Gå til innhold

urettferdig behandlet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Siden denne svigerinnen avviser deg på en måte.. er hun en sånn venninne du kunne tenke deg? Jeg ville lett etter venner som likte meg for den jeg var og som det kom natulig for å invitere oss.

Jeg vil iallefall ikke ha venner for en hver pris. De jeg slipper inn til mitt innerste skal ikke eksludere meg som svigersøsteren din gjør.. Kanskje det egentlig er hennes tap til syvende og sist? Hun går glipp av ei som kunne bli ei god venninne?

Nå avvises vel ikke TS og mannen av svigerinne og svoger, de bare inkluderes ikke i den innerste vennekretsen. For øvrig har sigerinnen hatt god tid til å bli kjent med TS, og ser det neppe som et tap at de ikke blir gode venninner. Om man klikker godt med en person merker man jo rimelig kjapt, og her gjør tydeligvis ikke TS og svigerinne det. Sånn er faktisk livet.

Og til deg som nevner at tenk om dette er en bitteliten plass og dermed er utvalget av potensielle venner lite: Selv på små steder må folk få velge om de vil inkludere andre veldig tett i livet sitt. Jeg har selv vokst opp på et veldig lite sted, og det var da mer enn en krets med vennskap på dette stedet. Det er jo også noe av risikoen man tar ved å flytte til et lite samfunn - man kan risikere å flytte til et sted hvor man ikke klikker godt med noen, og dermed ikke klarer å knytte tette vennskap på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_frøkna_*

Føler litt det samme som TS her jeg assa. Hadde min bror og kona flyttet hit hadde jeg blitt kjempeglad. Både på mine vegne, men ikke minst pga min datters vegne. Å ha tante og onkel i nærheten må da være supert for alle parter? TS skriver ikke at det er noen konflikter overhodet, og jeg lurer på om svigersøsteren rett og slett er redd for å miste kontrollen...

Håper ting ordner seg. Vanskelig å si hva dere bør gjøre. Møt opp når dere inviteres, og prøv å få egne venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...