Gå til innhold

Brukte dere lang tid på å bli samboere?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ventet dere mer enn 1 år med å gå fra å være kjærester til samboere? I såfall, hvorfor?

Jeg og kjæresten har vært sammen i 1 1/2 år nå, men vi har ikke flyttet sammen enda, og alle rundt oss reagerer på det. Jeg liker egentlig å ha en plass for meg selv, slik at jeg kan trekke meg litt unna, men likevel hadde det jo vært koselig å bodd sammen med kjæresten min. Er litt redd for å ta intinativet for å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte nokså nøyaktig ett år. Vi kommer fra en liten plass, så man må flytte vekk for å kunne studere. Hadde nok ventet lengre hadde vi blitt boende hjemme.

Når det er sagt angrer jeg ikke på at vi flyttet sammen! Det er helt fantastisk og alt har gått overraskende greit... Når jeg trenger tid for meg selv reiser jeg bare hjem til mamma og pappa en helg;) Ellers er vi flinke til å gi hverandre litt tid for seg selv, så dette har ikke vært noe problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjappis

ca 2 uker fra vi møttes til vi ble kjærester, og ca 6 uker fra vi ble kjærester til vi ble samboere.

Hvorfor? Vi var sammen hele tiden uansett, også om natten, og det var unødvendig for oss å betale husleie på to hybler, når det var bare den ene som var i bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hopeful

Brukte ca 4 mnd... Hadde vært venner en stund før vi ble kjærester og kjente hverandre godt. Dessuten reiste vi mye begge to på tidspunktet, så vi ville tilbringe mest mulig tid sammen når vi begge var hjemme. Har aldri angret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Dette var egentlig ikke en tråd om "når ble dere samboere?", så dere som har blitt samboere etter 2 uker passer ikke helt inn i denne tråden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet nesten to år med å bli samboere, vi er ganske unge og jeg hadde lyst til å bo for meg selv litt først, samtidig som han hadde lyst til å studere et annet sted enn meg.

Nå har vi bodd sammen i snart tre år, er flinke til å gi hverandre "rom" bl.a. ved at vi har hver vår hobby og litt forskjellige tider å være på skolen på. Vi syns dette fungerer supert, og er veldig glade vi ikke flyttet sammen med en gang.

Syns ikke dere skal flyttet sammen bare fordi alle spør, det er noe som bør komme naturlig, og det skjer til forskjellige tider i alle forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi begge studerer i hver vår by, har ikke dette vært mulig, men hadde det vært mulig, hadde vi nok flyttet sammen etter bare noen måneder. Nå skal det sies, jeg pendler til han (siden han har egen hybel, noe jeg ikke har) ofte, så vi har nesten blitt samboere nå. Jeg reiser til ham på torsdag, og da blir det vel egentlig at vi flytter sammen, siden jeg ikke har min eksamen før i juni, og jeg blir hos ham til da. Når eksamen er over, håper vi å finne en større hybel/leilighet. Det har dermed gått litt over 8 mnd før vi har fått flyttet sammen.

Personlig kan jeg ikke tenke meg noe bedre. 8 mnd med avstavstandsforhold synes jeg er mer enn nok. Vi føler oss veldig klare for å flytte sammen nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet sammen etter at vi hadde vært sammen i 3 år. Grunnen til det er at vi ventet til vi kunne flytte sammen for å studere. (19 og 20 år) Ikke angret et sekund, da forholdet vårt er bedre nå enn da vi bare var kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 10 mnd offisielt, da vi begge flyttet til en annen by, men kan telle på to hender hvor mange netter jeg sov uten han iløpet av den tiden. Nå har vi bodd sammen i 1,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytta sammen etter halvannen mnd, men vi hadde kjent hverandre i 3 år da. Mest fordi sambo ikke hadde noe sted å bo på den tiden og bare kræsja hos en venn. Angrer ikke i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet sammen da det ble naturlig, altså når begge uansett skulle begynne på studie, og samtidig flytta til samme by. Det var vel etter nesten ett år.

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mim_*
Fordi vi begge studerer i hver vår by, har ikke dette vært mulig, men hadde det vært mulig, hadde vi nok flyttet sammen etter bare noen måneder. Nå skal det sies, jeg pendler til han (siden han har egen hybel, noe jeg ikke har) ofte, så vi har nesten blitt samboere nå. Jeg reiser til ham på torsdag, og da blir det vel egentlig at vi flytter sammen, siden jeg ikke har min eksamen før i juni, og jeg blir hos ham til da. Når eksamen er over, håper vi å finne en større hybel/leilighet. Det har dermed gått litt over 8 mnd før vi har fått flyttet sammen.

Personlig kan jeg ikke tenke meg noe bedre. 8 mnd med avstavstandsforhold synes jeg er mer enn nok. Vi føler oss veldig klare for å flytte sammen nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

øøøøøh... *klør meg i huet* Er ikke dette en tråd om de som flytter sammen etter over et år? Og ikke om de som kunne tenke seg å flytte sammen om noen måneder. Eller har jeg misforstått noe, nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

øøøøøh... *klør meg i huet* Er ikke dette en tråd om de som flytter sammen etter over et år? Og ikke om de som kunne tenke seg å flytte sammen om noen måneder. Eller har jeg misforstått noe, nå?

Tråden heter "brukte dere lang tid på å bli samboere?". Mitt svar er både og, som du også ser av svaret mitt. Trådstarter lurer på hvor lang tid det tok før man blir sammen, og slik som de fleste andre i tråden, har jeg svart slik som dem, bare at jeg kanskje et mer utfyllende svar. Jeg ser ikke noe galt i det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. hvis du liker å bo alene, så ikke flytt sammen enda.

For meg høres det ut som om du ber om gode svar du kan gi til de som maser på deg.

Hvis dette stemmer kan du jo si:

At du liker så godt å bo alene. Du liker den friheten det er å kunne reise hjem til egen leilighet alene av og til.

At du ikke ønsker å måtte ta hensyn til en annen hele tiden.

At du vil bevare forelskelsen og spenningen dere har ved å ikke være sammen hele tiden.

Du ønsker å kunne innrede kun etter din egen smak. Lage det du vil til middag, til akkurat den tiden på døgnet du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 2 år veldig snart. :)

Vi var på ett par visninger i dag, bare for å begynne og titte litt. Tenker på

å kjøpe noe og leie ut en stund, før vi flytter inn selv. Vi synes begge det passer bra. Vi bor uansett nære hverandre, og han har egen kjellerleilighet hvor jeg overnatter ofte. Jeg føler det kan være greit å holde igjen litt med å flytte sammen, for å holde enda litt lenger på forelskelsen.

Ønsker deg masse lykke til!! Ikke flytt sammen med kjæresten din før du er klar for det. Om du venter får du jo også muligheten til å spare opp litt, sånn at du har litt egenkapital til du flytter ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ilag med kjæresten som besøk kjærest i 2.5 år,skjer det ikke noe snart så er jeg ikke sikker på om forholdet varer.

Mann 41 og dame 33 foresten.

Jeg synes det er helt merkelig når det går over ett år før man flytter ilag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...