Gå til innhold

Kraftig ulykke i går

Envy

Anbefalte innlegg

Jeg var selv i en bilulykke da jeg var 6 år, og satt på en slik "pute" i midten bak med livbelte, ikke trepunktsbelte.

Jeg fikk store indre skader da vi kolliderte, og er glad for å være her idag for å si det sånn. Nå da jeg er gammel nok til å kjøre bil og ta sertifikatet selv, så kjenner jeg hjertet i halsen hver gang jeg må kjøre forbi ulykkesstedet.

Det setter en skikkelig støkk i deg, for å si det sånn.

Jo, takk. Jeg har også sittet i midten i baksetet som barn med bare et slikt livbelte i en mindre kollisjon. Det gjorde forbaska dr..vondt i magen flere dager etterpå.

Denne tråden er ellers en god påminner om å legge handleposer og bager i bagasjerommet. Begynte med det etter at jeg kjørte ut selv for noen år siden, men nå har det sklidd ut, men nå skal jeg begynne å gjøre det igjen. Da jeg kjørte ut hadde jeg bare en liten pute og en førstehjelpspute på hattehylla bak så det fikk jo ikke skjedd så mye farlig med det. Begge putene landet ved siden av meg når bilen endelig stoppet på sin ville ferd ut i skogen, nesten som gudesendt ;) Men det slo meg hvor farlig det kunne vært om jeg hadde hatt bag full med bøker, eller fulle handleposer i baksetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må skaffe et nett til å ha mellom bagasjerommet og setene (har femdørsbil, åpent bagasjerom. Og vi må bli flinkere til å ikke ha ting slengende i baksetet.

Er det noen som vet hvor farlig det er med tomme plastflasker og tilsvarende når man kjører i 60? Vi kjører mest i bynære områder så da er det 60 som er øverste fartsgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en grusom opplevelse! Jeg får helt grøsninger av å lese.

Så godt at det gikk bra med deg!! :klemmer:

Takk for påminnelsen. Bilbelte bruker jeg alltid, men det med løse gjenstander skal jeg definitivt skjerpe meg på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må skaffe et nett til å ha mellom bagasjerommet og setene (har femdørsbil, åpent bagasjerom. Og vi må bli flinkere til å ikke ha ting slengende i baksetet.

Er det noen som vet hvor farlig det er med tomme plastflasker og tilsvarende når man kjører i 60? Vi kjører mest i bynære områder så da er det 60 som er øverste fartsgrense.

Vi fikk en demonstrasjon om det i forbindelse med russetiden for ti år siden. En kollisjon mellom to biler hvorav en sto rolig og en annen bil som kom i 60km/t, og begge bilene hadde tomkasser og tomme ølflasker i baksetet eller åpen baggasje. Resultatet var ganske oppsiktsvekkende, knust glass overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk. Jeg har også sittet i midten i baksetet som barn med bare et slikt livbelte i en mindre kollisjon. Det gjorde forbaska dr..vondt i magen flere dager etterpå.

Tror jeg på! :jepp:

Jeg lå jo på sykehus i noen uker etter ulykken da, så fikk en del smertestillende, men vondt var det selvsagt allikevel.

Ingen god opplevelse nei..

Uansett - jeg pakker også matvarer og lignende i bagasjerommet nå, etter å ha lest denne tråden. Fort gjort å glemme seg bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke nødvendigvis bare å legge gjenstander i bagasjerommet. Det finnes eksempler på at gjenstander fra bagasjerommet har oppnådd så mye kraft/fart at de har klemt ihjel mennesker som har sittet i passasjersetene rett foran.

Det beste er å stroppe alt sammen godt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...