Gå til innhold

Ruby og Rubymannen har fått sitt lille nurk

Ruby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for nyttårshilsner, Bippbipp og Hedda84.

Jeg må bare ha verdens beste mann. I går fikk jeg verdens beste behandling av ham, og så perfekt for en sliten gravid kvinne... :ler:

Etter jeg kom ut av dusjen hadde han laget i stand et deilig fotbad til meg, samt satt fram arompaterapi til ansiktet (en slags badstue for ansiktet som jeg fikk av ham til jul), og en deilig kopp med varm sitronte. Når jeg var ferdig fikk jeg pedikyr og etter det ansiktsmassasje. Han er bare så snill den mannen min, og jeg er så takknemlig for det han gjør.

Så deilig å bare bli bortskjemt en hel kveld. :hoppe:

Nyttårsaften var også veldig koselig, sto på balkongen med Rubymannen og stedatteren på snart 6 ved midnatt og så på fyrverkeri, og det var ganske mye av det i år. Stedatteren min var helt i hundre, spesielt fordi hun fikk være oppe så lenge.... Det var nesten mer stas det... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, og riktig, riktig godt nytt år!!

Det er så koselig å lese om mannen din som skjemmer deg bort! Det er deilig å bli behandlet som en prinsesse innimellom, og jeg er sikker på at det var vel fortjent :-)

nyttårsklem fra Ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen, Ragnhils! Ja, det er veldig fint å bli satt pris på og å bli litt skjemt bort nå.... :wink:

Alt står fortsatt bra til her, er i 30+2 i dag, og jeg synes at tiden plutselig begynner å gå så fort, det er faktsik under ti uker igjen til termin, og det er jammen ikke lenge. Info. om denne uken:

Lungene til barnet ditt er nesten ferdige, men fremdeles umodne. Likevel vil barnet kunne puste hvis det blir født for tidlig.

Barnet vil også oftere merke sammentrekninger i livmoren, såkalte Braxton Hicks sammentrekninger, selv om du ikke merker dem noe særlig. I 7. måned vil barnet som regel snu seg.

Bare 10 uker igjen! Er du blant de som plutselig får tidsnød? Så mye skulle vært gjort før babyen kommer. Utålmodigheten i forhold til partneren kan bli stor. Kommer han til å bli ferdig med det han lovet før babyen kommer? Eller lurer du på om han i det hele tatt forstår at det snart kommer et barn? Plutselig må det ryddes i skap og skuffer, kjeller og loft. Nyt energien, men husk at det kommer en dag i morgen også.

Har du begynt å kjenne smerter i bekkenet, kan en slik dag hvor alt skal gjøres straffe seg. Klarer du å porsjonere energien, vil du kanskje ha større glede av den. Kvinner som har opplevd bekkenløsning vet det.

Jeg synes det er så morsomt å følge med på utviklingen til babyen, og har lest masse til nå om fødsel og babyer. Det er jo kjekt å vite litt når man skal bli mamma for første gang. Holder også på med å lage en hjemmeside om svangerskapet, og når nurket kommer ut blir det jo hans/hennes egen hjemmeside. :hjertesmil:

De små sparkene gir oss mye glede, og magen vokser bra nå. Synes det er bare deilig jeg, og jeg gleder meg så veldig. Har sendt avgårde søknaden til ABC-enheten, så vi får se hva som skjer der, håper de har plass til oss. Vil så gjerne få en positiv opplevelse, men uansett blir det kanskje til det man gjør det til. Uansett ønsker jeg at Rubymannen får ta del i alt, og vil gjerne at han også skal få overnatte. Han er jo også en del av dette. :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Det er så gøy å følge med på dagboka di, du ligger jo bare litt foran meg i løypa, og jeg gleder meg til hver oppdatering i dagboka di! Krysser fingrene for dere og ABC klinikken - det ser virkelig ut som om de kan gi dere en spesiell og god opplevelse der!

Vi får vel bare fortsette nedtellingen - tida går så fort, og snart er mars her..

klem, ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen, og takk for hilsen Ragnhils!

Har vært til ny kontroll hos jordmor i dag, og alt var helt etter boken. 148 hjerteslag i minuttet hadde nurket i dag, så det holder seg stabilt. Blodtrykk, urin og blod var også helt fint, så jeg klager ikke jeg. Har fortsatt ingen store plager, bortsett fra litt halsbrann og litt leggkramper, men det er jo ingenting det. Så jeg smiler og er glad, og magen vokser og vokser. Jordmor er så koselig, og nå kommer jo kontrollene hyppigere, og det er bare 14 dager til neste gang. Nurket vårt er i full vigør, og det er et godt tegn på at det er friskt. :hoppe:

Fikk desverre avslag på ABC-klinikken, så der brast den drømmen. Så det blir nok Fr. Stad på meg alikevel. Jeg skal på omvisning der i februar, så da får vi se hva de kan tilby. Synes ikke de er særlig hyggelige når jeg har ringt dit, men det kommer helt sikkert an på hvem som svarer. Noen hyggelige må det jo være der... Jeg er mest opptatt av at Rubymannen får være hos meg lengst mulig og at han helst får sove der, men det er jo det med plassmangel også da... Vi får nesten ta det når det kommer, og krysse fingrene for at alt går bra. Jeg vil i alle fall hjem så fort som mulig. Men, det er jo 9 uker igjen av ventetiden, så som sagt, vi får ta det som det kommer. Jordmor har uansett bedt om enerom til meg, så vi får se om de har kapasitet til det. Kryss fingrene for meg da!!!

I dag er jeg31+1 .

Barnet ditt veier nå ca. 1.8 kg, og det begynner å bli trangt inni magen din. Likevel får barnet alt det trenger av næring og surstoff fra deg. Noen ganger kan du kjenne noen kortvarige, rykkende og rytmiske bevegelser. Det er barnet som hikker fostervann!

Tåneglene har vokst frem.

Du blir nok litt lettere tungpusten når du anstrenger deg. Fosteret tar stor plass og presser innholdet i brystkassen din oppover, slik at det blir mindre plass til lungene dine.

Du har et høyere oksygenbehov i svangerskapet; både det voksende fosteret, morkaken, livmoren trenger oksygen i tillegg til at det økte arbeidet for lunge og hjerte også bruker mye oksygen.

Allerede nå kan barnet gjenkjenne smaker. Det du spiser i svangerskapet kan være avgjørende for hva h*n liker og ikke liker senere i livet. Prøv å styr unna matmanier.

Tenker mye på utstyr vi nå, hva vi må ha når nurket kommer. Har ikke lyst til å måtte panikkshoppe heller, men vi har jo allerede en god del. Skal nok en tur innom babyshoppen i Sarpsborg en tur for å titte litt der. Stellebord er en av de siste store tingene som vi mangler, så vi skal i alle fall titte etter det. Moro er det å gå i sånne butikker også, og man kjøper vel helt sikkert mer enn man egentlig trenger... En ting er i alle fall sikkert, nurket vårt skal ikke mangle noe.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er koselig å følge med i dagboka di nå som det nærmer seg slutten for deg. De ni ukene kommer sikkert til å gå fort siden du er i så fin form. Synd med avslag på ABC-klinikken, men håper dere får en fødsel slik dere ønsker likevel. Hva må forresten til for at en skal få enerom på sykehuset? Trodde nesten de var reservert for kompliserte fødsler jeg...

Skjønner godt at du vil ha mannen din der så mye som mulig, det er jo viktig at begge blir kjent med barnet de første dagene. Jeg har fått plass på Ullevål, og jeg håper at alt går bra slik at vi begge kan være på sykehushotellet.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Godt å se at det fortsatt går bra med dere :-) Utover nå blir vel også jordmorkontrollene tettere, vi nærmer oss jo slutten begge to, dette er spennende!!! Får håpe at fødselen blir en fin opplevelse, når den tid kommer!

Har ringt SØF i dag og bestilt omvisning jeg også, men fikk ikke sammen med dere, desverre :-( Det overrasker meg forresten at de du har snakket med der borte ikke virker særlig hyggelige - jeg har vært på 3 ultralyder der nå, og alle som jeg har snakket med på fødepoliklinikken har vært utrolig hjelpsomme og litt til! Men - som du sier, det kommer kanskje an på hvem man tilfeldigvis snakker med..

Lykke til videre - kos deg med magen din!!

klem, ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige hilsner Kaktus og Ragnhils! Alltid koselig å lese hilsner fra dere!

Nå begynner virkelig alvoret å gå opp for meg, 7 og en halv uke igjen til termin, og det har virkelig gått fort. Dessuten synes jeg at tiden går veldig fort akkurat nå, denne uken har jo bare rast avgårde. Om noen få uker sitter vi med nurket vårt i armene, noe vi har ventet på så utrolig lenge. Dette her er bare helt fantastisk! Spør om vi gleder oss.

I dag er jeg altså 32+4, og her er litt info. om denne uken!

Nå har babyen din blitt ca 40cm lang og veier ca 1500g. Babyens hud er rosa og begynner å bli glattere fordi underhudsfettet har begynt å komme. Pupillene reagerer på lys og babyen merker hvis det kommer sollys på mors mage.

Dersom det blir født nå, er det 90% sjanse for at det overlever.

Svangerskapskontrollene blir hyppigere, vanligvis hver 14. dag. Her undersøkes livmorlengden; avstanden fra underlivsbeinet til toppen av livmoren- ”symfyse- fundus mål”- , fosterlyden, barnets stilling, ditt blodtrykk, urin og blodprosenten.

Dette er standardundersøkelser som foretas ved hver svangerskapskontroll. Dessuten kan du diskutere eventuelle plager / bekymringer med jordmor eller lege.

Jeg kjenner at hvis jeg står lenge så blir jeg litt svimmel, og jeg blir lettere sliten enn tidligere. Det er jo helt normalt så lenge magen bare vokser og vokser. Ellers er jeg fortsatt i fin form, litt trøttere kanskje...

Bestilte noe babytøy og tilbehør her om dagen, og vi storkoste oss når vi pakket det opp. Det er utrolig hvor mye glede man har med alt som gjelder den lille. Vi må liksom innom barneavdelinger i butikker, bare sånn for å se. Vi går vel amok når babyen har kommet, og vi vet hvilket kjønn det er, for nå går det jo i nøytrale farger, men det er jo søtt også da, det finnes jo utrolig mye fint.

Er vel snart på tide å pakke bagen til sykehuset også, så den er klar. Det er jo ikke så lett å vite med sånne nurk, de kommer jo når de vil, og da er det vel best å ha alt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

I dag har vi vært til ny kontroll hos jordmor, og det var like spennende som alltid. Men i dag gjemte nurket seg så godt at vi nesten ikke fikk hørt hjertelyden. Dessuten ble jeg så svimmel og kvalm av å ligge på ryggen, at vi måtte gi opp det forsøket. Men det er liv og røre inne i magen, det er det ingen tvil om. Blodtrykket var gått ned litt og det er ganske bra. Ellers så er formen bra, og jeg tenker mer og mer på stunden som kommer om noen uker. Jeg er spent og litt nervøs, men det er vel helt normalt blant oss som skal igjennom en fødsel.

Jeg prøver å lese mest mulig om det nå, sånn så jeg skal være mest mulig forberedt... Kan likevel ikke forestille meg hvordan det blir, men så lenge jeg har støtte i mannen min og kanskje litt god musikk, så skal dette nok gå bra. Magen vokser og vokser også, og formen som magen har nå er jo den vi har ventet på så lenge, så jeg har ingen klager jeg...

33+1 i dag, her er litt info. om denne uken;

Barnet ligger nå som regel med hodet ned.

Du kjenner dens bevegelser og kan skille mellom forskjellige kroppsdeler. Noen barn sparker så mye på samme sted at mor kan bli sår og støl.

Barnets proporsjoner og form er nå ferdig. Beina i hodeskallen er fremdeles myke – dette er nødvendig for at hodet skal kunne passere gjennom fødselskanalen. Nyrene og fordøyelseskanalen er ferdig utviklet, og leveren er i stand til å skille ut avfallsstoffer.

Noen kvinner blir svimle av å ligge på ryggen. Dette kalles ”vena cava- syndrom”. Det skyldes at livmoren presser på de store venene, slik at mindre blod føres til hjertet. :enig:

Unngå å ligge flatt på ryggen, vend deg over på venstre side dersom du skulle plages med dette

Jeg merker også at søvnen ikke kommer så lett lenger, det er mange tanker oppe i hodet som svirrer rundt, og det er klart de kommer når alt er stille rundt deg. Det er jo litt dumt å ikke få sove, men det er vel også kroppens måte å forberede deg på det som kommer, at man våkner oftere om natten. :Gjesp:

Fikk velkomstpakke av babyverden.no i dag, og den inneholdt bl.a. en cd med klassisk musikk. Deilig å slappe av til, og fin musikk for nurket også. I tillegg var det med en bok som fødselen, med en del gode tips. Merker også at samlingen med babyutstyr blir større og større, må liksom handle noe når vi er i byen, men det er jo fortsatt noe vi mangler, som seng og stellebord. Tenkte også at vi skulle investere i en sånn bleiebøtte, det må jo være veldig praktisk.

Helgen har vært veldig koselig. Ble overrasket med blomster, tente lys og ostefat av Rubymannen, og det var veldig deilig. Han vet å sette pris på meg og skjemme meg bort, og det er jeg så takknemlig for. Det er spesielt deilig nå som jeg er gravid, for jeg orker liksom ikke å stelle istand så veldig mye.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Ruby!

Ser at det er flere enn meg som har begynt å tenke på fødsel og det å få med en ornlig liten baby hjem.. Tenk på det du - om 2 mnd så har termindatoen passert for oss begge, og kanskje sitter vi der med nurkene våre på armen! Ååå jeg gleder meg - men det er litt skummelt å tenke på fødsel og det å ta med seg en ortlig baby hjem fra sykehuset..

Jeg har begynt å tenke på hva jeg vil ha og ikke ha av smertelindring under fødselen, og det har kanskje du også? Kjenner jeg pysa rett, så ender jeg vel opp med full pakke, tenker jeg! Har forresten hørt at jordmødrene på SØF er blandt de beste i landet på akupunktur, så det har jeg lyst til å prøve... Tror jeg :-)

Ha ei riktig fin helg, kos deg masse med mannen din, og la ham skjemme deg bort skikkelig, det har du fortjent!

klem, ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig hilsen Ragnhils! Joda, jeg har for alvor begynt å tenke på fødselen og har bestemt meg for å prøve å bruke alle mine egne krefter + mannen min, og ikke ha noe smertestillende. Kanskje akupunktur hvis det er muligheter for det, for jeg er skeptisk til å ta medikamenter. Og kroppen vår er jo bygd for å føde barn, så det bør kunne gå uten. Alle jeg sier det til spør om jeg er gal... :ler: Men jeg skal i alle fall prøve så langt det går, og det er ingen skam å ombestemme seg uansett.

I går var vi på Borg Babyshop, og der hadde de jammen mye fint. Endte opp med sengetøy og utstyr til babysengen, brystpumpe og et par andre småting. Mannen kjøpte også dyne og pute til vogna i går, så vi er nok i rute. Stellebord får vi av foreldrene mine, så da tror jeg faktisk at vi har det meste til nurket kommer.

Så i dag skal vi gjøre om på soverommet, sette opp babysengen og gjøre den klar, man vet jo aldri, nurket kan jo komme når som helst. Har kjent en del sammentrekninger i magen i natt, det kan være kynnere kanskje, men de gjør ikke vondt. Det er jammen ikke så lett å vite hva det er når man ikke har vært gravid før... Gleder meg uansett, og har funnet ut at vi tar med oss musikk på fødestuen, det må jo gjøre det hele til en bedre opplevelse. :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ruby!

Nei, det er jammen ikke godt å vite hva alle disse "små og store vondtene" er mellom uke 30 og 40 for nybegynnere som oss! Selv har jeg store problemer nå med å finne behagelige sovestillinger - heldigvis er jeg sykemeldt, så jeg kan sove på dagen når jeg må.

Forresten så er jeg helt fullstendig overbevist om at du er gal :-) Samtidig vet jeg jo at det fødes barn over hele verden daglig - uten at mødrene får smertestillende, og det går jo bra! Du kan få akupunktur på søf, etter hva jeg har hørt er jordmødrene der veldig dyktige på det. Lykke til!!

Jeg har også begynt å forberede veldig nå - synes det meste bør være klart når det er igjen 4 uker til termin, for babyen kommer jo når h*n har tenkt, uansett hvilken termindato vi har.

Vi får kose oss med de siste ukene, Ruby - nå går tida veldig fort!!

klem, ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelig hilsen, Ragnhils. Du må kose deg skikkelig når du skal hjem til moren din. Det er alltid koselig å se familien sin.

Wow, bare litt over 5 uker igjen, det er helt fantastisk å tenke på. Snart sitter vi med det lille nurket vårt i armene våre, og ventetiden er over. Så utrolig fort det har gått, kan nesten ikke fatte det jeg... Til nå har svangerskapet vært så fint, og det er jeg så takknemlig for.

I dag er jeg 34+5, og her er litt info. om denne uken.

Øynene er nå så utviklet at barnet kan skjelne mellom lys og mørke. Hvis barnet ditt nå har snudd seg med hodet ned, så vil det oftest forbli i denne posisjonene frem til fødselen.

Kanskje føles kroppen din periodevis tung nå. Noen føler seg ukomfortable med denne "rare" og uvante kvinnekroppen. Andre er fortrolige med den og viser magen stolt frem med trange klær og kjærlige klapp. De riktig strutter.

Merker du at magen plutselig blir helt hard eller stram er dette helt normalt. Det som nå skjer er at livmormuskelen strammer seg og forbereder seg til jobben den skal gjøre. Disse sammentrekningene varer som oftest bare noen sekunder og kalles kynnere eller falske rier.

Kanskje har du også oppdaget at det kommer litt væske ut av brystene. Hormonene får brystene dine til å svulme opp og fylles med melk. Er det ikke flott at kroppen viser deg at den er i rute? Den gjør seg klar til de nye oppgavene som venter den.

Babysengen står klar nå, med himmel, sengetøy og det hele. Jeg må smile litt når jeg titter bort på den, for om bare noen få uker ligger nurket vårt oppe i den og sover søtt. Snart er vi tre, og det blir så herlig.

Formen er fortsatt veldig bra, er litt trøtt og orker ikke å stå så lenge av gangen, men da er det jo bare å slappe av litt ekstra. Skal til jordmor på onsdagen og omvisning på sykehuset på torsdagen, og det blir nok veldig kjekt å se litt før man kommer ditt sånn på "alvor". Vi har vel noen spørsmål både jeg og Rubymannen, og da er det lurt med en sånn omvisning. Det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdagen var vi hos jordmor igjen, og alt er fortsatt bra. Hodet til babyen har ikke festet seg ennå, men det er jo fortsatt god tid igjen til det. Formen er like bra som før, blir kanskje litt lettere sliten enn tidligere. Jeg fikk beskjed om å ta litt jern, så det tar jeg hver dag nå. Skulle ta det helt fram til fødselen og også når jeg ammer.

I går var vi på omvisning på fødeavdeligen og barsel på SØF, og det virket faktisk veldig bra der. Fikk titte på et par av fødestuene, og fikk litt forklaring om fødestillinger o.l. Nyttig info. Jordmoren som viste oss rundt virket veldig hyggelig, får håpe at de flest er som henne, da skal nok dette gå helt fint. Jeg er veldig spent om dagen, ettersom det nærmer seg med stormskritt.

I dag er vi 35+4.

Barnets hud begynner nå å bli rødere. Barnet er ca. 44 cm og veier ca. 2.5 kg

Det lille barnet er allerede sterkt tilstede med sine velutviklede sanser. Gjennom hørselen oppdages den nye verden som hun snart skal møte. Dette er kunnskap som mennesker i alle kulturer tar på alvor.

Disse siste ukene er viktige for deg. Dette er tiden da du skal fylles opp, lade batteriene og ikke bruke opp det du skulle ha av oppsparte krefter. Det er enda to uker igjen til svangerskapspermisjonen starter. Hvilepausene burde bli mange. Og du burde oppvartes som en prinsesse. Fortell partneren din at alt det han kan skjemme deg bort med, tilkommer barnet hans direkte!

I morgen er det valentines day, og da skal jeg og Rubymannen kose oss skikkelig. Lage god mat, se en god film og bare slappe av. Det er deilig å ta vare på hverandre og ha mest mulig tid sammen i en sånn periode.

Det er så utrolig mye glede involvert i dette, forventinger og drømmer, og nå er det faktisk bare litt over 4 uker igjen til termin. Vi gleder oss så utrolig mye til å få hilse på det nye familiemedlemmet. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ruby!

Jeg ble så glad da jeg så hva du hadde skrevet om føden og barsel på SØF! Selv skal jeg på omvisning neste uke. Nå er det ikke lenge igjen - vi har vært heldige og hatt fine svangerskap så langt begge to, og vi får nyte de siste ukene, selv om i hvertfall jeg begynner å bli aldri så lite utolmodig etter å hilse på ungen min - og etter å bli ferdig! Jeg gleder meg!!

Ha en fin dag - og ei fin uke

Klem, Ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen alle sammen, og tusen takk for koselig hilsen Ragnhils! Ja, det var ganske koselig på SØF, ble positivt overrasket jeg.

I går var det en måned igjen til termin, og jeg er fryktelig spent. Jeg leser så mye jeg kan om dagene for å prøve å forberede meg mest mulig, og har noen bøker som er veldig interessante. Selv om man ikke kan lese seg til alt, så er det i alle fall lurt å få med seg det vesentlige. Jeg har sagt det flere ganger før, men det er helt utrolig for fort tiden går, lurer på om denne siste måneden går like fort jeg... :klø: :ler:

I dag er jeg da 36+3og litt info om denne uken:

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 34 uker gammelt. Morkaken som lenge var tyngre enn fosteret, veier nå en sjettedel av fosterets vekt.

Fordøyelses- og tarmsystemet er fremdeles relativt umodent, og vil ikke være helt modent før barnet er tre til fire år gammelt. Nå utgjør fettlaget omtrent 15 prosent av fosterets vekt, og vil gjøre det lettere å regulere kroppstemperaturen etter fødselen. Huden ser lyserosa ut til tross for fettlaget. Årsaken er at blodårene ligger så nær hudoverflaten. Hudfolder rundt blant annet knær, håndledd og nakke utvikles.

Kjenner du anfall av fordøyelsesbesvær og verking under ribbeinsbuen har du forklaringen her: Dette er tiden da livmoren er på sitt høyeste punkt, ofte helt oppunder brystspissen. Barnets og livmorens vekst presser brystkassen oppover og de nederste ribbeina trykkes utover. Trøst deg med at barnets hode når som helst kan gå ned i bekkenet ditt, og dette vil gi deg bedre pusteplass. Dessverre er det ofte slik at dette i stedet gir økt press på urinblæren, og du kan føle trang til å late vannet ofte, - plagsomt ofte, synes noen. Det kan vel være godt å tenke på at du snart vil få hele "mageregionen" for deg selv!

Det skal bli så godt å få hilse på den lille som nå har bodd i magen min i 8 måneder, men jeg tror faktisk at jeg kommer til å savne det å gå gravid. Det er noe helt eget med det, en følelse som ikke helt kan beskrives tror jeg. Men dette er jo bare begynnelsen på det store eventyret. Når nurket kommer ut, skal vi ut i den store fortsettelsen. Jeg gleder meg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjente jeg det kraftigste sparket under hele graviditeten, og jeg fikk nesten helt sjokk. Jeg satt med hendene på magen, og plutselig hoppet de skikkelig til. Det var ikke vondt, men det kom så plutselig at jeg ble helt satt ut. Etterpå var det skikkelig aktivitet, så jeg begynte nesten å lure på om nurket hadde lyst til å komme ut for å hilse på oss.... Men det roet seg ganske fort igjen da. :ler:

Fikk forresten en masse babyklær her om dagen av et vennepar. Noe nytt og noe brukt, men det var masse fint. Det er greit med brukte klær så lenge det er pent brukt, og vi har jo en del nytt også, så nå kjøper vi ikke noe mer før vi vet hvilket kjønn som skjuler seg inne i magen....

På mandag er det jammen besøk hos jordmor igjen, begynner å bli litt oftere nå. Synes det er like spennende hver gang jeg. Det er så deilig å høre hjertelyden, og forsikre seg om at nurket har det bra!

God helg alle sammen! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt fortsatt står bra til med deg!

Vi har også fått noen brukt baby-tøy av noen bekjente av oss, men det var rimelig godt brukt og ikke særlig pent, så jeg har satt hele posen på loftet og leverer det nok bare tilbake med en unnskyldning om at vi fikk så mye... Får meg ikke til å si at jeg ikke likte det heller når de tydeligvis mener at det er dette som er pent brukt... :roll:

Har kjøpt litt selv også nå - begynner å tillate meg det...

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og tusen takk for hyggelig hilsen, Kaktus! Må bare si at Rubymannen holdtpå å le seg ihjel av kommentaren din om det babytøyet dere hadde fått. :ler: Det er merkelig hva folk vil gi bort, har vært borte i det selv også.... Heldigvis er det ikke alle som er sånn da...

I dag har vi hatt en så fantastisk dag. Som dere vet så bor vi i en ganske så liten leilighet, og har vært på utkikk etter noe større. I dag ringte vi på en annonse på en tre-roms som ligger sentralt og dro for å se på den. Den var veldig bra, og vi fikk beskjed om at det var andre også som skulle se, men vi var de første som var på visningen. Huseieren skulle ringe oss på kvelden for å gi beskjed om vi fikk den eller ikke, og tiden var sååååå lang fram til telefonen endelig ringte. Og vi fikk en skikkelig gladnyhet. Leiligheten kunne vi få, hvis vi ville ha den, og selvfølgelig sa vi ja. :klem2:

Vi får flytte inn senest 1. mars og det er jo helt perfekt for oss. Nå skal nurket få eget rom, og spør om vi gleder oss til å starte innredningen av barnerommet, og også resten av leiligheten. Det er jo litt tid igjen til terminen, så vi blir nok ferdig i god tid. :tommelsmil:

Måtte bare dele gladnyheten med dere, for nå er vi så glade!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...