Gå til innhold

Ruby og Rubymannen har fått sitt lille nurk


Ruby

Anbefalte innlegg

Tusen takk for hyggelig hilsen Ragnhils, det er tydelig at vi går en spennende tid i møte.

I går kveld hadde jeg det bare helt fantastisk. Vi ble invitert på teater her i Halden, på en liten intim uteplass, og det var så morsomt, fint opplegg og nydelig mat og drikke. Må bare anbefale denne plassen for dere som er i området her, for her er det virkelig sjarm.

Det var så deilig å komme seg litt ut, har ikke vært så mye av det i det siste, så både jeg og Rubymannen storkoste oss. Neste helg skal vi i bryllup, så da blir det mere kos, og etter det så blir det vel litt avslapning igjen.

Er så glad for å være gravid, er spent og forventningsfull. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var jeg hos fastlegen, dvs. jeg hadde time der, men de hadde tatt feil av datoen og legen min var ikke der. Jeg ble ganske irritert, men de fikk pent ta å sjekke urinen og blodprosenten, og begge var helt fine. Jeg sa også ifra at jeg ville ha en kvinne til å ta GU, det er bare en prinsippsak, og de sa ifra at de ikke hadde det på legesenteret der, og at det kunne ta opptil to måneder før jeg kunne få time hos en kvinne. Uansett skulle de legge beskjed til legen min om dette, og så fikk jeg ny time hos han neste mandag. Får krysse fingrene for at det ikke tar så lang tid, for jeg skal jo til jordmor 9. september. Får kanskje sjekke muligheten selv også, ringe litt rundt. Leger bruker jo lang tid på sånt.....

Var ganske dårlig når jeg kom hjem, ble nok litt for frustrert over at jeg ikke fikk vært hos legen alikevel. La meg igjen, og sov noen timer. Så kom Rubymannen hjem med rekebaguett til meg, og jeg fikk streng beskjed om å spise. Ble litt bedre etter det.

Har gjort litt husarbeid nå, og sitter nå her. Mannen er ute og handler, skal lage fersk suppe til meg i dag. Nam, det skal smake det.....

Funderer litt på å bytte til et annen avatar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Fredrikstad og nyyyter det siste av sommer - så det er ikke sååå langt fra deg :-)

ha en fin dag!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t
Venninnen min og mannen kommer til oss i dag, og vi skal se fødevideo sammen.

du er tøff!!! jeg skulle ønske jeg aaaaldri hadde sett en fødsels video i svangerskapet.. :) men hver for sitt!! :ler:

GRATULERER SÅ MYE!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Nei, den videoen var ikke så ille den, og som sagt veldig informativ. Jeg vil vite mest mulig hva jeg går til, selv om man helt sikkert ikke kan forberede seg 100% alikevel.... Men, det har jeg sagt, fødselen er bare noen timer, barnet har du ut livet..... Og det er det verdt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen starter vår 11. uke, og jeg får streng beskjed av Rubymannen om å spise, han lager til mat til meg, og jeg har ikke lyst på. Spiser alikevel da, for næring må jeg jo ha.

Var hos legen på mandag, og fikk helsekort for gravide. Sjekket vekt, urin og blod, og når de skulle tappe blod av meg ble jeg å uvel at jeg måtte kaste opp... :oops: Første gangen i svangerskapet, da var jeg glad for at Rubymannen var med. Det var tidlig om morgenen og jeg hadde ikke spist noe heller, så det var sikkert derfor. Får svar på blodprøvene neste gang, men blodprosenten var helt fin, og alt det andre var også bra. Har gått ned 6 kilo til sammen nå.

Fikk legen til å skrive en henvisning til en kvinnelig gyn. og han sa at det tok et par ukers tid for å få svar. Greit nok det, håper det går så fort som mulig.

Tenker masse nå om dagen, på fremtiden, vi gleder oss veldig. Leker litt med navn og sånn, og jeg må si at jeg har en sterk følelse av at vi får ei lita jente..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ruby!

Det er en kjempefin tid vi skal få baby på :-) Ble litt overrasket når jeg oppdaget at du var akkurat like langt på vei som meg - det var kjempehyggelig! Vi ses vel kanskje på BIM treff etterhvert også - ser at det skal være til uka, men jeg synes selv det er litt tidlig å gå på treff..

Hvis det tar veldig lang tid å få kvinnelig gyn i Halden, kan du ikke prøve å få time hos en av de privatpraktiserende i Fredrikstad, da? Hun kan sikkert sende kopi av alt til fastlegen din!

Lykke til :-)

ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

I dag begynner uke 12 for oss, og det er så deilig. Jeg har fått time hos kvinnelig gyn. nå på onsdag, og på tirsdagen er det til jordmor for første gang. Jeg gleder meg masse til det. Får gjort masse neste uke, så nå går jeg bare og venter..

Men en god nyhet har jeg i alle fall, og det er at vi har fått oss ny leilighet. En god del mindre enn den vi har nå, men husleia er desto bedre og vi bruker nok ikke halvparten av strømmen vi har brukt her, så det betyr mer penger i kassa, og et skritt nærmere bygging av drømmehuset. Så nå holder vi på å male og pusse opp, dvs. Rubymannen gjør det, for jeg får jo ikke være med så veldig mye ennå, må pent vente til det er ferdigmalt i alle fall, men fargene har jeg valgt i alle fall, og det er jo halve moroa....

Vi håper på å være ferdige i løpet av denne uka, så vi kan begynne å flytte inn så fort som mulig. Det er ikke så langt unna der vi bor nå, så selve flytteprosessen tar nok ikke så veldig lang tid. Gleder oss veldig til å komme i orden, det er liksom ikke noe særlig moro å bo i pappesker.

Fikk beskjed fra Telenor også, at telefonflyttingen gikk greit, men ADSL må vi vente ca. tre uker på..... Kjedelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan du glede deg til tiden du har foran deg!

:lol:

Jeg har alltid syntes at 4.-8.måned i sv.skapet har vært de fineste.

Husker jeg så en fødevideo før jeg skulle ha førstemann, fikk kjempesjokk, det var ikke slik når man sto midt oppi det.

Lykke til, la mannen din ta vare på deg/dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Endelig har vi fått koblet opp internett, og vi er trygt i hus etter å ha flyttet. Det har blitt kjempekoselig her, og både jeg og Rubymannen trives så godt her. Så nå er alt bare fryd og gammen.

:hoppe:

Jeg var hos jordmor 9. sept, og hun var kjempehyggelig. Der fikk jeg time til ultralyd 23. oktober, og alle prøvene jeg har tatt har vært kjempebra. Dagen etter var jeg hos fødselslege, og der fikk jeg ta vaginal ultralyd også. Og skal love dere at der var det fullt liv. Det lille nurket viftet med armene, og det var så utrolig sterkt å se det lille livet inne i magen. Bilde fikk vi med også. Legen sa at terminen stemte ganske bra, men hun lå en dag før det vi hadde beregnet. Men det er jo ikke noe problem det..... :wink:

Så neste skritt er ny ultralyd, og vi gleder oss like mye til det. Blir morsomt å se utviklingen til barnet, og kanskje også det blir mulighet for å få vite kjønnet. Vi vil nok vite det, selv om vi har vært litt usikre på det. Det er jo morsomt å få vite det, hvis man kan se det.

Ellers er formen helt på topp om dagen, kan ikke klage. Deilig å ha lyst på mat igjen, selv om jeg ikke akkurat er skrubbsulten. Er i alle fall ikke så kvalm lenger, og det er det deiligste! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! I morgen starter uke 16, og jeg har time hos fastlegen min. Det er vel ikke så mye som skjer der, bortsett fra de vanlige prøvene og veiing, men det er jo greit nok å gå dit, så har man gjort det liksom. Nå nærmer UL seg også, og det er jo mer spennende. Gleder oss veldig, både Rubymannen og jeg, til å se det lille nurket en gang til. Kanskje vi får muligheten til å vite kjønnet også, spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunner deg ultralyd ja :D

Det er bare så utrolig deilig å se det lille nurket ligge der og sparke og slå rundt seg.....

Gled deg masse til ukene fremover.

Klem fra Wit 35+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Wit, for hyggelig hilsen, og ja, jeg gleder meg masse til ultralyden. Det blir nok veldig spennende. Ellers er jeg ganske forbannet på legekontoret, jeg hadde time i dag kl. 11, og hva skjedde? Joda, jeg kom dit, og legen hadde ferie... :frustrert: At de ikke klarer å gi beskjed??? Og ikke nok med det, det er tredje gangen jeg har fått time og ikke legen har vært der, skikkelig uprofft. Og så blir de irriterte på meg, for at jeg sier meningen min!!! :roll:

Nå vurderer jeg å gå til jordmor resten av svangerskapet, og legen kan holde seg langt unna meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu, nå har vi ikke bil lenger. :sur: Det var noen som kjørte på oss i et kryss på fredagen, altså de kom i full fart og overholdt ikke vikeplikten. Det gikk bra med oss da, for de traff helt foran på bilen. Bilen gikk det dessverre ikke så bra med. Da han fra Falken kom sa han at den helt sikkert ble sendt rett til skroten.... Litt leit er det jo, men da blir det i alle fall ny bil. Og det viktigste var jo at det gikk bra med oss mennesker. Biler kan man alltids erstatte.

Må si jeg ble veldig nervøs da jeg forsto at det kom til å smelle, med et lite nurk i magen og alt. Heldigvis så gikk smellet mest utover bilen, merket bare at bilen ble flyttet en halv meter ca... Så, har ikke følt noenting uvanlig, men skal få en time hos jordmor så snart som mulig. Skal si Rubymannen var sint på sjåføren med en gang, første han sa var at jeg var gravid og at han håpet at alt var bra. Sjåføren var helt skjelven, og forklarte seg med at han rett og slett ikke fulgte med.... Han tok på seg hele skylden, det var jo ingen tvil om hva som skjedde der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ringte jordmor i dag, og hun ble skikkelig oppgitt over legesenteret, så jeg fikk time hos henne til fredagen. Hun er veldig grei, så jeg satser på å gå til henne resten av svangerskapet. Orker ikke det lege opplegget, det er alt for slitsomt å komme dit for så og bli avvist. Så takke meg til jordmor! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Timen hos jordmor i dag ble utsatt til mandagen, så i dag har jeg bare styt og stelt her hjemme. Deilig det også, å få det rent til helga. Jeg orker ikke å gjøre så mye tungt da, og jeg merker at jeg blir fortere sliten enn til vanlig, men det er jo helt normalt.

UL nærmer seg også, neste torsdag, altså den 23. og vi gleder oss, jeg og Rubymannen. Vi har ikke fått hørt hjertelyden hos jordmor ennå, men vi har tyvlyttet med stetoskop selv, og da hørte vi den skjønneste hjertebankingen fra innsiden av magen min. Helt utrolig egentlig. Inne i magen min vokser det et lite menneske.... :hjerter: Jeg må bare smile for meg selv ved den tanken. Så fantastisk herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi Ruby :D

Du har en flott tid foran deg som gravid. Man blir litt lei mot slutten, men det er helt normalt i følge jordmor. Det er helt utrolig med det lille nurket som faktisk vokser og lever inne der :D

Lykke til :D

Klem fra Wit T-24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Hei på deg, og takk for hilsen i dagboka mi!

Glad for å se at det gikk bra med dere, selv om bilen ikke var noe å ta vare på. Men, som du selv sier, det er jo bare en bil - dere tre :-) er mye viktigere!!

Høres ut som om legen din er en stor dust! Tenk å surre sånn da! Nei, gå til jordmor du, hvis du føler at det er bedre for deg - svangerskapskontrollene er jo til for at vi skal føle oss trygge i svangerskapet!

Klarer dere å høre hjertelyden med stetoskop selv?? Nå fikk jeg lyst til å løpe ut å kjøpe meg et selv - hvor får man tak i sånt?? Og du, har du funnet noen butikker med litt mer spennende mammaklær enn HM og Lindex? Hvis det finnes noen i Halden så vil jeg gjerne vite det!

ha en fortsatt fin uke :-)

ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...