Gå til innhold

Ruby og Rubymannen har fått sitt lille nurk


Ruby

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Tenkte også at jeg skulle begynne å skrive dagbok, og det kan vel ikke passe bedre etter nyheten vi fikk på morgenen i dag. To blå streker på graviditetstesten, etter bare å ha prøvd i en måneds tid. Må til legekontoret i morgen og ta en test der også, sånn for sikkerhets skyld, men det kjennes ut som om det er noe som foregår der nede, har hatt en litt rar følelse i noen dager nå, ettersom mensen har uteblitt, noe som aldri har skjedd før. Så kryss fingrene for oss, har ikke noe legeavtale før i slutten av august, for han er på ferie selvfølgelig. Uansett håper vi at alt går bra, jeg og Rubymannen, han ble jo i ekstase når han fikk nyheten, og han gleder seg vilt. Jeg er spent og litt nervøs, men også lykkelig. Kanskje vi skal bli foreldre...... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med positiv test. Lykke til videre i graviditeten :D

Klem fra Wit 24+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen!

Vel hjemme fra legesenteret, og ja da, det stemmer, jeg er gravid! :lol: Rubymannen fikk æren av å gå opp og få svaret på testen og kom ut hoppende glad. :hoppe:

Så nå er det bare å vente og ta det pent i de neste månedene, og jeg må jo si at jeg gleder meg veldig til det som kommer nå. Spent, lykkelig og litt nervøs, men sånn er det vel med alle vordende mødre og fedre. Har ikke noen spesielle symptomer ennå, men det kommer vel med tiden. Akkurat nå skal vi bare nyte tanken ved at det kommer et lite nurk til verden om ca. 8 måneder, og det lille nurket er vårt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Massevis med lykke til!! Håper dere kan nyte denne første tiden litt med at det bare er dere to som vet det - deres egen lille hemmelighet...

Skal følge med på deg - det er alltid spennende å følge med helt fra starten av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er godt å få det pekreftet hos legen og når det var positivt er det jo ekstra gøy :lol:

Lykke til videre i svangerskapet :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går hadde vi en herlig dag. Ble vekket av en telefon fra to vennepar fra Malmø som vi traff i fjor da vi var på bryllupsreise, de var i Strömstad, og lurte på om vi kunne komme dit og hilse på. Det ville vi jo gjerne, så vi dro avgårde. Det var så strålende vær, og vi møtte dem på Pråmen, som er en lekter(restaurant) i Strömstad. Vi koste oss med god mat og trivelig prat, og etterpå gikk vi og småruslet gjennom byen. Det var så godt og varmt, og det var så morsomt å se dem igjen, det er jo nesten ett år siden sist. Vi var der noen timer, før turen gikk hjem igjen, og da vi satt oss i bilen begynte det å striregne.

Vi bestemte oss for å kjøpe jordbær og melon, og koste oss med en god film da vi kom hjem! Må bare si at Rubymannen er så søt, han må susse magen min hver gang han kysser meg, han stråler og er så lykkelig. Vi går jammen en spennede tid i møte.

I dag regner det, og vi hadde selvfølgelig tenkt til å grille i kveld, men vi får vel heller lage noe godt inne i stedet. Lyster ikke på noe ennå i alle fall, er bare veldig, veldig tørst hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille i magen, traff på første forsøk eller hva...Det er en spennende tid du har foran deg, mange nye ting som skjer med deg og kroppen, jeg blir like forundra for det meste enda... :ler: Men mest av alt er det herlig å være gravid. Får virkelig håpe at du får et svangerskap mer preget av lykke enn av plager!!!

Ser at du har en god støtte i mannen din også...han virker jo bare god da- men det er nettopp det vi trenger noen som kan være der for oss og glede seg med oss :hjerte: Selv skal jeg ikke klage....

vel stakk bare innom for å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en sløv dag, har vært veldig trøtt, men det er visstnok vanlig har jeg hørt. Ellers kan jeg jo fortelle at Rubymannen har kjøpt en sånn svangerskapskalender til meg, og det er jo veldig moro å ha. Har sittet og smålest igjennom uke for uke, og det blir nok en spennende tid fremover, gleder meg enormt til magen begynner å vokse, selv om det blir noen uker til....

Tusen takk til dere som har skrevet en hilsen her i dagboka mi, det setter jeg veldig pris på, det er alltid moro å lese hva dere også tenker. Bare fortsett med det, det er moro å ha til senere.

Vel, får vel legge meg og sove snart, klokka er jo over halv to... Er bare det at jeg sov noen timer på kvelden, og er ikke så veldig trøtt nå..... :wink: Vel, får vel finne på noe å gjøre da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg inne i den 6. svangerskapsuka, og alt er veldig nytt ennå. Har ingen spesielle symptomer heller, men er glad så lenge jeg er frisk og rask. Begynner å glede meg veldig nå, tenker mye på hvor fint det er å gå gravid, og for et lite mirakel som vokser der inne i magen min. Det er bare helt fantastisk.

Rubymannen var på biblioteket i dag og lånte bøker og film om graviditet og fødsel, han er jo like spent som meg, og synes det er morsomt å være litt med også. Det er jeg veldig takknemlig for, vet han kommer til å være en veldig god støtte for meg gjennom denne tiden. Er så glad for at jeg har han! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen!

så koselig at mannen din er så ivrig - det er spennende måneder dere har foran dere :hjerter:

Jeg ligger litt før deg i løypa, men ikke mere enn at vi kan ende opp på føden samtidig :wink:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen store forandringer her ennå, har noen snev av kvalme sånn innimellom, men ikke noe som er veldig ubehagelig. Synes tiden går veldig sakte nå, er jo ikke så lenge siden vi fant det ut, men det virker ganske lenge. Rubymannen har kjøpt boka "Et barn blir til" til meg, den kom i posten her om dagen, og det er veldig spennende å se illustrajoner og bilder av det som skjer inne i magen. Gleder meg veldig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg vil gratulere deg med de to blå. Håper det går bra med deg.

Husk å oppdater siden så vi får høre hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg akkurat gått inn i den 7. uken, og føler meg i topp form, er bare ganske trøtt, men det er jo bare å slappe litt ekstra av det. Har også funnet ut at en god venninne av meg også er gravid, og mest sannsynlig er jeg bare en uke lenger på vei enn henne. Det er morsomt, nå har jeg en til å dele alt med, og hvem vet, kanskje vi havner på føden samtidig... he he. Morsomt, for når jeg fant ut at jeg var gravid, spøkte jeg med henne og sa at nå måtte de skynde seg..... Da var hun jo allerede gravid, men visste ikke noe om det....

I går hadde vi en herlig dag. Vi var på Nordens Ark i Sverige, og så mange forskjellige truede dyrearter. En helt fantastisk opplevelse, samt at jeg fikk et av mine største ønsker oppfylt, å se ulv i levende live. De var så skjønne alle sammen, en stor flokk med ulver, et par og deres unger. Kommer aldri til å glemme det, og kommer helt sikkert til å reise tilbake dit.

Fin trim også for meg og nurket, det var trebroer og grusveier på 2,7 km, og noen steder var det ganske bratt, så når jeg kom hjem i går var jeg så trøtt at jeg sovnet momentant.

Det er så deilig å være gravid, er bare glad hele tiden!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier ikke matlyst nå jeg, har ikke hatt det på nesten to uker, og må nesten true i meg noen brødskiver. Man må jo spise også, men har ikke lyst på noe som helst. Håper det bedrer seg etterhvert. Utenom dette er formen bra, men er ganske så trøtt innimellom, samt det kan vel ha en sammenheng med at jeg ikke spiser så mye. Men det er lettere å legge seg å sove enn å true i seg mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ruby :D

Tusen takk for hyggelig hilsen i dagboken min!

Bedre sent enn aldri: GRATULERER og velkommen som dagbokskriver, skal bli veldig spennende å følge med deg fremover :D

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsen Bizzy!!! Vel inne i den 8. uka, og er nok litt kvalm om dagen, men ikke sånn at jeg kaster opp, og det er jo enda bra. Er jo heldigere enn mange, og har jo hørt at man skal føle seg bedre i ca. uke 12. Venninnen min og mannen kommer til oss i dag, og vi skal se fødevideo sammen. Er ganske spent, har aldri sett en fødsel, men kan jo forberede meg litt ved å se og lese om den. Tror vel kanskje ikke man kan forberede seg så mye, for hver fødsel er jo forskjellig, men vil alikevel prøve å lære mest mulig. Hvem vet, kanskje man kan bli positivt overrasket...

Matlysten har fortsatt ikke kommet tilbake, og jeg har gått ned 4 kilo, men det tar jeg i alle fall ikke skade av, jeg har nok å ta av... he he. :wink:

Gleder meg veldig til ting begynner å skje, skal kontake jordmor snart nå, og har time hos lege 19. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Ruby

Det er en spennende tid du er inne i ja, ville bare ønske deg lykke til med svangerskapet.

Lykke til med fødselsvideo i dag da ;) Er spennende å gå og forberede seg på det som skal skje.

Og du får minner disse månedene som du har hele livet :)

Mange klemmer fra Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i boka mi, Marianne, det er så koselig å se at det kommer hilsner.

Fødselsvideoen var veldig informativ, og ikke skremmende i det hele tatt. Fikk følge to gravide kvinner fra begynnelse til barnet var født, og selv om de begge hadde ganske vondt, gikk selve fødselen rimelig fort, så det så ikke så veldig ille ut. Men alle har jo forskjellige fødsler, så jeg kan jo bare håpe at det går greit. Uansett, glemmer nok det meste når man får følelsen av det nyfødte barnet mot huden sin..... :lol:

Rubymannen og jeg diskuterer også om vi vil vite kjønnet eller ikke når det blir tiden for det, og vi gå ganske mye fram og tilbake. Det er vel kanskje noen fordeler med å vite det, samtidig som at det skal være en av livets store overraskelser. Vet sannelig ikke hva vi gjør, men det er jo en god stund til vi kan få vite det alikevel. Vi får ta det når det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! og tusen takk for hyggelig hilsen i dagboka mi!

Det er hyggelig å se at mannen din er så ivrig! Min er ikke såå ivrig foreløpig, men jeg tror det kommer etterhvert! (han påstår han vil ha litt is i magen til han har fått bekreftet fra legen at alt er som det skal være)

lykke til med graviditeten - jeg kommer til å holde et øye med deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...