Gå til innhold

Ruby og Rubymannen har fått sitt lille nurk

Ruby

Anbefalte innlegg

Tusen takk for hilsner, Wit og Ragnhils, det er så koselig å se at noen stikker innom og leser litt her også! :hoppe:

I går var vi da hos jordmor, og det var så fantastisk. Fikk høre hjertelyden ordentlig, og det var en ubeskrivelig følelse. Det lille hjertet slo 144 slag i minuttet, og det var den nydeligste lyden du kan tenke deg! Så vidunderlig. :hjerter:

Jordmor er ellers veldig grei, så nå går jeg til henne heretter når jeg skal til kontroll. Det er jo også hun som skal ta ultralyden, og den nærmer seg med stormskritt. Vet jeg har nevnt det mye, men jeg gleder meg altså såååå mye! :wink:

Til Ragnhils; jeg har ikke funnet noen butikker med fine mammaklær ennå her i Halden, magen har ikke vokst så mye ennå, men de har noe ok på Kapp Ahl... Men om det er så spennende, det vet jeg ikke. Har lyst på snekkerbukse jeg, men har ikke funnet noe ennå, noen som har noen tips der???

Og ja, vi hørte faktisk hjertelyden med stetoskop, med masse tålmodighet... Mannen min hadde med hjem fra jobben. Ellers vet jeg ikke hvor man kan få tak i det sånn privat, hør på apoteket om de vet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Titter innom her jeg :D Gratulerer med vel overstått kontroll og det er deilig å høre hjertelyden det er det :) Savner faktisk det å gå gravid også, men gled deg det er noe helt utrolig som kommer ut snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ruby!

Stakk innom dagboka di å har lest litt - utrolig hyggelig lese :D

Jeg går bare å venter på at det snart er min tur å bli gravid og i neste uke vet jeg om vi har lyktes denne gangen vi også :wink:

Masse lykke til videre i svangerskapet og kos deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ruby - ramlet visst inn her jeg også!

Koselig å lese i dagboka di - og gleder meg til jeg også får oppleve det du opplever nå! Har nettopp begynt på min 8. uke, og det blir en spennende tid fremover...

Lykke til videre i svangerskapet! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsninger Limbo, It og Kaktus! :wink: Ja, det er absolutt spennende og koselig å gå gravid, særlig nå som ting begynner å skje. Før syntes jeg at tiden gikk veldig sakte, men den begynner å gå fort nå. Det er ikke lenge igjen til jul..... :nisse:

I dag er det en litt sløv dag, våknet tidlig og fikk ikke sove igjen, så da må man jo prøve å bruke tiden til noe fornuftig. Så i dag har jeg surfet rundt og sett på babyting, fant fine pakkeløsninger hos Borg Baby Shop, og det er jo ikke så langt unna her, så jeg og Rubymannen får vel ta oss en tur dit sånn etterhvert. Det er jo så mye man må ha, selv om faktisk har litt, så er det absolutt ikke halvparten engang. Men det er jo moro å shoppe da, selv om vi sikkert ikke begynner å handle inn før rundt nyttår...

Er også veldig spent på hva det lille nurket blir, gutt eller jente.... Kanskje vi får vite det snart, hvis jordmor klarer å se det da, håper det.

Ellers er vi jo på jakt etter ny bil, Rubymannen er og titter på en nå, og er den bra så blir det nok en ny Volvo. Vi får satse på det, det er veldig kjedelig å ikke ha bil. Når man er vant til å ha det, så blir man jammen avhengig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig deilig å høre hjertelyden :D Det er liksom beviset på at den lille har det bra. I starten var jeg kjempenervøs hver gang jeg skulle sjekke denne. Var livredd for at noe var galt. Nå tenker jeg ikke på det lenger :D

Lykke til videre.

Klem fra Wit T-20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ruby!

Tittet innom for å se hvordan det går med deg, og ser at du skal på ultralyd i dag!! Lykke til!!! Det er en helt fantastisk opplevelse å endelig få se med egne øyne at det er liv inni der!

Håper din jordmor er like ålreit som henne jeg var hos (du skal kanskje til samme dame på søf?) - hun forklarte veldig fint hva vi så, og tok seg god tid!

ha en fin dag - og nok en gang, LYKKE TIL!

ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen for koselige hilsner Wit og Ragnhils. :tommelsmil:

Jeg har nettopp kommet hjem fra ultralyd, og det var en veldig stor og rørende opplevelse. Jeg er så lykkelig nå, for jeg vet at alt står bra til med det lille nurket inne i magen, ingenting tydet på sykdom, alt var normalt, og jeg kjente at jeg ble så lettet og glad. Jeg tok UL på Halden sykehus, og jordmor var den samme som jeg går til ellers, og hun er utrolig hyggelig og hjelpsom. Tar seg tid til deg, og er åpen om alt, og det er et stort pluss. :D

Dette har vært en så positiv opplevelse for meg og Rubymannen. Han var selvfølgelig med, og fikk like mye ut av det som meg. Vi holdt hverandre i hendene, mens vi tittet ivrig på skjermen. Nurket vinket til oss, og man kunne tydelig se utviklingen. Det er helt utolig at det er mulig, at det faktisk ligger et menneske inne i magen min. Jeg kan nesten ikke fatte det, det er bare helt fantastisk. Jeg fikk også beregnet terminen min 3 dager frem, altså 18. mars. Så i dag er jeg 19+3, og ikke 19 som jeg trodde.... Bare positivt det da.

Hun kunne dessverre ikke se om det var gutt eller jente, men nå blir jo overraskelsen desto større den dagen babyen kommer ut. Det viktige var at det var friskt og i full aktivitet. :Nikke:

Masse klemmer fra Ruby i lykkerus! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen! Morsomt å følge med på hvordan det går, selv om vi ikke har termin samme dag lenger!

Jeg fikk heller ikke vite kjønnet på ultralyd - men akkurat som deg fikk jeg vite alt det som betyr noe! At det er en aktiv liten krabat som ser ut akkurat som h*n skal gjøre :-)

Du spurte hva jeg jobber med - jeg sender deg en PM :-)

ha en fin dag

Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen og PM, Ragnhils.

I går var jeg akkurat halvveis i svangerskapet, dvs. 20 uker, og alt kjennes veldig bra ut! Det er så deilig når man begynner å kjenne at det er liv inne i magen. Jeg kjenner det spesielt om natten og om morgenen, og det er bare en herlig følelse. :tommelsmil:

Jeg har begynt å sy babyteppe også. Rubymannen bestilte på nettet til meg, og det er veldig søtt. Passer selvfølgelig både til gutt og jente, tenkte jeg skulle prøve å få det ferdig slik at det bare mangler navnet til babyen. Det kan jeg jo sy ferdig på sykehuset eller når jeg kommer hjem etter fødselen. Rart å tenke på selve fødselen også, det virker liksom så fjernt akkurat nå, men det er klart, magen vokser, og da begynner man jo å tenke på det sånn i det fjerne. Jeg går veldig mye nå i alle fall, prøver å få til et par turer om dagen, og siden vi har hund er jo ikke det noe stort problem. Ut må man, uansett vær og vind..... Det er jo veldig sunt med mosjon, både for deg selv og barnet. :klem2:

Begynner å glede meg til jul også..... :nisse: Har et par prosjekter på gang når det gjelder julegaver, det er alltid moro. Dessuten elsker jeg å pynte huset til jul, og i fjor sverget vi på å ikke kjøpe mer julepynt.... He he, det klarte vi selvfølgelig ikke å holde, har allerede kjøpt noe nytt.... Tidlig ute! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jammen fått influensa også... :cry: Det er ikke mye moro. Hodet verker, kroppen verker, og øyne og nese renner. Rubymannen var innom apoteket i går og kom hjem med Repsils og Dekadin, så slipper i alle fall halsen å være så sår. Han er jo så snill og søt, og veldig opptatt av hva som skjer der inne i magen. Han vil at jeg skal ha det best mulig, og det er en veldig deilig følelse. At noen virkelig bryr seg. :hjerter:

Må late vann oftere nå, kjenner ut som om det lille nurket ligger og presser på blæra, og det er spesielt på kvelden og om morgenen. Og magen begynner visstnok å forme seg nå også, den har liksom rettet seg ut litt. Det er deilig. Har gledet meg lenge til det øyeblikket, og før jeg visste ordet av det så var den der. Det er sikkert sånn det er...

Uff, er veldig slapp nå, så jeg skal nok legge meg nedpå litt. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt bedre fra influensaen nå, er ikke såååå slapp, men hoster og nyser mye. Det er ganske slitsomt, spesielt om natten. Har gått ned enda en kilo også, men det er sikkert pga. at jeg har vært syk og ikke orket og spist så mye. Det kommer seg nok etterhvert...

En venninne av meg har gått 6 dager over tiden idag, og hun gleder seg masse til å få ut den lille jenta si, det er i alle fall jente de trodde det ble på ultralyden. Håper det går bra, og at hun vil ut snart. Det er nok kjempeslitsomt å gå over terminen, det er vel ikke så mye du får gjort, bortsett fra å vente... og vente....

Selv er jeg bare glad og fornøyd med livet som jeg kjenner inne i magen, som jeg har sagt så mange ganger før, det er bare helt vindunderlig. Jeg tror ikke man kommer nærmere et eventry enn dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Akkurat nå er vi 22+1.

I dag har vi hatt en ny time hos jordmor, og alt sto vel og bra til inne i magen. Det er en så herlig følelse å høre det lille hjertet slå, 148 slag i minuttet slo det nå, og det var ikke noe problem å finne lyden heller. Jeg og Rubymannen hadde store smil om munnen lenge etterpå, jeg tror man må oppleve det for å skjønne hvor stort det egentlig er.

Vekten min går fortsatt nedover, men om en to ukers tid skal nok babyen begynne å vokse ganske så kjapt, så da kommer nok kiloene på igjen. Gleder meg til å få skikkelig gravid mage.

Jeg føler meg så fantastisk om dagen, ingen plager, ingen sorger, og det er så deilig.

PS: Har jeg ikke fått fin nisselue og nissekjole på? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, du var jammen rask til å få byttet overskriften! Tusen takk for hyggelig hilsen i dagboka mi, forresten! Godt å se at influensaen har sluppet taket, og at alt er bra med det lille nurket ditt! Ikke tenk på kiloene, de kommer! Babyen sørger for å ta det den skal ha uansett, den!

Her går livet sin skjeve gang - jeg har faktisk tenkt å dra på BIM treff i Fredrikstad denne uka, for å "avlaste" den andre sjefen i huset litt.. Han er i ferd med å bli litt smågal av meg og mine fikse ideer :-)

klem

ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for koselig hilsen i dagboken min!

Har lest igjennom hele dagboken din nå, og gleder meg til å følge med videre. Det er lærerikt for oss som ser frem til det er vår tur.

Kjekkt å lese at du er i fin form. Og nissekjolen din var riktig søt.

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsner, Ragnhils og Tiny! Alltid morsomt å vite at noen er like ivrige som meg... :wink:

Jeg vet at jeg skrev i går, men for 5 minutter kjente jeg de mest herlige små sparkene inne i magen, og jeg ble helt forfjamset. Det var en så ubeskrivelig herlig følelse, og jeg ropte på Rubymannen for at han også måtte komme å kjenne etter. Og han kjente det faktisk også. Jeg er bare i lykkerus nå, og måtte bare fortelle dere det....

:hjerter:

Åååå, som jeg gleder meg til mange sånne stunder.....

PS: Venninnen min fikk ei lita jente i natt ved 4-tiden..... Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er vi 23 uker. :hoppe:

Fosteret legger på seg mye i de kommende ukene.

Fingerneglene er snart ferdig utviklet.

Du kan antagelig kjenne igjen forskjellige kroppsdeler gjennom bukveggen din. Kynnere, eller prøvesammentrekninger av livmoren blir tydeligere ved denne tiden.

I blant kjenner du kanskje stikk langs siden av buken din. Dette er livmoren og livmorbåndene som strekkes. Smerten gir seg imidlertid fort, og det er helt ufarlig.

Nå kjenner jeg de små sparkene flere ganger daglig, og Rubymannen har det veldig moro med å "mase" med magen min, så det skjer noe der inne. Det er en herlig følelse.

Nå bare gleder jeg meg til jul, elsker å pusle og stelle her hjemme, og 1. desember skal nye gardiner opp, og lysestakene opp i vinduene. Det er jo så koselig å pynte opp, er nesten redd for å begynne alt for tidlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ruby!

Så fint å se at det går bra med deg - sparkinga er en ganske herlig følelse, deilig å få disse bekreftelsene på at barnet har det bra inni magen! Visste ikke at det snart er mulig å kjenne forskjellige kropsdeler "utenpå" - KULT! Du får si ifra når/hvis du kjenner igjen en arm eller liten fot!!

klem, ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Bare måtte legge inn en liten hilsen i dagboka di. Det var så koselig å lese den, siden du gleder deg så masse til å bli mamma. :D

Selv om jeg ikke føler meg verpesyk, så synes jeg det er kjempehyggelig at noen gleder seg så fælt at de nesten ikke kan vente.

Manne din er jeg kjempeimponert over! Det er ikke alle som har en så flott, støttende og engasjert mann å dele svangerskapets gleder med. En stor :blomst: til han.

Min stakkars eldstesøster fikk vite for en stund tilbake at typen egentlig ikke ville ha datteren hun fødte i januar. Han kunne ikke si fra om det da de fant ut at hun var gravid. Da var det greit med en unge. Han kom med denne bomben etter de hadde kjøpt hus sammen og ungen var døpt. :sinna: Kan trygt si at han er minimalt interessert i barnet, og at det sliter litt på forholdet.

Sengekosen skal han ha, men resultatet vil han tydeligvis ha angrerett på etter barnet er kommet og har lært seg og krype. :frustrert::kjempesinna:

Nei...nok om det. Jeg blir helt rørt når jeg ser hvor fint du og Rubymannen har det. :hjerter:

Lykke til med resten av ditt svangerskap. Håper du og mannen får en flott fremtid som en liten familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsner, Ragnhils og Saeria.

Ja, Saeria, jeg vet at jeg er heldig når det gjelder hvor engasjert mannen min er, og jeg er så takknemlig for det. Han har vært med og er med hele tiden, og det gjør meg bare sterkere og gladere. Jeg vet jo at det er nok av menn som ikke bryr seg så mye, så jeg er så glad for at nettopp jeg fant Rubymannen.... Synd å høre om søsteren din, det var ikke noen koselig nyhet akkurat, men jeg er sikker på at hun kommer seg gjennom det. Du må bare støtte henne så godt du kan....

Ragnhils, jeg har ikke kjent noen kroppsdeler utenpå ennå, men jeg gleder meg vlt til jeg får muligheten for det. Ser i dagboken din at mannen din har kjent liv utenpå også, og det er så koselig.

I dag er jeg 24 uker på vei!

Fosteret er ca.32 cm. langt og veier 0,5 kg.

Lungene er ikke tilstrekkelig utviklet, men fosteret kan overleve dersom det blir født nå, selv om det ofte er forbundet med svært mange komplikasjoner og risikoen for at da ikke vil kunne klare seg er svært stor.

Toppen av livmoren når til rett ovenfor navlen din. Jordmoren kan nå høre hjertelydene gjennom trestetoskop, tidligere har dette bare vært mulig ved hjelp av et dopplerapparat.

I går tror jeg at jeg hadde min første kynner. Det strammet veldig i magen, og var litt ubehagelig, men det gikk over etter en liten stund. Jeg vet jo at dette er kroppens måte og forberede seg på til det som skal skje, så det er jo helt greit.

Jeg og Rubymannen og yngste datteren hans, var i Oslo fra lørdag til søndag hos min far og hans kone. Det var så koselig. Vi var ute og spiste på italiensk restaurant, tittet litt i byen og dro hjem til dem igjen. Der skravlet vi til langt utover natten. Så våknet vi opp til et herlig snølag på bakken, skikkelig julestemning.... Så spiste vi en god frokost, før vi la på vei hjemover igjen. Når ikke det blir så veldig ofte, så er det så koselig når vi treffes. Vi hadde rett og slett en herlig helg, og har masse overskudd til å begynne på denne uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...