Hermula Skrevet 7. juni 2009 #41 Skrevet 7. juni 2009 Tusen takk, Pjukset og Hermula!!! Jeg synes det er innmari gøy at jeg føler meg litt bedre. Det gjør noe med humøret også Flott Jeg har også følt meg bedre den siste tiden! Begynner å kjenne livsgnisten!!! Kjempedeilig Men ... mannen min reiste bort i går, og skal være borte en uke. Vi har to små barn, på 2 og 4. Kjenner meg helt utvasket etter ei helg. Var faktisk utslutt før 8 i dag morges. ... Det ser ut til at det fortsatt bare er å smøre seg med tålmodighet! Har bestilt barnepass med overnatting i morgen. Må komme meg!!!
Gjest ME Skrevet 7. juni 2009 #42 Skrevet 7. juni 2009 Jeg kjenner meg sånn igjen i alt dere skriver om. Det er som å lese om meg selv! Jeg fikk diagnosen ME for snart to år siden, men har vært dårlig siden 2000. Nevrologen sa at testene viste at jeg har hatt kyssesyken og at ME kom av det. Så vær forsiktige folkens, ikke press dere før dere er friske! Unner ingen å måtte leve med ME resten av livet
Tintin Skrevet 2. september 2009 Forfatter #43 Skrevet 2. september 2009 Da var det dessverre på tide å skrive her igjen. Fikk jo påvist kyssesyken i slutten av februar, prøvde kopping og akupunktur i mai, og drikker fortsatt aloe vera juice og spiser alt av vitaminer fast hver dag. Men jeg har blitt verre igjen, har konstant hodepine, og blir skikkelig sliten igjen. Det verste er at jeg ikke orker å lese pensum lenge av gangen. Så nå skal jeg til legen igjen, og jeg vet ikke helt hva jeg skal si.. Jeg har ikke lyst på ny sykemelding, men samtidig så blir jeg jo utslitt av å være på jobb. Har alle dere andre blitt ordentlig friske enda???
Hermula Skrevet 3. september 2009 #44 Skrevet 3. september 2009 Da var det dessverre på tide å skrive her igjen. Fikk jo påvist kyssesyken i slutten av februar, prøvde kopping og akupunktur i mai, og drikker fortsatt aloe vera juice og spiser alt av vitaminer fast hver dag. Men jeg har blitt verre igjen, har konstant hodepine, og blir skikkelig sliten igjen. Det verste er at jeg ikke orker å lese pensum lenge av gangen. Så nå skal jeg til legen igjen, og jeg vet ikke helt hva jeg skal si.. Jeg har ikke lyst på ny sykemelding, men samtidig så blir jeg jo utslitt av å være på jobb. Har alle dere andre blitt ordentlig friske enda??? Heisann! Dersom det er noen trøst, er det flere som har det som du. Hadde trodd at etter en lang lærerferie, skulle jeg i alle fall være frisk og rask til skolestart, men ... dengang ei. Følte meg nesten dårligere etter ferien enn før. Nå har jeg fått fjernet mandlene (del av lymfesystemet) (snart 3 uker siden). Ene legen på sykehuset mente at jeg nok ikke ble frisk av kyssesyken før jeg fikk fjernet mandlene som var veldig dårlige. Hvordan er mandlene dine?? jeg er nå fult sykemeldt. Men kjenner faktisk i dag at jeg har overskudd, noe jeg ikke har hatt på det jeg kan huske. Kanskje det hjalp å fjerne mandlene??? Eller er det en ny nedtur på vei i morgen eller dagen etter??? Du må fortsette å fortelle hvordan det går med deg!!! Lykke til! Klem fra Hermula
Tintin Skrevet 5. september 2009 Forfatter #45 Skrevet 5. september 2009 Trist å høre at du heller ikke har blitt ordentlig frisk, Hermula! Det er bare så innmari kjedelig følelse, og aldri våkne opp og ha skikkelig mye overskudd. Jeg har fått bestilt meg legetime på torsdag, så da blir det spennende og høre hva som blir aktuelt å gjøre. Jeg krysser fingrene for at det ikke blir ny sykemelding Har forresten tatt en titt nedi halsen min etter at du nevnte det med mandlene. Jeg er helt rød nedi der, så kanskje det kan være en idé for meg og også få fjernet mandlene. Når jeg tenker over det, så har jeg jo hatt vondt i halsen en lang stund nå. Hva gjør du nå om dagen da? Prøver du å holde deg mest mulig i ro? Eller er det vanskelig å være i ro?
Cullen Skrevet 5. september 2009 #46 Skrevet 5. september 2009 Jeg hadde kyssesyken når jeg var 17, og først når jeg nærmet meg 24 hadde immunsystemet mitt bygd seg opp igjen. De fleste har dårlig immunforsvar lenge etter å ha hatt kyssesyken, er ikke noe å være flau eller føle seg teit over!
Tintin Skrevet 10. september 2009 Forfatter #47 Skrevet 10. september 2009 Bra å vite, Cullen!! Blir vel bare litt automatisk at man føler seg teit og dum når det tar så innmari lang tid før man føler seg bedre, og egentlig ikke orker å gjøre så mye. Jeg får hvertfall sånn lathetsfølelse, fordi jeg egentlig pleier å ha mage baller i lufta samtidig, og på et vis liker å ha det sånn, og blir derfor veldig rastløs!!! Ellers har jeg vært hos legen i dag, hun sa at jeg måtte slutte og presse meg, og kanskje helst utsette skolen. Samt at jeg tok masse forskjellige blodprøver, i tilfelle det kan være noe stoffskifte, jernmangel eller lignende i tillegg, som i grunn kan fikses opp i. Så er spent på svar!! Må innrømme at jeg sitter igjen med en merkelig følelse, utsette skolen, og jeg som liker å gå på skolen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå