Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, uff og uff, tenk å bli utsatt for et barn som sier hei. Hva man skal måtte tåle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sier da hei tilbake... :)

Her om dagen jeg gikk i butikken å handla oppdager jeg plutselig en vilt fremmed jente på kanskje 3-4 år ved siden av meg som sto å smilte. Jeg så ned på henne og da kommer hun med et "Hei!!". Jeg smilte og sa "hei du!" tilbake, og da sa hun "jeg lekte sammen med pappa i sandkassa i går, sammen med lillebror vi da!!".

hehehe...og da må jeg bare le ;) de er jo ganske skjønne når de kommer med akutt unyttig informasjon som det :ler:

Skrevet

90% av bortføringer og lignende skjer av folk barnet kjenner fra før av, så det med at unger ikke skulle snakke med fremmede (Stranger Danger, som de kalte det i USA) hører for det meste til fortiden. Så lenge barnet vet at man ikke skal klappe hunder uten å spørre eieren først eller at de ikke skal bli med en ukjent person inn i en bil så pleier det å gå greit.

Btw, jeg sier alltid hei. Unger er jo så forbanna søte. =D

Skrevet
90% av bortføringer og lignende skjer av folk barnet kjenner fra før av, så det med at unger ikke skulle snakke med fremmede (Stranger Danger, som de kalte det i USA) hører for det meste til fortiden. Så lenge barnet vet at man ikke skal klappe hunder uten å spørre eieren først eller at de ikke skal bli med en ukjent person inn i en bil så pleier det å gå greit.

Btw, jeg sier alltid hei. Unger er jo så forbanna søte. =D

Grunnen til at så få blir kidnappet er kanskje fordi de ikke snakker med fremmede?

Skrevet
Grunnen til at så få blir kidnappet er kanskje fordi de ikke snakker med fremmede?

Nei, det er fordi de fleste som bortfører tar en unge de kjenner. Det er mer enn nok statistikk om emnet hvis du interesserer deg for temaet.

Skrevet
Nei, det er fordi de fleste som bortfører tar en unge de kjenner. Det er mer enn nok statistikk om emnet hvis du interesserer deg for temaet.

Det er et helt annet tema. Det var mange fler som ble tatt av fremmede før i tiden.

Skrevet

Det er uhøflig å ikke svare når noen sier hei, det samme gjelder da dersom det er et barn som sier hei også.

Skrevet
Vi har en heier av en nabogutt, men han nøyer seg ikke med bare ei hei! Heier du tilbake må du regne med et lite kryssforhør av typen; Hva driver du med? Hvor skal du? Hva skal du der? Når kommer du tilbake? Hvorfor det? Av og til titter han inn stuevinduet også, står 5 cm fra ruta og legger hendene ved siden av ansiktet så han kan se bedre inn til oss.. Om vi har gardinene trukket for pga sola ser vi bare en skygge som står der, gjett om jeg skvetter da..

En unge som sier hei er er bare koselig, da svarer jeg hei tilbake. Men en unge som kommer og glaner inn vinduene i tide og utide? nei pokker heller da hadde jeg forklart krapylet at sånn gjør man ikke.

Et lite sidespor kanskje - men det minner meg om naboungen til venninna mi. Han tyter inn gjennom vinduet hennes og åpner kjøleskapet hennes på jakt etter cola. Ikke forstår han betydningen av ordet "nei" heller virker det som.

Har aldri opplevd at en unge nærmest overfaller meg med dusinvis av heier - etter at jeg har sagt hei og smilt en gang går de vekk. Er koselig med et hei synes jeg, men jeg er ikke det minste interessert i å måtte høre om hva de skal ha til middag i dag.

Heh... Bekrftelseskoden var "Hei" :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...