Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hater unger, bare nærværet deres, og hvis noen av de krapylene skulle være så jævlige og prøve å kommunisere med meg så blir jeg så kvalm og uvel at jeg enten spytter eller kaster stein på dem.

Og da skal dere vite at jeg behersker meg.

Okeida, jeg synes det bare er søtt og koselig når barn sier hei til meg, og sier selvfølgelig hei tilbake:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da vi var små, snakket vi ikke til fremmede. Men nå har jeg lagt merke til at ungene flyr bort til vilt fremmede og sier hei. Jeg er ikke særlig interessert i å prate med unger, spesielt ikke fremmede unger. Så jeg pleier ikke svare. Men da flyr noen av disse ungene etter og roper hei!!, jeg sa heii!!!

Finnes det i det hele tatt unger som får beskjed om å ikke prate til fremmede lenger? Egentlig synes jeg det er litt rart, for de samme ungene er fullstendig overbeskyttet på andre områder. Blant annet har de gjerne hjelm på hodet disse heierne. Hjelm når de er ute og leker..!

:skratte: "disse heierne", faktisk.

Jeg hilser tilbake som regel. Men gjentar det seg mange ganger (noe det til tider kan gjøre), merker jeg, jeg blir litt pinlig berørt av en merkelig grunn. :klø:

Skrevet

Jeg hilser gjerne tilbake. Smiler også, gitt. :)

Skrevet

Jeg sier selvfølgelig Hei tilbake, det er jo normal høflighet.

Skrevet

Jeg hilser alltid tilbake.

Synes ofte de har noen artige historier å komme med.

Men noen ganger spør de litt for mye, "hva heter du, hvor mange år er du, har du barn, hvor bor du", osv. Ikke alltid jeg har lyst å dele dette med hele trikken. Foreldrene blir litt beklemte og sier som regel fra om at barnet ikke skal plage damen.

Skrevet (endret)
Da vi var små, snakket vi ikke til fremmede. Men nå har jeg lagt merke til at ungene flyr bort til vilt fremmede og sier hei. Jeg er ikke særlig interessert i å prate med unger, spesielt ikke fremmede unger. Så jeg pleier ikke svare. Men da flyr noen av disse ungene etter og roper hei!!, jeg sa heii!!!

Finnes det i det hele tatt unger som får beskjed om å ikke prate til fremmede lenger? Egentlig synes jeg det er litt rart, for de samme ungene er fullstendig overbeskyttet på andre områder. Blant annet har de gjerne hjelm på hodet disse heierne. Hjelm når de er ute og leker..!

Jeg sier da hei når barn sier hei til meg. Ofte så er det et ord de netopp har lært betydningen av også og da ser de hva som skjer når de sier hei - de får et hei tilbake som betyr å "hilse på"

Når barn sier hei til meg så står dem sammen med forelderen sin/barnepasseren.

Det er forskjell på at et barn går rundt alene uten oppsyn/tillsyn å sier hei til fremmede enn når de er med foresatte i en butill o.l. da.

De har nok fått beskjed om å ikke bli med fremmede selvom de liker å øve seg på ordet hei!

Sier dem hei 10 ganger etterhverandre så gidder jeg ikke å svare...svarer toppen 3 ganger hei ;)

Endret av Silmarill
Skrevet

Smil og si hei tilbake, ikke noe mer!

Skrevet

Sier hallo tilbake, men som oftest blir det bare et blikk fylt med ondskap og hat, som får ungen til å pisse i buksen og rope på mor. :)

Skrevet
Sier hallo tilbake, men som oftest blir det bare et blikk fylt med ondskap og hat, som får ungen til å pisse i buksen og rope på mor. :)

Du var skikkelig tøff asså.

Skrevet

Jeg sparker dem så hardt jeg kan og løper. Mamma sa allltid at jeg skulle passe meg for fremmede.

Skrevet

Jeg pleier å søke opp moren til barnet og gi henne en skikkelig ørefik for dårlig barneoppdragelse!

.. Neida, sier hei tilbake jeg og smiler.

Skrevet
Du var skikkelig tøff asså.

Ja det var planen. :)

Skrevet
Jeg hilser alltid tilbake.

Synes ofte de har noen artige historier å komme med.

Men noen ganger spør de litt for mye, "hva heter du, hvor mange år er du, har du barn, hvor bor du", osv. Ikke alltid jeg har lyst å dele dette med hele trikken. Foreldrene blir litt beklemte og sier som regel fra om at barnet ikke skal plage damen.

Kan du ikke svare med et spørsmål? Når de spør hva du heter, kan du si fornavnet ditt, og hva heter du? Hvis ungen viser mere interesse, og du har lyst, så spør flere spørsmål. går du i barnehagen, er det morsomt ol. eller så kan du jo bare si: nå vil jeg ikke snakke mere, i en koselig tone. denne bruker jeg hvis ungen sier hei 15 ganger også. :jepp:

Ja, jeg hilser alltid tilbake. Synes det er koselig.

Skrevet

Jeg sier alltid hei tilbake enten det er barn eller voksne som sier det.

Og bare late som man ikke hører synes jeg er arrogant og dårlig oppførsel, verre enn at barn sier hei til fremmede.

Skrevet

Jeg syns det er litt dårlig folkeskikk å ikke si hei tilbake, jeg. Ignorerer man voksne på den måten? Ikke at man skal behandle barn og voksne likt på alle måter, men her syns jeg man kan behandle barn med den samme respekten som man behandler voksne.

Jeg syns dessuten det bare er koselig å snakke med barn i butikken. At andre ikke syns det, er helt greit, men et "hei" syns jeg man kan koste på seg når noen tar kontakt.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg har lyst til å fortelle en søt historie om barnebarnet mitt. Det er to år siden. Han var fire år den gangen dette skjedde. Vi gikk en tur i skogsterreng, han plukket blomster og koste seg. Så kommer et noe eldre par i møte med oss. Gutten hilser pent god dag til dem og bukker. De fikk helt "hakeslepp" og hilste hei tilbake, var veldig blide. Da de hadde gått forbi oss et lite stykke, hører jeg de sier noe om at det var da virkelig en veloppdragen, liten gutt. Det som er morsomt, er jo at han ellers sier hei hvis/når han hilser på noen ;-).

Endret av Belladonna
Gjest spjoink
Skrevet

Sier hei og smiler selv om ungen sier hei 17 ganger. Bare stas!

Gjest Gjest_ELVIRA_*
Skrevet

Det er enkelte unger som er direkte frekke..

moren min har en liten nabojente på ca 4 år som

kommer bort for å hilse på den vesle hunden vår når den står bundet ute.

Men sist gang jeg var der, hørte jeg et hvin utenfra..viste seg at den frekke ungen hadde SPYLT bikkja vår! Spylt den med en vannslange..!Jeg klarte å være rolig,men skjer dette igjen kommer jeg til å snakke hardt til henne..

folk klarer ikke å lære barna sine normal folkeskikk asså..

Gjest Imsdal
Skrevet
Sier også hei tilbake. Ser ikke problemet med det. Fortsetter ungen å være sosial, så kan det hende at han/hun får seg noe når han/hun blir eldre. Bare positivt.

Bare lær opp ungene å ikke bli med noen ukjente med i store, hvite varebiler og sånt, så går det bra.

Så om du er "heier" eller ikke som barn kan påvirke om du får deg noe i voksen alder :ler:

Jeg heier tilbake jeg :) Vi har en heier av en nabogutt, men han nøyer seg ikke med bare ei hei! Heier du tilbake må du regne med et lite kryssforhør av typen; Hva driver du med? Hvor skal du? Hva skal du der? Når kommer du tilbake? Hvorfor det? Av og til titter han inn stuevinduet også, står 5 cm fra ruta og legger hendene ved siden av ansiktet så han kan se bedre inn til oss.. Om vi har gardinene trukket for pga sola ser vi bare en skygge som står der, gjett om jeg skvetter da..

Skrevet

Jeg hilser tilbake og går videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...