Gå til innhold

Unger som sier hei


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Da vi var små, snakket vi ikke til fremmede. Men nå har jeg lagt merke til at ungene flyr bort til vilt fremmede og sier hei. Jeg er ikke særlig interessert i å prate med unger, spesielt ikke fremmede unger. Så jeg pleier ikke svare. Men da flyr noen av disse ungene etter og roper hei!!, jeg sa heii!!!

Finnes det i det hele tatt unger som får beskjed om å ikke prate til fremmede lenger? Egentlig synes jeg det er litt rart, for de samme ungene er fullstendig overbeskyttet på andre områder. Blant annet har de gjerne hjelm på hodet disse heierne. Hjelm når de er ute og leker..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier hei tilbake hvis en unge sier hei til meg. Synes det er koselig jeg. Selv om unger sier hei til fremmende er det vel ikke ensbetydende med at foreldrene ikke passer på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er hyggelig når en unge sier hei, men det er ikke så stas når de sier hei 17 ganger til, etter at jeg har sagt hei tilbake. Og foreldre som hører dette gidder aldri å si noe! Etter å ha sagt hei 2-3 ganger, så prøver jeg bare å ignorere ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Jeg sier hei tilbake. Syntes det er koselig og også litt morsomt. FOr veldig ofte forteller de meg også historier som følge av at jeg sa hei. Ofte handler historiene om dyr, sykler og pappaer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LanaLane

Sier hei som regel, men om det er om morran og jeg ikke har fått "varma opp snakkinga" så smiler jeg og vinker.

Men det spørs om det er et søtt hei, eller om det er sånn erte-hei.

En kompis av meg kom over et sånt erte-hei av en 10åring som skulle tøffe seg. Han gikk rett bort til lille gutten, ga en sånn mannlig klem og ropte "skjeeer'a dawg??"

Stakkar gutten stotra fram et "ikke mye" og gikk tilbake til lekeplassen...

Endret av LanaLane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hilser tilbake. Synes det er hyggelig, jeg, og har aldri opplevd at de ikke gir seg... Noen ganger blir det en liten samtale, men stort sett bare hilsing. Er ikke noen spesielt utadvent og sosial person jeg, men akkurat når barn hilser synes jeg bare det er koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer "hei" tilbake. Men nå bor jeg på et sted hvor det er masse unger, og alle hilser på alle. (Både barn og voksne.)

Husker lillebroren min satt på trappa og sa "hei" til alle som gikk forbi da han var liten.

Jeg var derimot for sjenert, og holdt meg i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier også hei tilbake. Ser ikke problemet med det. Fortsetter ungen å være sosial, så kan det hende at han/hun får seg noe når han/hun blir eldre. Bare positivt.

Bare lær opp ungene å ikke bli med noen ukjente med i store, hvite varebiler og sånt, så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier også hei tilbake. Ser ikke problemet med det. Fortsetter ungen å være sosial, så kan det hende at han/hun får seg noe når han/hun blir eldre. Bare positivt.

Bare lær opp ungene å ikke bli med noen ukjente med i store, hvite varebiler og sånt, så går det bra.

Jeg ville også lært de og holde seg unna volvoer også...

Men fra spøk til valborg, Selvfølgelig sier jeg hei tilbake, er jo bare koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier "hei" og smiler tilbake. Dette er jo ingenting å bli sur/irritert for, husk nå at ungen er i en sosialiseringsprosess og ikke skjønner alle de sosiale spillereglene slik voksne gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sier selfølgelig hei tilbake ja. Synes det er bare koselig at de hilser jeg. :)

Blant annet har de gjerne hjelm på hodet disse heierne.

:fnise: Vittig kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier hei tilbake. Syntes det er koselig og også litt morsomt. FOr veldig ofte forteller de meg også historier som følge av at jeg sa hei. Ofte handler historiene om dyr, sykler og pappaer :fnise:

:fnise:

Jeg hørte en på bussen for noen uker siden om en stooor kosebamse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...