Gå til innhold

Hva vasker dere bilen med utvendig?

Frk Johansen

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker bare å minne på om how to guides!:)

Feks, har mange gode videoer. Selvfølgelig trenger man ikke å fullføre med voks og alt det hver gang, men mange gode tips gir de.

Og for å svare på "spørsmålet"; jeg bruker autoglym og turtlewax sine bil shampoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen her som har forsøkt Enjo klut? Eller andre lignende microfiber kluter? Jeg fikk et knallbra resultat da jeg først skummet bilen med avfetting fra biltema. Så brukte jeg høytrykkspyleren. Deretter gikk jeg over med Enjo klut over hele bilen mens den var litt fuktig. (nei, jeg er ikke enjo forhandler ;) ) Men det ble et bra resultat. Polerte bilen til slutt. Kan opplyse om at bilen var en rød 96 mod som så falmet ut. Den fikk rødfargen tilbake og så nesten ny ut.

Lurt å gå over med ripefjerner som er bra for steinsprut på panseret. En får også tak i vinylrens som får sorte lister osv på bilen kjempeflotte igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre henvist til å bruke "vaskemaskiner" etter at de la ned selv-vasken som vi hadde :sur: . Hvis bilen bare er støvete hender det jeg vasker hjemme med svamp og bilshampo, men siden jeg bor i leilighet og ikke har vannslange ute så er det et svare strev å få skylt vekk shampoen. Må jo renne fram og tilbake med vannbøtte for å skylle.

Så dermed blir det gode gamle vaskemaskinen.

Prøver å kompensere litt for den røffe behandlinga med å være flink til å polere, men det blir gjort alt for sjelden det også så nå vurderer jeg å kjøpe polermaskin slik at det blir lettere å få tatt de store flatene i allfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...