Gå til innhold

Er jeg for fokusert på titler?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på om det bare er meg som er for opptatt av titler osv. Jobber i en jobb jeg forsåvidt trives godt i. Har kort reisevei, bra lønn, hyggelige kollegaer. Likte jobben veldig godt da jeg startet. Jeg har 3 årig utdanning. Da jeg startet for 2 år siden var det flere folk med utdanning med samme stilling som meg. De fleste av dem har sluttet nå. Nå har de istedet fått inn masse folk med bare fagskole, da jobben egentlig ikke krever formell utdannelse. Jeg føler nå at jeg sitter i en jobb jeg er overutdannet til, selvom jeg som sagt trives. Tror kanskje jeg er litt for opptatt av status.

Jeg er eneste jente på avdelingen, ellers er det ca. 20 gutter. Og veldig mange unge (rett fra skolen). Jeg er 10 år eldre enn dem noe jeg merker godt. Men er jo noen rundt min alder også.

Slik utviklingen muligens går på avdelingen blir ting mer og mer automatisert slik at det etterhvert kan ansettes enda billigere arbeidskraft. Da kommer jeg iallefall til å føle meg overutdannet.

Er jo andre avdelinger i bedriften (administrasjon/økonomi) som muligens kunne vært attraktive på sikt, men har ingen formell utdanning til å jobbe med dette, selvom det kunne vært spennende. Har dog hatt en del vikarjobber som innebærer administrasjon og økonomi. Jeg er ingen person som stikker meg lett fram og syns det er vanskelig å ta opp dette med personalansvarlig. Vi har ikke medarbeidersamtaler heller, så da syns jeg det blir enda vanskeligere. Hva skulle jeg sagt liksom? Skal jeg spørre dem om hva de ser for seg ang. meg i fremtiden? Vet jo at svaret ville blitt at de ikke har noen planer for meg. Jeg er jo bare en av 20 som gjør samme jobben, og selvom jeg er veldig flink i jobben min får vi nesten aldri ros. Dette gjelder alle. Personalansvarlig vet selvfølgelig at jeg gjør en god jobb. På sikt kanskje jeg kunne tenkt meg å jobbe i administrasjonen, men da kanskje jeg måtte hatt en del kurs etc.

Eller er jeg bare altfor opphengt i statuser når jeg egentlig trives?

Hva ville dere ha gjort i min situasjon? Dette er jo snakk om på sikt og ikke for øyeblikket. Altså, hvis ting utvikler seg i den retningen jeg ikke vil at det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Kasnkje du kan ta ett nettstudie i økonomi slik at du er bedre rustet om den dagen skulle dukke opp?

Kunnskap er jo aldri bortkastet uansett så du har jo ingen ting å tape på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dessverre
og selv om jeg er veldig flink i jobben min får vi nesten aldri ros. Dette gjelder alle.

Dette gjelder bedrifter flest i hele Norge. Nordmenn gir ikke ros og gode tilbakemeldinger til den enkelte. Nordmenn generelt er redd for å konfrontere og gi tilbakemeldinger - til den det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...