Gå til innhold

Vil bo et halvt år eller ett år i London


Gjest Vil ut i verden

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ut i verden

Hei!

i midten av 20 årene , snart ferdig med en bachelor og vil nå bo opptil 12 måneder i London. Alltid ønsket å bo der for en periode, og må gjøre det nå om det skal realiseres

Jeg ser på flere muligheter

- Søke praktikantstilling på ambassaden

- Ta videreutdanning (master eller lignende - men får man dekket dette via lånekassen?)

- Få en jobb derborte

- Internship gjennom et londonbasert firma , norsk eller engelsk

Har noen av KG's brukere erfaring med hvordan det er å bosette seg i London for en periode og realisere det gjennom noen av punktene ovenfor?

Setter pris på ALLE tips og innspill som kan hjelpe meg videre i prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mea Culpa

Naa bor ikke jeg i London, men ikke langt unna. ;)

Aa flytte til Uk er veldig enkelt, og du trenger ikke soeke om arbeidstillatelse o.l. Det eneste du maa gjoere hvis du vil jobbe her er aa kontakte naermeste Jobcentre og soeke om National insurance number. Det faar du garantert, og du kan begynne aa jobbe foer du har faatt det tildelt.

Men arbeidsledigheten her er veldig hoey for tiden saa det kan vaere vanskelig aa finne en jobb. Samboeren min har vaert arbeidsledig siden firmaet han jobbet for ble lagt ned i oktober i fjor ... Selv er jeg saa heldig aa ha en grei jobb, enn saa lenge ...

Saa jeg ville ikke bare ha flyttet og ha satset paa aa finne en jobb etterhvert.

Studere kan man jo alltids, men hva man faar stoette til osv. er ikke jeg den rette til aa svare paa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si: DRA! En av mine egne drømmer er å bo et år i London, men det toget er dessverre gått. Hvis du skal studere, så er det mange anerkjente universiteter i London, du finner sikkert et som er bra på akkurat ditt fagfelt. Lånekassen dekker utenlandsstudier, også på masternivå, men husk at skolepenger er svindyrt i UK generelt og at London er en dyr by å bo i, så det kan være lurt å spare opp litt penger først. Alle burde ta et år i utlandet, det er noe man lærer mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

De dekker også ettårige masterstudier? Jeg leste ett sted at dette ikke ble gjort.

Vet skolepenger og slikt er dyrt, men har heldigvis klart meg med lite studielån fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja det har jeg også lyst til.. heldigvis har firmaet jeg jobber for flere avd. der og de har en ordning på at det går ann å søke om overflytting for en periode hvis man vil det=9 så jeg har virkelig tenkt til det.. kanskje til høsten, jeg må snakke med sjefen først.. så det burde du virkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mea Culpa
Takk for svar!

De dekker også ettårige masterstudier? Jeg leste ett sted at dette ikke ble gjort.

Vet skolepenger og slikt er dyrt, men har heldigvis klart meg med lite studielån fra før.

Laanekassen - Utdanning i utlandet ;)

Endret av Mea Culpa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arlequin

Vil bare nevne at det er flott om du et innstillt paa aa ta et helt aar der og ikke 6 maaneder. Jeg har vaert utvekslingstudent og bor naa "fast" i Paris og min erfaring er at de som har dratt kun for ett halvt aar aldri kommer helt inn i foelelsen av aa bo der, det er ofte etter rundt 6 maaneder at man virkelig begynner aa foele seg "hjemme" med hensyn til nye venner ++

:)

edit: skrivefeil

Endret av Arlequin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...