Gå til innhold

Dere som er helt i utakt når dere trener step/aerobic o.l


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke rytmen er det verste, men da koordinasjonen ble utdelt sto jeg rimelig langt bak i køen :fnise:

Klarer bare ikke stokke beina likt som instruktøren. Hvilket bein skal bak det andre, og hvor mange skritt skal man ta før man går sidelengs til venstre? Eller er det høyre? Nei.. Har gitt det et par forsøk, men sliter med å få det til å sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er klar over det, men jeg håpet at de andre var så opptatt med seg selv at de ikke la merke til meg.

Ja, nå har jeg IHVERTFALL ikke lyst til å prøve noe mer, så takk til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. Selv jeg som eier null balanse og ser ut som et fugleskremsel på dansegulvet klarer meg ganske fint på slike timer.

Og ja, det er slitsomt å være bak den som overhodet ikke får til noenting i løpet av en time! Noen prøver jo, og da synes jeg det er greit, men når enkelte bare flirer, stopper opp, ser rart på oss andre og glemmer av aaaaaaaaaaaaaaaalt til neste runde, ja da blir jeg faktisk irritert.. Men selvfølgelig, alle må jo få lov til å prøve før de kan finne ut om de er flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urytmisk

Koordinering, hva er det? Rytme, hva er det? Jeg sto ikke først i køen når noen av delene ble delt ut, men det hender jeg kaster meg over noen timer med både step og aerobic for det..... Følte meg veldig dum til å begynne med men har innsett at jeg bare er sånn, og det er vel verst for dem som ikke klarer å la være å irritere seg over meg... jeg trener og det er det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frisk fisk

En dame på aerobikken der jeg går har sin helt egen rytme. Bein og armer går alle andre veier enn instruktørens. Man kan ikke unngå å legge merke til henne, det er faktisk fasinerende. Likevel møter hun opp til hver time og stiller seg blant de fremste i salen. Syns hun er kjempetøff, hatten av for henne. Og hun er absolutt den som har den mest veltrimmete kroppen av oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest

Visste dere at det hjelper å stå foran for å lære trinnene? Det er faktisk vanskligst å stå bakerst. Jeg er ganske vant til disse timene, men når jeg står altfor langt bak kan også jeg tulle grådig til. Det beste er å stå på siden men litt foran, da er dere ikke i veien for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at det hjelper å stå foran for å lære trinnene? Det er faktisk vanskligst å stå bakerst. Jeg er ganske vant til disse timene, men når jeg står altfor langt bak kan også jeg tulle grådig til. Det beste er å stå på siden men litt foran, da er dere ikke i veien for noen.

Joda, jeg vet det - men vil dumme meg minst mulig ut :fnise: og lage minst mulig tull for de andre, så dermed blir det bakerst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er vel en av grunnen til at jeg holder meg unna gruppetimer, p.g.a kommentarer som dette.

Hva om du isteden passer dine egne saker og lar være å godte deg av at andre ikke har like full kontroll på bein og armer som deg selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og det er vel en av grunnen til at jeg holder meg unna gruppetimer, p.g.a kommentarer som dette.

Hva om du isteden passer dine egne saker og lar være å godte deg av at andre ikke har like full kontroll på bein og armer som deg selv ?

Jeg er selv instruktør både i sal og på et helsestudio.

En ting er å kritisere og latterligjøre her inne, men jeg har opplevd himling med øyne, blikk og latterkramper fra jenter i salen hvis noen gjør en liten feil.

(aldri opplevd at gutter driver sånn)

Noen ler av andre åpenlyst, noe som gjenspeiler deres egen usikkerhet.

Jeg har vært ute for jenter som er så ufordragelige og høye på pæra, at det virker som at de selv tror de er helt feil frie og at det er deres oppgave å påpeke andres feil.

Men ikke i mine timer gitt. Legger jeg merke til slikt,(og det er åpenbart at de gjør narr av noen) så tar jeg vedkommende til side etterpå, og minner henne på at det finnes folkeskikk, samt at hvis det skjer igjen så blir hun utestengt fra timene i 1 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cona*

Fikk tips en gang om at man synes det er vanskelig med både armer og bein som skal koordineres, så er det viktigs at bena følger med sånn noenlunde.

Så da ble det litt lettere for meg, så får heller armene flakse litt hit og dit...hehe!

Er jo logisk, da følger iaf kroppen med så jeg ikke står i veien for andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv instruktør både i sal og på et helsestudio.

En ting er å kritisere og latterligjøre her inne, men jeg har opplevd himling med øyne, blikk og latterkramper fra jenter i salen hvis noen gjør en liten feil.

(aldri opplevd at gutter driver sånn)

Noen ler av andre åpenlyst, noe som gjenspeiler deres egen usikkerhet.

Jeg har vært ute for jenter som er så ufordragelige og høye på pæra, at det virker som at de selv tror de er helt feil frie og at det er deres oppgave å påpeke andres feil.

Men ikke i mine timer gitt. Legger jeg merke til slikt,(og det er åpenbart at de gjør narr av noen) så tar jeg vedkommende til side etterpå, og minner henne på at det finnes folkeskikk, samt at hvis det skjer igjen så blir hun utestengt fra timene i 1 mnd

Så fint at du sier i fra. Jeg opplever nemlig at mange instruktører tilsynelatende aksepterer mye rar adferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La folk slå seg løs. Spiller vel ingen rolle om ikke alle beveger seg som ballerina?? Poenget er vel å få trent, så får det være om armer og bein svinger i alle retninger.. Men jeg klarer ikke la vær å flire litt av disse folkene da. Sånn i smug. Mener ikke noe vondt. Står respekt av å tørre å stille opp når man hverken eier rytme, takt eller kontroll over sine lemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv instruktør både i sal og på et helsestudio.

En ting er å kritisere og latterligjøre her inne, men jeg har opplevd himling med øyne, blikk og latterkramper fra jenter i salen hvis noen gjør en liten feil.

(aldri opplevd at gutter driver sånn)

Noen ler av andre åpenlyst, noe som gjenspeiler deres egen usikkerhet.

Jeg har vært ute for jenter som er så ufordragelige og høye på pæra, at det virker som at de selv tror de er helt feil frie og at det er deres oppgave å påpeke andres feil.

Men ikke i mine timer gitt. Legger jeg merke til slikt,(og det er åpenbart at de gjør narr av noen) så tar jeg vedkommende til side etterpå, og minner henne på at det finnes folkeskikk, samt at hvis det skjer igjen så blir hun utestengt fra timene i 1 mnd

:klappe:

Det er vel pga deg vi/de med koordinasjonsproblemer fortsetter å gå på gruppetimer.

Selv er jeg vel ikke av de værste, men jeg er absolutt ikke den beste på slike timer :sjenert: Trives derfor som mange andre på bakerste rad.

(At man har noe dårlig selvtillitt hjelper heller ikke på saken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og det er vel en av grunnen til at jeg holder meg unna gruppetimer, p.g.a kommentarer som dette.

Hva om du isteden passer dine egne saker og lar være å godte deg av at andre ikke har like full kontroll på bein og armer som deg selv ?

Å så sinna. Jeg bare gav tips om hvor det er best å stå. Jeg sa at jeg var VANT til slike timer og ikke at jeg var flink. Jeg henger noenlunde med når jeg står litt foran, men roter det skikkelig til når jeg står bak. Synes du bør lese litt nøyere før du begynner å reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jomfrua_*
Når dere er på gruppetrening i sal og dere er totalt i utakt med musikken og gjør motsatte bevegelser av det instruktøren gjør.... ser dere det selv? :ler:

En to tre fir fem seks sju ått! :ler:

Denne tråden provoserer skikkelig.

Jeg trener mye. Og ja, jeg har slitt med koordinasjonen. Men det er en treningssak, rett og slett og da må man nødvendigvis trene for å bli bedre.

Min innstilling er å ikke gi opp. Og selvfølgelig ser jeg mange som sliter i august og januar. Men jeg bøyer meg i støvet for dem om de ikke gir opp og kommer igjen og igjen til det sitter. Det er dritbra at de ikke gir opp men virkelig setter seg mål om at dette SKAL jeg greie.

Og holde øye med og le av folk som trener synes jeg er forkastelig. Dessuten når man trener så får en holde fokus på seg selv og instruktør.

Latterliggjøring av folk som prøver er nettopp hva folk er redd for og som får folk til ikke å tørre. Ærevære dem som prøver!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...