Gå til innhold

er øl sunnere enn smågodt og sjokolade?


Gjest miss a

Anbefalte innlegg

Gjest miss a

et litt rart spørsmål kanskje, men jeg lurer jo på det, så derfor spør jeg:-); jeg er glad i øl, mye mer glad i det enn sjokolade og andre søtsaker, derfor lurer jeg på om det å ta seg en øl når man skal unne seg noe, er sunnere enn å spise smågodt eller sjokolade? eller er det omtrent like dumt, usunt som å spise godis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du bare drikker en øl er det sunnere enn tilsvarende mengde smågodt og sjokolade. En flaske øl inneholder litt i overkant av 100 kcal. mens en 100 gr. sjokolade inneholder noe i nærheten av 500. I sjokolade er det dessuten vanligvis mye sukker og fett. Det er en del sukker i øl også, men hvis jeg hadde måttet velge mellom 100 gr. sjokolade og 100 gr. øl i et sunnhetsperspektiv, så ville jeg ha valgt øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kommer jo helt an på hva slags øl man drikker, eksempel:

1 flaske lettøl (0,33 l): 80 kcal

1 halvliter pils (0,5 l): 200 kcal

og det er vel andre slag med øl på markedet?

Folk pleier vel heller å gå for "ekte" øl en lett øl. Ja, det er nok av folk som drikker lett øl også, men blant folk jeg kjenner så går det aldri i lett øl, jeg tror ikke det er like populært som vanlig.

Og sjokolade? Det er faktisk bevist at sjokolade er både bra for kropp og sjel, særlig den mørke sjokoladen, men den lyse er ikke ille den heller. Så jeg vil absolutt si at helsemessig så er sjokolade mye bedre enn ØL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et litt rart spørsmål kanskje, men jeg lurer jo på det, så derfor spør jeg:-); jeg er glad i øl, mye mer glad i det enn sjokolade og andre søtsaker, derfor lurer jeg på om det å ta seg en øl når man skal unne seg noe, er sunnere enn å spise smågodt eller sjokolade? eller er det omtrent like dumt, usunt som å spise godis?

For å si det slik kalori innholdet er omtrent det samme MEN, grunnen til at det er hundre ganger verre å drikke øl enn å spise sjokolade er :

Når du drikker alkohol (i dette tilfelle øl) så stopper kroppen all fettforenning/forbrenning what so ever fordi kroppen er mer opptatt av å forbrenne alkoholen / få alkoholen ut av kroppen. Det tar ca 10 - 12 timer + + før alkoholen er ute av kroppen. Det vil i at alt du spiser mens du drikker og dagen etter ca, pluss kaloriene i ølen LEGGER SEG RETT PÅ RUMPA :S

Det er ikke noe krise å drikke innimellom , men blir det tre ganger i uken med en skål chips så blir man nok større

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pjolter
For å si det slik kalori innholdet er omtrent det samme MEN, grunnen til at det er hundre ganger verre å drikke øl enn å spise sjokolade er :

Når du drikker alkohol (i dette tilfelle øl) så stopper kroppen all fettforenning/forbrenning what so ever fordi kroppen er mer opptatt av å forbrenne alkoholen / få alkoholen ut av kroppen. Det tar ca 10 - 12 timer + + før alkoholen er ute av kroppen. Det vil i at alt du spiser mens du drikker og dagen etter ca, pluss kaloriene i ølen LEGGER SEG RETT PÅ RUMPA :S

Det er ikke noe krise å drikke innimellom , men blir det tre ganger i uken med en skål chips så blir man nok større

Enig i dette bortsett fra at kaloriene ser ut til å legge seg nederst på magen + ukledelig dobbelthake. Bein og rumpe forblir stort sett uforandret. Har lang erfaring ;) og kjenner flere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste trådene får meg til å få lyst på sjokolade i dag, sånn OT :)

Tenk om noen fikk betalt en krone for hver ganng ordet sjokolade blir nevnt her inne under kosthold og trening, kunne blitt endel penger det etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om noen fikk betalt en krone for hver ganng ordet sjokolade blir nevnt her inne under kosthold og trening, kunne blitt endel penger det etterhvert..

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...