*Frida* Skrevet 24. januar 2012 #541 Del Skrevet 24. januar 2012 Eg gjentar meg sjølv: huffameg... :klemmer: (kan de ikkje utsette bursdag ei veke fram, forresten?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #542 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Jeg vet ikke hva jeg skal si, annet enn stakkars dere, så slitsomt dere har det! Håper inderlig dette snur seg nå! Dere har fått unngjelde de siste månedene, og syk baby, også nå! Var nok forventet, men det er veldig lite festlig for det. Eg gjentar meg sjølv: huffameg... :klemmer: (kan de ikkje utsette bursdag ei veke fram, forresten?) Vi har utsatt barnebursdagen til D som skulle være i morgen ettermiddag. Blir i neste uke i stedet. Her er det vel ikke mer lystig skriving, dessverre. Nå har jeg blitt sylta forkjøla med vond hoste og feber. Og jeg kjenner at jeg har ekstremt lite å gå på, både fysisk og psykisk. Har vært skikkelig nedkjørt i dag. Heldigvis fikk jeg mannen til å ringe foreldrene sine, så de har vært her i hele dag og hjulpet oss med barna. Jeg har bare vært et vrak. A blusset opp igjen med feber, og D har ikke klart å bli heeelt feberfri, så alle tre barna har vært hjemme. Mannen er rimelig gåen han også, etter å ha vært temmelig dårlig selv. Forhåpentligvis orker D å gå litt i barnehagen i morgen, slik at hun kan få feiret dagen sin der, ihvertfall. Få krone, spise is og sånt. De har så hyggelige bursdagsfeiringer der . A må nok være hjemme en dag til... Og så tror jeg vi prøver å gjennomføre familieselskapet på lørdag. Tror nesten det blir mer slitsomt å avlyse og hangle oss gjennom helgen alene uten noen planer. Vi blir såpass få at det forhåpentligvis blir litt hjelp og avlastning i det å ha besøk. Min fantastiske svigermor baker kaker til oss, og ellers lager vi ferdigkjøpt mat... Ellers har jeg vært hos legen i dag. Fortalte om ømheten i brystet, og hun undersøkte uten å kjenne noe spesielt. Selv har jeg merket mindre ømhet de siste dagene, pluss at jeg fikk mensen for et par dager siden, så det er mulig det bare var en "hormonell" ømhet. Men legen sa at det ikke var noe problem å rekvirere en mammografi hvis jeg ønsket det. Men i og med at jeg ikke har merket så mye de siste dagene, så avventer jeg litt. Legen var forøvrig lite begeistret da hun fikk se meg avkledd , og kommanderte meg på vekten. Jeg er ufattelig tynn og mager nå, ihvertfall fem kilo mindre enn matchvekt, og jeg ser rett og slett ikke ut. Jeg har veid rundt 59-60 siden jeg var ferdig utvokst, så fem-seks kilo i minus blir jo fort ti prosent av kroppsvekten. Jeg er ikke religiøs, men nå har jeg lyst til å be til høyere makter om at vi må få bli friske snart... Endret 26. januar 2012 av lille katt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. januar 2012 #543 Del Skrevet 27. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. januar 2012 #544 Del Skrevet 27. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 17. februar 2012 Forfatter #545 Del Skrevet 17. februar 2012 Kan jo prøve å oppdatere litt . Vi er endelig friske - bank i bordet! Det går fortsatt mye sykdom i barnehagen, så det kan fort komme en runde til... Vi har fått avviklet barnebursdag og familiebursdag, selv om begge måtte utsettes. Vi, spesielt jeg, var rett og slett i for dårlig form. Men det gikk bra når vi endelig fikk gjort det! Krystallene sitter like godt, da. Nå har jeg ikke hatt behandling siden begynnelsen av januar, og fungerer helt greit i hverdagen med de symptomene jeg har. Det varierer litt fra dag til dag (og litt ut fra hvor jeg er hen i syklusen, virker det som), men symptomene er stort sett overkommelige. Men jeg merker at det tapper meg for krefter. Jeg er forøvrig ved bedre mot, fordi jeg merker at jeg klarer å være en noenlunde normal mamma. Jeg kommer vel ikke til å organisere de helt store aktivitetene med det første, men jeg orker å ta med barna i akebakken og bake boller i helgene. Det var en stund da det var på det verste, at jeg var livredd for at jeg aldri mer kom til å klare å gjøre ting sammen med barna mine . Hvis tilstanden ikke forandrer/forverrer seg, tror jeg nok at vi kan få en fin vår og sommer, og at vi kan reise på ferie, og at vi kan dra på tur til Frognerparken eller Tusenfryd... normale ting . Om to uker er permisjonen slutt... Jeg kommer ikke til å begynne 100%, for det tror jeg ikke at jeg har krefter til, men prøver 50% først og ser om det går. Jeg trenger å komme meg ut av huset. Har følt meg ganske innesperret de siste månedene... Mannen skal være hjemme i seks måneder med minsten. Det er jo bra at han slipper å begynne i barnehagen når han er ett år, men samtidig mister jeg kanskje litt av "effekten" av å jobbe redusert når det hele tiden er mann og barn hjemme. Men det går nok. Får hvile når han sover, og heller gå en tur når han er våken. Er det noe jeg trenger, så er det å komme meg ut på tur! Jeg har jo knapt bevegd meg på flere måneder - ikke spesielt helsebringende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. februar 2012 #546 Del Skrevet 17. februar 2012 Så godt at sykdom ikke lenger herjer i heimen, og at du også har gode dager. Og lillebror er jammen blitt stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #547 Del Skrevet 22. februar 2012 Så godt at sykdom ikke lenger herjer i heimen, og at du også har gode dager. Og lillebror er jammen blitt stor! Han har blitt stor, ja. 11 måneder! Nå kan han stå litt uten støtte, og smiler stort fra øre til øre når han merker at han klarer det . Han kan også ta to stabbeskritt inn i armene våre når han står selv. Han er herlig for tiden, men akk så klengete... Han vil helst sitte INNI meg hele tiden. Det kan bli litt mye for tiden - jeg kjenner at jeg er litt sliten i mammamuskelen, og skulle gjerne hatt litt luft. En husmorferie hadde gjort seg . Må skryte litt av A også. Nettopp blitt 3 år, og begynt med truse. Det har gått SÅ bra! Nesten ingen uhell, går med truse i barnehagen (ingen uhell i barnehagen hittil!), er kjempemotivert. Insisterer på å si fra selv, og blir kjempesint når vi maser. Hun blir forøvrig VELDIG lett frustrert og sint for tiden! Ordentlig 3-års-"trass"! Verden raser sammen for den (i våre øyne) minste ting. Det er vaaaanskelig å være en tålmodig mamma når hun raser som verst! Men det går jo over. D har blitt 5 og har knekt lese- og skrivekoden . Hadde hun blitt født noen uker tidligere, hadde hun jo vært skolejente til høsten - men det hadde nok gått bra. Nå er det nesten slik at det er litt vel lenge til hun skal begynne på skolen, men hun har det fint i barnehagen også . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. februar 2012 #548 Del Skrevet 22. februar 2012 Så flinke unger! G er straks nattørr. Dvs. han har stadig flere tørre netter. Det hender han våkner om kvelden, og da går vi på do med han, og som regel er bleien tørr dagen etter. Hadde vært fint med helt bleiefri gutt når lillebror kommer. Ikke det at EN bleie i døgnet gjør noe for den generelle bleievasken da. Det er uansett litt fint og trist når de er ute av bleiene. Enda mindre liten gutt/jente da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #549 Del Skrevet 5. mars 2012 Omgangssyken.... Lillebror er ferdig, eldstejenta er ferdig.... nå er det bare å vente på at jeg, mannen og A blir smittet. Første dag på jobb i dag, også. Det gikk bra, har hatt et dundrende trykk i hodet hele ettermiddagen, men det er vel ikke så rart. Skal til legen på onsdag og snakke om sykemelding, men jeg kommer til å spørre om å få jobbe 50% de første ukene. Regner med hun er enig, hun har jo fulgt meg opp hele vinteren og sett hvor dårlig jeg har vært. Jeg håper jeg kan jobbe 60 eller helst 80% etterhvert, men må rett og slett bare prøve meg frem. Full stilling tror jeg ikke er realistisk så lenge jeg fortsatt har krystallsyke og tre småbarn. Jeg KAN ikke være dørgende sliten 7 dager i uka . Må finne en god balanse mellom hvile og aktivitet. Jeg trenger å jobbe, og klarer å jobbe, men jeg må også ha noe krefter igjen til familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. mars 2012 #550 Del Skrevet 5. mars 2012 Håper dere finner en løsning som passer godt for deg og familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 22. mars 2012 #551 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Hei! Korleis går det med sjukdom, sjukemelding, jobb og dei små? Endret 22. mars 2012 av *Frida* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #552 Del Skrevet 22. mars 2012 Hei! Korleis går det med sjukdom, sjukemelding, jobb og dei små? Fortsatt bare 2 av 5 som har hatt omgangssyken, så vi får bare håpe at det er over for denne gang *bank i bordet!!* Jeg jobber 50%, tre kortere dager, og det går sånn noenlunde. Det går ikke så bra som jeg hadde håpet , men jeg håper jeg klarer å fortsette i 50%. Jeg blir svært, svært sliten etter en trekvart arbeidsdag, og kollapser på sofaen når jeg kommer hjem. Der ligger jeg helt stille med øynene lukket (sovner som regel) i en time-halvannen... og da har jeg kommet meg sånn noenlunde til barnehagehenting og kveldsøkten. Sørger for å gå tur de dagene jeg er hjemme, slik at jeg får bevegd meg litt. Får dessverre gjort fint lite andre ting , for alle krefter går med til halv jobb og samvær med barn ettermiddag/kveld og helg. Jeg er veldig lei . Har lyst til å bli frisk snart . Lillebror er snart 1 år, og har såvidt begynt å våge å slippe seg litt når han går. Herlig . Han er så skjønn når han står uten å holde seg - han stråler av spenning over hele ansiktet! Og roper øh-øh-øøøøh som betyr "jeg tøøør ikke" . Og ler av lettelse når han stabber inn i armene våre og får holdt seg igjen. Jentene har funnet frem syklene og storkoser seg utenfor. Deilig med vår . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. april 2012 #553 Del Skrevet 5. april 2012 Uff, lille katt, det er vondt å lese om hvordan du har det for tiden. Jeg ønsker av hele mitt hjerte at våren må komme med lysere og lettere dager for deg. Det er deg så inderlig vel forunt. God påske til dere alle - håper dere får noen rolige og fine dager sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå