Gå til innhold

Hjelp, hva skal jeg gjøre med dette?


Sjokola

Anbefalte innlegg

Hei,

For et par månader siden fikk jeg et par stykker frossen elgkjøtt... Men hva skan jeg gjøre med dette?

på den ene står skrevet 'hakket kjøtt'... er det som finn biff eller kjøttdeig?

På den andre står skrevet 'rygg & peel eller peek eller heel eller heek... '

vanskelig å lese, og jeg husker ikke mer fra hvem vi fikk kjøttet.

jeg er ikke norsk og er ikke vant med slike mengder av kjøtt ;-)..trenger litt hjelp... Hva kan jeg lage eller gjøre med det? jeg har eventuel en kjøttkvern på kjøkkenmaskinen...Begge deler er omtrent 2 kilo...

HJELP?

Takk takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ludovie

Hakket kjøtt har jeg ikke vært borti, så der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Hvis den andre pakken inneholder et helt stykke kjøtt, kan du godt kverne det. Kvernet elgkjøtt kan brukes til mye av det samme som kjøttdeig, f.eks. chili con carne og kjøttboller. Ettersom elgkjøtt er veldig magert, er det en fordel å tilsette fett hvis man skal lage kjøttboller, f.eks. svinefett eller finhakket bacon. Både chili con carne og kjøttboller egner seg veldig godt til frysing. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jegergryte er veldig godt og det bruker man ofte hakket elgkjøtt til. finner mange fine oppskifter på akkurat det på nettet. Elølers ville jeg fryst alt sammen og evt ta den delen som er hel til å steke det som stek i ovnen. Perfekt til gjester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg restekjøtt i fryseren så pleier jeg å samle alt sammen (dvs svin, okse etc hver for seg) og lage pølser eller kjøttboller av det. Blir som oftest helt knall. Men, som allerede sagt. Man må ofte tilføre fett/spekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...