Gå til innhold

Gode romantiske råd for å holde en kvinnes hjerte?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg holder på med en kvinne jeg har forelsket meg skikkelig kraftig i, hun er veldig glad i meg også, ikke noen tvil om det. Men jeg kjenner nok at jeg er litt mer glad i henne enn hun i meg, bare min følelse men den er helt i orden. Jeg vil gjerne ha gode råd for hvordan jeg skal få dette til en fortsatt krydret fin og vakker sak. Jeg skjønner jo "vær-deg-selv-biten", den er grei. Men jeg ønsker råd på hvordan jeg kan fortsette å få henne til å føle seg som den mest fantastiske kvinnen i mitt liv. Er nok ikke helt tom for idéer, men morsomt å høre andre og forhåpentligvis dra lærdom. Rent seksuelt har vi helt klart funnet "våres greie", men ønsker her mer i retning av kurtiseringsråd i gata "selvskrevne og selvfermørte dikt, blomster på dørren om morgenen, en flaske vin/champagne ute en hemmelig plass, duket bord med middag og levende lys midt på torget". Ingen fare om råden er litt i overkant pompøst romantiske heller, det gjør det bare morsomt og humoristisk på en god måte. Så ikke missforstå dette, jeg er fullstendig klar over at det er de små ubevisste tingene som teller. Disse "små" ting faller jo også mer naturlig. Men mener også at det er fint å få gjøre litt sånn spesielle ting en gang iblandt. Få høre deres mest romantiske fantasier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du skriver at du er litt mer glad i henne. Hvis din intensjon er at hun skal bli enda mer forelsket i deg, så synes jeg ikke du bør anstrenge deg mer enn du gjør. Det kan ha motsatt effekt. Tipper du allerede er ganske oppmerksom og at hun vet hvor hun har deg. Hvis du prøver for hardt, kan det oppleves som et press.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du skriver at du er litt mer glad i henne. Hvis din intensjon er at hun skal bli enda mer forelsket i deg, så synes jeg ikke du bør anstrenge deg mer enn du gjør. Det kan ha motsatt effekt. Tipper du allerede er ganske oppmerksom og at hun vet hvor hun har deg. Hvis du prøver for hardt, kan det oppleves som et press.

Hmmm... vil ikke tro det egentlig. Det er ikke helt så at intensjonen er å gjøre henne mer glad i meg, hun ER faktisk veldig glad imeg. Intensjonen er å få henne til å føle seg som en fantastisk kvinne. Dette er snakk om å kurtisere og oppverte, noe jeg av erfaring vet at hun liker. Gjøre morsomme ting for henne. Skjemme henne bort osv... Det er altså ikke snakk om å gjøre en masse overdrevent pompøse ting på ukentlig basis, men en gång iblandt...

Kanskje dumt av meg å skrive at jeg føler mer for henne en hun for meg, det er jo strengt tatt ikke noe jeg kan vite. Jeg skriver jo også at det egentlig er okej, det er ikke så at jeg trur hun tviler på sine følelser for meg, hun er sikker på dem det vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queen B
Jeg holder på med en kvinne jeg har forelsket meg skikkelig kraftig i, hun er veldig glad i meg også, ikke noen tvil om det. Men jeg kjenner nok at jeg er litt mer glad i henne enn hun i meg, bare min følelse men den er helt i orden. Jeg vil gjerne ha gode råd for hvordan jeg skal få dette til en fortsatt krydret fin og vakker sak. Jeg skjønner jo "vær-deg-selv-biten", den er grei. Men jeg ønsker råd på hvordan jeg kan fortsette å få henne til å føle seg som den mest fantastiske kvinnen i mitt liv. Er nok ikke helt tom for idéer, men morsomt å høre andre og forhåpentligvis dra lærdom. Rent seksuelt har vi helt klart funnet "våres greie", men ønsker her mer i retning av kurtiseringsråd i gata "selvskrevne og selvfermørte dikt, blomster på dørren om morgenen, en flaske vin/champagne ute en hemmelig plass, duket bord med middag og levende lys midt på torget". Ingen fare om råden er litt i overkant pompøst romantiske heller, det gjør det bare morsomt og humoristisk på en god måte. Så ikke missforstå dette, jeg er fullstendig klar over at det er de små ubevisste tingene som teller. Disse "små" ting faller jo også mer naturlig. Men mener også at det er fint å få gjøre litt sånn spesielle ting en gang iblandt. Få høre deres mest romantiske fantasier:)

Jeg har ingen råd til deg. Vil bare si at jeg syns det er enestående at du tar initiativet til romantiske ting. Fortsett med det.

I 99% av trådene på KG er kvinner som lurer på hvilke fine ting de kan gjøre for sine kjærester/samboer etc. Da lurer jeg på hvor mye mannfolk egentlig setter pris på det, eller om de tar det som en selvfølge...!

Flott å lese et innlegg, der rollene er byttet om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juju_
Jeg holder på med en kvinne jeg har forelsket meg skikkelig kraftig i, hun er veldig glad i meg også, ikke noen tvil om det. Men jeg kjenner nok at jeg er litt mer glad i henne enn hun i meg, bare min følelse men den er helt i orden. Jeg vil gjerne ha gode råd for hvordan jeg skal få dette til en fortsatt krydret fin og vakker sak. Jeg skjønner jo "vær-deg-selv-biten", den er grei. Men jeg ønsker råd på hvordan jeg kan fortsette å få henne til å føle seg som den mest fantastiske kvinnen i mitt liv. Er nok ikke helt tom for idéer, men morsomt å høre andre og forhåpentligvis dra lærdom. Rent seksuelt har vi helt klart funnet "våres greie", men ønsker her mer i retning av kurtiseringsråd i gata "selvskrevne og selvfermørte dikt, blomster på dørren om morgenen, en flaske vin/champagne ute en hemmelig plass, duket bord med middag og levende lys midt på torget". Ingen fare om råden er litt i overkant pompøst romantiske heller, det gjør det bare morsomt og humoristisk på en god måte. Så ikke missforstå dette, jeg er fullstendig klar over at det er de små ubevisste tingene som teller. Disse "små" ting faller jo også mer naturlig. Men mener også at det er fint å få gjøre litt sånn spesielle ting en gang iblandt. Få høre deres mest romantiske fantasier:)

:fnise: Må bare si at dette høres ut som om min kjæreste på en prikk! Men du kan jo f.eks. ta henne med på spa, eller en weekendtur til et eller annet landlig sted i Norge hvor dere kan være sammen bare dere to helt uten forstyrrelser:)

Endret av Juju_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er ikke sånn super romantisk av meg, men elsker det små tingene min elskede gjør for meg, og vet ikke om det er akkurat det du leter etter men lister opp likevel. :)

- Han spør alltid om det er noe jeg trenger rett før vi legger oss.

- Han har te eller kaffe klar i en termokopp til meg når jeg kommer til han.

- Han sender alltid melding og spør om det er noe jeg vil ha i butikken hvis han vet jeg skal til han senere den dagen (han vet jeg er godisnarkis).

- God morgen og god natt melding (hvis jeg ikke er hos han) er alltid på plass. Tror ikke han har mistet en dag siden vi ble sammen (litt over 6 mnd siden).

Det du også kan gjøre er å høre på det hun sier at hun liker og vil ha, alt fra musikk til klær til generell småplukk, og kjøp det til henne noen få uker senere. Det er koselig. :)

Det som er viktig er at du ikke legger til deg en romantisk personlighet nå, for så å dabbe av når dere er komfortable med hverandre. Det er utrolig kjedelig når man blir vant til en ting, for så å ha det forsvinne sakte men sikkert. Da føler man kjapt at forholdet har forandret seg og man vil ofte "tilbake til da det var ferskt". Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ta henne med på en weekend tur er et godt tips. Selv er jeg en jente som ikke liker å bli særlig "kurtisert", og om jeg får for mye oppmerksomhet får jeg egentlig litt "makk". Du bør altså være sikker på at hun liker denne typen oppmerksomhet.

Mannen min får meg til å føle meg som den beste i verden når han sitter å ser på meg i "smug" når vi er ute blandt venner. De forelskede øynene hans fikk meg til å føle meg som den beste i verden når vi var sammen, og det faktum at han ønsket å ha meg med over alt viste meg at han var stolt av meg. Dette er ting som er viktige for meg, de små tingene i hverdagen. Alt det andre blir for meg ganske påklistret og unaturlig, men det er selvsagt ikke sikkert at hun mener det.

Jeg sier også som noen over, om du vil at hun skal bli enda mer glad i deg er kanskje ikke det å vise enda mer oppmerksomhet veien og gå. Du høres allerede ut som en omtenksom og oppmerksom fyr, og kanskje er det nok innen det området. Jeg ville nok rett og slett tatt den gamle "hard to get" tilnærmingen. Den funker på alle jenter, jeg hater å si det, men så enkle er vi rett og slett. Dette betyr ikke at du skal slutte helt å ta kontakt etc. men at du av og til skal vente på å la henne ta initiativet, la henne sitte å vente litt på meldinger fra deg og telefon fra deg etc. Det er viktig at hun ikke begynner å ta deg som en selvfølge...

Sorry mack, men så kipe er vi jenter. Mange jenter nekter for akkurat dette, men det er bare fordi de har lite selvinnsikt. Det er jo de to typiske utsagnene 1. "Hvorfor ringer han ikke? Kanskje han ikke er så interessert? Hver gang telefonen piper hopper jeg og håper at det er han. " eller 2. "Han ringer hele tiden, jeg får se om jeg kanskje har lyst å treffe ham til helgen". Det er ikke uten grunn at dissed to klisje frasene faktisk er klisjeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatricia, 34
Jeg har ingen råd til deg. Vil bare si at jeg syns det er enestående at du tar initiativet til romantiske ting. Fortsett med det.

I 99% av trådene på KG er kvinner som lurer på hvilke fine ting de kan gjøre for sine kjærester/samboer etc. Da lurer jeg på hvor mye mannfolk egentlig setter pris på det, eller om de tar det som en selvfølge...!

Flott å lese et innlegg, der rollene er byttet om ;)

Enig.

Foreslår at du ber henne møte opp på sted x. Når hun så møter deg der, har du klar piknikkurv med vin (som du vet at hun liker, og passe temperert). Dere har en hyggelig prat m.m. og etterpå tar du henne med til et natursted som hun elsker (sjøen, fjellet, etc.)

Eller: du ber henne møte deg på sted x, og ber henne ta med passet sitt og et par antrekk. Så reiser dere til et for henne ukjent sted (da hun ikke få rse hvor dere skal(. Så har du booket hotellrom og vet om et par utesteder dere kan oppsøke i f.eks. Paris, Lisboa eller Venezia. Du må vite hvor dere skal og hva dere skal, ellers vi hun ikke synes det er noe særlig imponerende. Du må liksom være mann, og du forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_matja_*

Jeg er en så utrolig heldig jente som virkelig føler seg elsket av sin mann. Han er så flink til å "krydre" forholdet. Legger små lapper og kjærlighetsbrev på puten, på frokostbordet, kommer helt uforberedt med blomster o.l. Og kjempe flink til å vise sin interesse for mine hobbyer, prosjekter o.l. og spør hver dag om han kan gjøre noe fint for meg, massasje, lage mat e.l. og forteller ofte hvor vakker jeg er o.l. Og legger merke til ting jeg har gjort hjemme, og takker alltid for det jeg gjør for oss......

Selvfølgelig elsker jeg ikke han kun p.g.a dette, men jeg elsker han mer og mer på grunn av det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta henne med på en weekend tur er et godt tips. Selv er jeg en jente som ikke liker å bli særlig "kurtisert", og om jeg får for mye oppmerksomhet får jeg egentlig litt "makk". Du bør altså være sikker på at hun liker denne typen oppmerksomhet.

Mannen min får meg til å føle meg som den beste i verden når han sitter å ser på meg i "smug" når vi er ute blandt venner. De forelskede øynene hans fikk meg til å føle meg som den beste i verden når vi var sammen, og det faktum at han ønsket å ha meg med over alt viste meg at han var stolt av meg. Dette er ting som er viktige for meg, de små tingene i hverdagen. Alt det andre blir for meg ganske påklistret og unaturlig, men det er selvsagt ikke sikkert at hun mener det.

Jeg sier også som noen over, om du vil at hun skal bli enda mer glad i deg er kanskje ikke det å vise enda mer oppmerksomhet veien og gå. Du høres allerede ut som en omtenksom og oppmerksom fyr, og kanskje er det nok innen det området. Jeg ville nok rett og slett tatt den gamle "hard to get" tilnærmingen. Den funker på alle jenter, jeg hater å si det, men så enkle er vi rett og slett. Dette betyr ikke at du skal slutte helt å ta kontakt etc. men at du av og til skal vente på å la henne ta initiativet, la henne sitte å vente litt på meldinger fra deg og telefon fra deg etc. Det er viktig at hun ikke begynner å ta deg som en selvfølge...

Sorry mack, men så kipe er vi jenter. Mange jenter nekter for akkurat dette, men det er bare fordi de har lite selvinnsikt. Det er jo de to typiske utsagnene 1. "Hvorfor ringer han ikke? Kanskje han ikke er så interessert? Hver gang telefonen piper hopper jeg og håper at det er han. " eller 2. "Han ringer hele tiden, jeg får se om jeg kanskje har lyst å treffe ham til helgen". Det er ikke uten grunn at dissed to klisje frasene faktisk er klisjeer.

Hard-to-get, la kvinnen få vente og bli urolig er det klassiske trikset. Men det kan være farlig. En kvinne som har blitt sviktet i avgjørende situasjoner, og har brutt forhold av slike grunner har vondt av å vente. Dette kan undergrave tillitt og trygghet, og er spenningen høy nok , så er det unødvendig å blåse den opp. Det at hun elsker oppmerksomheten din kan tyde på at hun søker trygghet og bekreftelse, ikke spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidrun

Signerer siste. Andelen spill og hengivenhet bør tilpasses dama, men det bør være elementer av begge deler.

Men du spør etter romantiske triks. De enkle greiene er det lett å fortsette med over tid. Det er kjipt hvis de tingene du falt for i starten dabber av. Du bør derfor ikke endre på frekvensen med koselige ting. De dyre og store greiene tar man sjeldnere enn resten. Gjerne hvis man trenger en ekstra vitamin-innsprøyting.

Romantiske saker som jeg setter pris på:

Han sender meg mange suppete sms'er.

Han viser meg romantiske dikt og låter.

Han oppvarter meg med oppvask og middag.

Han forteller meg ofte hvor mye jeg betyr for han.

Han er genuint interessert i hvordan dagen min har vært.

Han oppmuntrer meg til å få ut det beste av meg selv.

Han gir meg masse deilig kroppskontakt.

Jeg ser jo nå at jeg ikke trenger de helt store Hollywood-greiene. Dette føles imidlertid ekte og riktig og som noe som jeg kan bygge framtida mi på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gul lapp i jakkelomma hvor det står at jeg er verdens beste er flott. Jeg kaster meg alltid over avisen etter frokost og en morgen han dro tidlig avgårde med et fly hadde han lagt en lapp med en hyggelig hilsen inni avisen. Slike ting koster ingenting, men blir satt veldig pris på av meg i alle fall!

Kaffe og avis på sengen i helgen med en liten sjokoladebit er heller ikke å forakte, en gang i blandt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

Diamantringer og blomsterbuketter og spa-weekender er vel og bra det, men det kan jo hvem som helst finne på.

Om du setter deg skikkelig inn i noe som nettopp hun er svært opptatt av, som viser at du kjenner henne og har anstrengt deg for å finne på noe nettopp til henne er det mye mer romantisk.

Som en førsteutgave av en bok av yndlingsforfatteren hennes, eller en sjelden antikvitet som går rett inn i samlingen hennes av ungarske eggeglass... osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...