Gå til innhold

Hvordan skal jeg kunne stole på han igjen?


Gjest Redd.

Anbefalte innlegg

Gjest Redd.

Kjæresten min løy for meg. Personen jeg stolte mest på av alle i hele verden, han jeg trodde aldri kom til å svikte meg. Det var ikke det han gjorde som var det værste(Selv om det også såra) Men det var det at han løy. Først unnlot han å fortelle sannheten. Så fant jeg ut ting og tang, og konfrontere han, og da løy han. Han var ikke utro, men det har med en annen jente å gjøre.

Nå er jeg livredd for at han skal lyve igjen. Kan ikke se for meg at jeg noengang kommer til å klare å stole hundre prosent på han.

Jeg er så utrolig skuffa over han, fordi jeg stolte så mye mer på han enn jeg trodde jeg kunne med noen. Nå er tillitten brutt helt ned. Er hele tiden redd for at han lyver for meg. Føler at jeg ikke kan stole på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente38
Kjæresten min løy for meg. Personen jeg stolte mest på av alle i hele verden, han jeg trodde aldri kom til å svikte meg. Det var ikke det han gjorde som var det værste(Selv om det også såra) Men det var det at han løy. Først unnlot han å fortelle sannheten. Så fant jeg ut ting og tang, og konfrontere han, og da løy han. Han var ikke utro, men det har med en annen jente å gjøre.

Nå er jeg livredd for at han skal lyve igjen. Kan ikke se for meg at jeg noengang kommer til å klare å stole hundre prosent på han.

Jeg er så utrolig skuffa over han, fordi jeg stolte så mye mer på han enn jeg trodde jeg kunne med noen. Nå er tillitten brutt helt ned. Er hele tiden redd for at han lyver for meg. Føler at jeg ikke kan stole på noen.

Når dem man stoler på mest, lyver deg rett opp i ansiktet om små, inkonsekvente ting, kan du være sikker på at de også lyver om store ting.

Tillitt er ikke noe man "får". Det er noe partneren må gjøre seg fortjent til.

Er tillitten ødelagt, er en av grunnpillarene i forholdet ødelagt. Det blir som å bo i et hus som kun har 3 vegger.

Mennesker lyver fordi de tror at:

*det vil kanskje mildne den potensielle "straffen" fra sin partner

* De har vært i en situasjon før, der din (over)reaksjon, ikke stod i forhold til handlingen som ble begått. Dermed lyver de av frykt for at du skal klikke i vinkel igjen over en filleting.

*fordi de vil redusere/nedspille sin egen deltagelse i det som skjedde

*eller fordi de tror det er det du vil høre

*eller rett og slett fordi de ikke respekterer deg. (det er mulig å elske noen, men likevel ikke respektere personen)

Vi forteller alle daglig små, hvite løgner om diverse ting. Men når man lyver om ting som direkte angår forholdet, bør det ringe varsellamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er bare du som vet om du noen gang vil kunne stole på han igjen. Vet du innerst inne at du ikke kan det så vet du jo hva du må gjøre. Så enkelt men samtidig så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...