Gå til innhold

Hvordan manne seg opp til alvorspraten?


Gjest Gjest_mannen_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mannen_*

Hei

Jeg og kjæresten/ekskjæresten (begge 20 år) sliter litt for tiden. Det er litt av problemet, jeg vet ikke helt definisjonen på hva vi er. Hun flytter om kort tid langt vekk, dvs en liten flytur unna.

Det hele begynte med at vi gjorde det slutt, fordi ting hadde vært veldig kjipe en stund og vi merket at dette gikk ut over følelsene... Vi har likevel bodd sammen et par mnd etter at det ble slutt, og hele tiden kost, sovet sammen, og både jeg og hun merker nok at følelsene er der enda og at de bare blir sterkere.

Det er i og for seg ikke et problem at hun skal flytte langt vekk, da flybillettene ligger på 2-400 kroner og i tillegg går det tog.

Som ting er nå går vi bare rundt og småflørter, tuller og har det gøy, men dessverre minsker det på tiden før hun flytter og jeg er derfor redd for at ting vil synke i dass dersom vi ikke får ordnet opp i alt og blir sammen igjen før hun flytter. Samtidig tenker jeg at kanskje avstand er med på å blusse opp kjærligheten igjen.

Jeg skal nå ta en alvorsprat om alt, men er ikke sikker på om jeg tør, er så redd for å få høre ting jeg ikke vil høre. Jeg vet jeg må, men trenger noen tips til å manne meg opp til å gjøre dette. Dere kan gjerne komme med synspunkter på det andre jeg har skrevet også.

Beklager langt innlegg forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg skjønner at det ikke er lett å skulle ta den praten. Å risikere å få høre at hun ikke vil er tøft. På den annen side kan du høre at hun vil satse på deg.

At hun synes dere er verdt å kjempe for.

Og så slipper du å gå og lure. Det er ofte verre å lure enn å vite.

Snakk med henne, gjerne i kveld. Lag en deilig middag, levende lys, og fortell henne at du er glad i henne og ønsker å være sammen med henne.

Et avstands forhold kan gå veldig greit. (Forloveden min og jeg har alltid bodd på hver vår kant av landet.)

Det er vanskeligere å si ja til å bli kjæreste med deg etter at hun har flyttet, enn det er for henne nå. Nå ser hun deg mye, og blir stadig minnet på hvorfor hun liker deg.

jeg vil råde dere til å møtes annenhver helg, eller ihvertfall hver tredje.

Vi krangler mer når det går lang tid mellom hvert møte.

Så sett deg ned i kveld, og ta samtalen med henne. Uansett utfall vet du ihvertfall hvor du står etterpå.

Lykke til. Fortell oss gjerne hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...