Gå til innhold

Privatist eksamen i


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg skal nå til våren ta privatisteksamen i mattematikk for yrkesfag.

Så jeg tenkte jeg skulle bruke påsken til å sette meg inn i faget, jeg har i realiteten vanskeligheter med å forstå matematikk, derfor har denne eksamen blitt utsatt for mange ganger allerede. Men nå må jeg få det til

Derfor spør jeg her om hjelp, å lurer på om det er andre som skal ta matte til våren som privatist for yrkesfag.

Hva øver dere på?

Hva kan jeg få på eksamen?

Hvordan skal jeg finne ut hvilke formler jeg skal kunne på kalkulatoren?

Jeg er evig takknemelig hvist noen kan hjelpe meg på rett vei her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest privatist
Jeg skal nå til våren ta privatisteksamen i mattematikk for yrkesfag.

Så jeg tenkte jeg skulle bruke påsken til å sette meg inn i faget, jeg har i realiteten vanskeligheter med å forstå matematikk, derfor har denne eksamen blitt utsatt for mange ganger allerede. Men nå må jeg få det til

Derfor spør jeg her om hjelp, å lurer på om det er andre som skal ta matte til våren som privatist for yrkesfag.

Hva øver dere på?

Hva kan jeg få på eksamen?

Hvordan skal jeg finne ut hvilke formler jeg skal kunne på kalkulatoren?

Jeg er evig takknemelig hvist noen kan hjelpe meg på rett vei her....

jeg tar matte nå i år..alemnfaglig påbygging...men forstod det rett du tar yrkesfaglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest privatist

Dog ligger det gode guider og artikler der i tillegg. Eksamen er lagt opp etter pensum. Du vil altså få ting som inngår i pensum på eksamen, men eksamensoppgaver er mer rettet mot å vise at du forstår, ikke at du kan gjenta.

Det lønner seg alltid å løse tidligere gitte eksamensoppgaver. Dog er denne ressursen myntet på de allmenne matematikkfagene og ikke de yrkesfaglige, mener jeg.

Dog ligger det noen artikler på siten som jeg vil anbefale for folk som er usikre og står ovenfor "den matematiske utfordringen" (hehe). Nemlig hvordan lykkes i matematikk. Der finner du mange sannheter, og forhåpentligvis litt motivasjon, slik jeg gjorde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mortil2

Jeg skal gå opp som privatist i matte og de andre fagene for å få generell studiekompetanse..

Hvis du har en mail adresse du vil gi meg, kan jeg gjerne sende deg det jeg fant om hva man bør lese på når man skal gå opp som privatist. Før fulgte de Reform 94, men de har nå byttet til kunskapsløftet.. du kan jo også lese litt her: udir ved å velge læreplaner ---> Grep... der vil du finne læreplaner osv... ganske mye nyttig info der =)

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...