Gå til innhold

Nettdating og tillit


Gjest svarthvitt

Anbefalte innlegg

Gjest svarthvitt

Møtte en kar på en datingside sist uke og det gikk fort framover, vi lot til å være en bra match på alle måter - men jeg syntes kanskje han var litt i overkant romantisk og lidenskapelig og sa tidlig ifra at jeg var redd for å bli overveldet av det. Jeg unnlot med vilje å legge ut bilde da jeg har negative erfaringer med å tiltrekke de som er for fokusert på det ytre. Denne karen virket interessert i å bli kjent med personen meg.

Etter flere lange meldinger, får jeg hans epostadresse for å sende noen bilder av meg selv. Samtidig som jeg gjør dette, googler jeg mailadressen og finner hans fulle navn, adresse og arbeidssted. Finner også et bilde av han som avviker ganske kraftig fra de i hans profil, men dette plager meg ikke.

Når jeg da tiltaler han med hans fulle navn får jeg i svar at det var nærme, men mitt virkelige navn er ******* ******* f. 19** og jeg er major i forsvaret, er involvert i en del sensitive saker og har derfor et sivilt alias. Jeg leter da opp det nye navnet og finner et faktisk navn i forsvaret samt et bilde som ikke likner. Finner også adresse og ser at vedkommende bor med kone og to barn. Konfronterer han med dette og får ingen oppklaring, bare at "av naturlige årsaker kan jeg ikke gi deg detaljene her". Blir da frustrert og sender en SMS til denne majoren og spør om han vet hvem jeg er, hvilket han ikke gjør. Samtidig finner jeg også ut at den opprinnelige identiteten jeg fant er registrert på samme adresse som en kollega og av infoen jeg finner, en han har omtalt som ex.

Igjen konfronterer jeg han og får et intetsigende svar uten mer info om identitetene. Jeg gjør det da tydelig klart at dette vil jeg ikke være med på mer. Først da hevder han at det var en spøk og at han beklager at det gikk inn på meg samtidig som han hevder at jeg min reaksjon er preget av drama, prestisje og sneversynthet. Jeg velger å se an om jeg vil svare og lar det gå et døgn. Får så en mail der han skriver langt om hvor lei seg han er, med søvnproblemer og tårer og hvor trist det er at vi som virket som en fantastisk match skulle ende på denne måten. Han tar ikke direkte på seg noen skyld, men unnskylder seg allikevel og ønsker meg alt vel og vil tenke på meg hver dag.

Jeg har sendt en melding der jeg forklarer hvor viktig det er med identitet når man møter noen på nett og hvordan jeg utallige ganger har blitt lurt tidligere. Jeg sier også at jeg ikke orker mer av disse forviklingene og ønsker han alt vel.

Jeg trodde at jeg hadde en potensiell match i han, men en slik spøk syntes jeg ikke sømmer seg, spesielt ikke før man kjenner hverandre. Selv har jeg vanskelig for å tro at det var ment som en spøk, men som et forsøk på å lede min oppmerksomhet vekk fra sin virkelige identitet fordi han kan ha noe å skjule. At han er genuint lei seg, tviler jeg ikke på, men samtidig syntes jeg at det gikk langt over streken.

Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Overreagerte jeg? Er det andre som har opplevd problemer med identitet mht nettdating? Sjekker dere identitet ved å google dersom dere kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

I alle dager, hva er dette her for en merkelig fyr?

Det hadde i alle fall fått meg til å skygge banen øyeblikkelig!

Nei, du får fortsette å lete, spør du meg.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjestine_*

Løp! Virkelig. At han gjør noe sånt helt i innledende fase, før du overhodet har møtt ham, gjør at man kan lure på hva han finner på neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Varsellampene burde lyse opp her ja...stjele andres identitet er faktisk ulovlig...og er ikke noen spøk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trønder35

Mest sannsynligvis har han kone og barn hjemme. En som ønsker et eventyr på si dette.

Ingen som har fullt av slike dekkhistorier som denne karen her tilsynelatende har. Og om han hadde vært offiser som jobbet under en dekkidentitet hadde han aldri opplyst det om han virkelig gjorde det. Ingen som forteller det etter et kort møte med noen over internett.

må si til TS her at her burde ALLE varsellamper lyse kraftig hos deg. Synes du var smart som googlet opp fyren og sjekket identiteten hans. Håper flere damer gjør det og styrer unna slike krek av mannfolk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svarthvitt

Ja, jeg må virkelig si at dette er noe av det mer spesielle jeg har opplevd på den fronten. Han hintet til at JEG var ustabil! :ler:

Takk for svar - jeg måtte bare sjekke at jeg ikke var helt skrullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_evy_*

-Må bare understreke at det er DU som er normal her. Når det starter på den måten, ja da er det bare å kutte ut. Snakk om dust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du har en engels tålmodighet som har giddet å "bli" såpass lenge. Jeg hadde skygget banen og kutta all kontakt med fyren for lenge siden om jeg oppdaget sånt. Enten er han "bare" useriøs og gift. Eller så er han rett og slett skummel. Kanskje begge deler.

Jeg har selv opplevd mye rart via nettet. MYE rart! Men jeg har også møtt mange skikkelige folk. En av dem er fortsatt en venn av meg. Og den siste jeg traff er min kjære samboer. Så det går an! Man må bare lære seg noen knep for å sile ut de useriøse. Garantier får man jo aldri likevel, men jeg lærte meg å luke vekk galningene på et tidlig stadium. Å lytte til magefølelsen og ikke godta snodige bortforklaringer og løgn er en god start.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...