Gå til innhold

Stjeler veninnen min?


curlygirl

Anbefalte innlegg

Okei, det har seg sånn at for noen dager siden sov en god veninne av meg gjennom mange år hos meg.

Alt var helt flott, til på morgenen da hun skulle stelle seg på badet.

En dag tidligere hadde jeg kjøpt meg store perleøredobber til 200 kr. Disse tok jeg av meg å la på hyllen over vasken før jeg la meg.

Da jeg sto opp og tok en dusj, lå de også der, jeg gikk ut på kjøkkenet for å ordne meg frokost, og da jeg kom inn på badet sto hun der iført mine øredobber. Jeg latet som ingenting, å så inn på hyllen.

Der lå hennes "små" perleøredobber på samme sted som mine hadde ligget bare lenger bak i hyllen.

Jeg tenkte okei, jeg skal ikke si noe fordi hun kommer sikkert til å legge dem tilbake før vi skulle gå på skolen. så. Senere på dagen skulle jeg piffe opp sminken min litt, men jeg la merke til at jeg manglet en av de dyre kostene mine. Jeg gikk inn på badet å ransaket alt av hyller og golv. Men ingen børste.

Da jeg gikk på besøk til henne i dag, hadde hun mine perleøredobber på, og kosten min lå i skapet hennes.

Jeg smuglet med meg kosten min ut når jeg var på do. (jeg er helt sikker på at det var min pg noen hakk jeg har lagd i den).

Men øredobbene fikk jeg ikke tak i siden hun hadde dem på seg. Hva skal jeg gjøre?

Jeg tør ikke konfrontere henne.. ? :sukk:

- Men jeg vil jo ha øredobbene mine tilbake, og jeg synes det er skikkelig dårlig gjort at hun ikke sier noe.

Hun pleier også bare å gå å prøve klærne mine når hun er på besøk, av å til så går hun bare hjem med mine klær på også. Og da kan det gå måneder før jeg får dem tilbake.

Hva skal jeg gjøre, for jeg er kjempeglad i denne jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta med hennes små, og si rolig at: du kom visst til å bytte øredobber sist du sov hos meg. Gjør det samme med klærne. Du glemte visst å skifte tilbake til dine egne klær, glemte å ta av deg toppen/ buksen el. min.

Gjør du det mange nok ganger tar hun kanskje hintet, og slutter. (Siden du ikke tør konfrontere henne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med hennes små, og si rolig at: du kom visst til å bytte øredobber sist du sov hos meg. Gjør det samme med klærne. Du glemte visst å skifte tilbake til dine egne klær, glemte å ta av deg toppen/ buksen el. min.

Gjør du det mange nok ganger tar hun kanskje hintet, og slutter. (Siden du ikke tør konfrontere henne.)

Men hva viss hun sier at det er hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva viss hun sier at det er hennes?

Da bør du konfrontere henne med at du vet hun har stjålet fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke godta at hun utnytter deg sånn.

Si klart og streng i fra at du vil ha tingene dine tilbake og at du ikke vil finne dine ting hos henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Æsj, å gå og ta andres øredobber er ikke bare umoralsk, det er også uhygienisk!

Jeg håper at dette ordner seg, det er ikke noe særlig å føle seg utnyttet av sin egen venninne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...