Gå til innhold

Honning igang med ivf

honning

Anbefalte innlegg

Ojoj, her har jo festen starta jo :danse:

Så morro med masse fine hilsener her!

Og koselig at Zia, Becky1, angelou, og piip står frem fra sniklesinga :nigo:

Pusilus: her gjelder det å følge med ;)

dreia: tusen takk for babystøv - jeg tar imot med åpne armer :tommelsmil:

Belle: om vil vil feire, så venter jeg med å joine deg til onsdag hvertfall :fnise:

Selv så ser jeg jo at testen må være positiv, men har likevel ikke innsett det og avventer feiringa til jeg ser det svart på hvitt på den digitale testen. Jeg går ikke rundt og gliser engang, for jeg syns det er så uvirkelig. Hadde ikke trodd at jeg måtte ta mer enn en test for at det skulle gå opp for meg, men det må det visst :fnise: Bare en arbeidsdag igjen nå!!!

Uff jeg har dårlig samvittighet for å ikke ha sagt noe til kjære enda. Jeg var så usikker etter at jeg testa i går, at jeg ikke ville få opp forhåpningene hans. Og så ble jeg irritert på han, for jeg gikk opp og vekka han med nystekte boller og melk på senga, men han var så trøtt at han ikke orka og bare la seg til å sove i stedet for å bli glad for nybakt bolle på senga. Så jeg gikk ned igjen og surmula litt og spiste opp bolla selv, og det ble ikke til at jeg sa noe om testen. Og nå er det plutselig så seint at jeg kan ikke si "forresten, jeg fikk positiv test for halvannet døgn siden", så nå må jeg liksom vente til onsdag med å feire noe som helst uansett :sjenert: Stakkar, tenk om han visste om testen... Jeg sjekka den før jeg la meg i går kveld, og da var den faktisk fremdeles positiv... :rødme:

Når jeg tenker meg om så har jeg vel litt flere symptomer enn ømme pupper. Er litt stikkinger nederst i magen iblant, og etter at jeg hadde gått tur i går så pusta og pesa jeg i flere minutter ettet at jeg kom inn døra :ler: I tillegg så er jeg nok enda mer trøtt og sulten enn jeg pleier å være. Men jeg kjenner disse tinga så lite at jeg ikke tenkte på det som symptomer.

Torsdag drar jeg hjemover til foreldrene mine, og har planer på fredagskvelden med venninner. Da blir det ost, kjeks og vin hos hun ene, så jeg jobber med unnskyldning for å måtte kjøre. Hvis ikke så må jeg ta tog og bli henta på togstasjonen (eller ta taxi), så jeg tror jeg får si at foreldra mine ikke kan hente meg på stasjonen og at jeg kjører... Jeg må vel finne ut hvilke oster jeg kan spise og ikke også... :gjeiper:

Håper den har klamra seg helt fast inni der da... Jeg tenker litt på Devilina som fikk positiv test første gangen, og som mista igjen like etterpå. Klarer ikke helt å slappe av med dette som sagt :)

Jeg finner fram :popcorn: selv igjen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff jeg har dårlig samvittighet for å ikke ha sagt noe til kjære enda. Jeg var så usikker etter at jeg testa i går, at jeg ikke ville få opp forhåpningene hans. Og så ble jeg irritert på han, for jeg gikk opp og vekka han med nystekte boller og melk på senga, men han var så trøtt at han ikke orka og bare la seg til å sove i stedet for å bli glad for nybakt bolle på senga. Så jeg gikk ned igjen og surmula litt og spiste opp bolla selv, og det ble ikke til at jeg sa noe om testen. Og nå er det plutselig så seint at jeg kan ikke si "forresten, jeg fikk positiv test for halvannet døgn siden", så nå må jeg liksom vente til onsdag med å feire noe som helst uansett :sjenert: Stakkar, tenk om han visste om testen... Jeg sjekka den før jeg la meg i går kveld, og da var den faktisk fremdeles positiv... :rødme:

Jeg finner fram :popcorn: selv igjen jeg!

Hehe.. du må jo si det til din kjære!!?? :sjokk::sol: Altså, at du har tatt en test som faktisk ser litt positiv ut, hvis du vil se det sånn forsiktig :fnise:

Den er positiv, positiv, positiv! :strix::duskedame:

Det er jo HURRA! liksom.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig lesning! Et lite gratulerer på forskudd fra meg, kjempeglad på dine vegne :danser: Det blir utrolig spennende på onsdag med ordentlig test! Skjønner godt hva du mener med at det er vanskelig å si det til mannen før onsdag nå som det er såpass "lenge siden" du tok den første testen. Tenk for en herlig overraskelse på onsdag du da kan komme med! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa på kvelden 12 dpo og sa ikke noe til mannen, streken var jo så svak, så jeg tok en morgenen etter, og streken var akkurat like svak. Og da sa jeg det, men han mente de strekene var så svake at dette trodde han IKKE noe på, så befalte meg å ta en vanlig CB :ler: Og den var positiv som bare det den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

POSITIV!!!!! :nigo:

Så du hadde skrevet litt om meg på det ene innlegget og da kan jeg fortelle det her.....

Første gangen så tok jeg test og det ga ikke utslag, var så lite HCG i urinen, så jeg trodde jeg ikke var gravid. Det var ikke før jeg ringte sykehuset og de sa at blodprøven var positiv jeg fant det ut, men hadde ikke noe stikkning i magen/underlivet etc og så bare blødde jeg noen dager etter.

Andre gangen var alt anderledes. Har ikke hatt noe særlig ømme pupper, hadde faktisk super ømme sist, men hadde jo så mange hormoner i kroppen i forhold til 2 gang. OG så hadde jeg konstant stikkning og små diffuse smerter i magen/underliv. Dette er visst vanlig :)

Ble sulten som bare det med en gang, det var jeg ikke første gangen og for å ikke glemme TRØTT SOM EN DUPP!!! Det var jeg heller ikke første gangen.

Så ikke vær bekymret, gled deg heller over den ekstra streken på testen ;)

:hug:

Og du... du må fortelle mannen! ;)

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høvelig ny KG'er inne og leser litt, lest nesten hele boka di nå :sjenert: Er ikke så ny innen prøving da :)

Så bra å se at det fins solskinnshistorier der ute, gir meg forhåpninger om at det en dag blir min tur :rødme:

:hoppe: for to streker, gratulerer så kjempe masse!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei LineGourmet, Blåmor, angelou, Devilina og frkhøne :goodbye:

Imponerende at du har lest nesten hele boka mi nå frkhøne :hakeslepp:;) Det finnes virkelig solskinnshistorier blant langtidsprøvere, og det ser ut til at jeg er av de hvor alt har gått "på skinner" - når man ser på forholda. Jeg har vært heldig med utredninger, leger, uttak gikk bra og det ser ut til at det ble klaff på 1. forsøk i tillegg. En dag så blir det din tur ;)

Takk for info Devilina. Det var betryggende å lese. Jeg kan nok sannsynligvis "slappe av" ja, men jeg slapper nok enda mer av om et par måneder uansett da :)

Jeg var ute og gikk en tur og bestemte meg for at jeg måtte fortelle mannen, så jeg sa det til han. Sa at jeg tok en sånn billigtest som er vanskelig å lese av, men den såg positiv ut, men jeg tør ikke å tro noe før på onsdag. Han smilte litt og ga meg en klem, og så snakka vi ikke så veldig mye om det etterpå. Begge to har ikke lyst å gi seg selv eller den andre falske forhåpninger, så vi venter med jubelen til onsdag ;)

Leggetid nå. Natta jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så ser jeg jo at testen må være positiv, men har likevel ikke innsett det og avventer feiringa til jeg ser det svart på hvitt på den digitale testen. Jeg går ikke rundt og gliser engang, for jeg syns det er så uvirkelig. Hadde ikke trodd at jeg måtte ta mer enn en test for at det skulle gå opp for meg, men det må det visst :fnise: Bare en arbeidsdag igjen nå!!!

:ler: Kjenner til den, ja. I første graviditeten tok eg ikkje reint få testar. Og då legen ikkje tok nokon på første svangerskapskontroll, og lab'en las av "negativ" på urinprøven (sjølvsagt fordi det ikkje var proteiner o.l. i urinen), måtte eg rett heim og ta ein ny test. :fnise: Og då eg mista, og skulle på UL på sjukehuset, var eg livredd for å misbruka tida deira fordi eg berre hadde innbilt meg heile graviditeten. :klaske: Og eg har ikkje stoppa etter ein test dei andre gongene heller. :sjenert: Og sjølv i dag er det veldig uvirkelig, og eg lurer på om eg berre innbiller meg det heile - og det etter 5 UL. :legrine:

Eg har også tilsvarande erfaringar som Devilina. Den gongen eg mista tidlig-tidlig (5-6 veker), fekk eg ikkje positiv test før fleire dagar etter IKM. Mest sannsynlig har egget festa seg seint og berre såvidt, nok til at kroppen har produsert litt hCG, men ikkje nok til at det hadde nokon sjanse. Og med så tydelig positiv test så tidlig, treng du neppe bekymra deg for kjemisk graviditet. Andre ting kan sjølvsagt skje, men me kryssar fingrane for at alt går suuuuupert! :hoppe:

*gleder meg til testing onsdag* :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Honning.. tenk om du er gravid :gravid: fikk helt tårer i øynene her!

Synes også den testen så positiv ut absolutt! ;) Klarer du ikke tro på det? hehe. Ha en deilig dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: Jippi, SøsterLiten er gravid!!!! :bolledeig:

Tusen takk for gode ord, Dreia :klemmer:

Hehe, ja det er vanskelig å forstå det, og godt å høre om andres erfaringer. Man har aldri noen garanti for at det går bra, men jeg får tenke så positivt som jeg kan, og prøve å unngå for mye lesing og SA/MA de neste ukene, og så heller slappe mer av om et par måneder forhåpentligvis. Får ta et steg om gangen, og begynne med testen i morgen ;)

Hei Aurelia :kose:

Nei det går ikke opp for meg :ler: Jeg håper virkelig at jeg er gravid nå ja... Skulle jo egentlig tro det... ;)

Ja nå er nok en arbeidsdag over, og testing i morgen tidlig. Jeg sov dårlig i natt og hadde det i bakhodet, så her blir det sløving på sofaen i ettermiddag merker jeg. Håper jeg får sove bedre i natt som kommer, men det spørs jo... Tror jeg får ha på vekkerklokka ekstra tidlig uansett, så vi får litt ekstra tid på oss før jobb samme hvordan det går. Satser på at jeg kan løpe inn på soverommet med en Gravid-test i hånda, og at jeg kan gi boka til kjære som jeg har hatt liggende lenge i skapet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at jeg kan løpe inn på soverommet med en Gravid-test i hånda, og at jeg kan gi boka til kjære som jeg har hatt liggende lenge i skapet :rødme:

Så herlig :hjerte:

Så godt du fikk fortalt mannen om testen, ikke noe moro å gå med det for seg selv, men ikke lett å fortelle når det har gått litt tid heller :)

Gleder meg til resultatet i morgen, selvom jeg vet det er positivt :rødme:

Ha en fin kveld :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :hjerte:

Så godt du fikk fortalt mannen om testen, ikke noe moro å gå med det for seg selv, men ikke lett å fortelle når det har gått litt tid heller :)

Gleder meg til resultatet i morgen, selvom jeg vet det er positivt :rødme:

Ha en fin kveld :kose:

Ja, det letta samvittigheten å fortelle mannen om testen. Han hadde nok kanskje blitt enda mer overraska over positiv test i morgen om jeg ikke sa det, men han har rett til å vite status, for vi er jo to om dette :Nikke:

Gleder meg til å bli ferdig med testing i morgen ;) Ha en fin kveld du også vennen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at du fortalte det til mannen - det er jo litt lettere for deg også å slippe å holde på det helt alene.

Blir spennende lesing her i morgen, selvom alt tyder på at det går veien :strix:

Godt å lese en solskinnshistorie som frkhøne skrev over her :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent på morgendagen! Danser håpe-dansen for deg

:danser:

:danser: :danser:

:danser: :danser: :danser:

:danser: :danser: :danser: :danser:

:danser: :danser: :danser:

:danser: :danser:

:danser:

Endret av Blåmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Happy Feet, Zia, frkhøne og Blåmor :klem:

Takk for håpe-dans, Blåmor :kose:

Nå er jeg veldig spent på morgendagen, og håper at det ikke er noen grunn til å bli skuffa ;)

Jeg er skikkelig sliten i dag og har bare sløva på sofaen etter middag. Har bare lyst å få unnagjort testinga nå, men jeg får klare å vente de siste timene :lur: Skal prøve å oppdatere så fort som mulig her i morgen tidlig, men det er alt for mange som kan se meg om jeg sitter med KG på jobb. Jeg skal prøve å snike det inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRAVIIIIIIIID!!!!

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

NÅ tror jeg på det :fnise:

Jeg vekka kjære kvart over 6 med testen langt oppi ansiktet hans, og det tok litt tid før han klarte å lese hva som faktisk sto der for han sov så tungt. Men når han såg det, så våkna han skikkelig ;)

Og så ga jeg boka, så han begynte å lese i den med en gang, og en del ting leste han høyt :nigo: Gleder meg til å lese i den jeg også.

Han spurte hvor lenge jeg hadde hatt den boka, og jeg svarte bare "ei stund" :ler:

Nå håper jeg bare at dette kommer til å gå bra og at den klamrer seg fast inni der :rødme:

HURRA HURRA :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...