Gå til innhold

Jeg skal bli pappa!


Tidemand

Anbefalte innlegg

Hei, som du kanskje ser på nicket, så er jeg altså en mann. Og tenkte da jeg skulle skrive en graviditetsdagbok fra en litt annen vinkel enn det som er vanlig her :)

Fikk for en stund siden et positivt resultat på en "tisse på pinne sak" og var på første ultralyd hos gynokolog i går, Hun er nå smart 11 uker på vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Så heldig du er. :)

Hvilke forventninger har du til tida framover?

først og fremst komme meg gjennom 6mnd til med humørsvingninger...

Fra spøk til alvor, så håper jeg og kunne bli med på samtlige ultralyd-undersøkelser, og være der 100% for samboeren min, ta med barnet på bebisvømming osv... :)

Endret av Tidemand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se en mann skrive graviditetsdagbok!

Har hatt noen diskusjoner hjemme om farsrollen i det hele, da min kjære har gitt uttrykk for at det er så mye litteratur for kun den kommende mor og at far ofte blir glemt. Det gleder meg derfor å se at du engasjerer deg i din samboers graviditet, nok til å ville dele dine erfaringer her! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så gøy med en annerledes graviditetsdagbok! Er gøy å få et innblikk i hvordan dere mannfolk opplever hele graviditeten (med humørsvingninger og det som hører med :fnise: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flode

Så morsomt!!! Blir gøy se hvordan du tenker rundt humørsvingninger og mas om ditt og datt... Kanskje dine tanker kan få oss hysteriske nygravide å forstå fedrene oppi det her litt bedre, samtidig som vi kanskje kan hjelpe deg å forstå hvorfor din kjære gjør som hun gjør... :)

Endret av Flode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt!!! Blir gøy se hvordan du tenker rundt humørsvingninger og mas om ditt og datt... Kanskje dine tanker kan få oss hysteriske nygravide å forstå fedrene oppi det her litt bedre, samtidig som vi kanskje kan hjelpe deg å forstå hvorfor din kjære gjør som hun gjør... :)

Det høres ut som en god plan, blir sikkert lettere for meg også og sette meg inn i hennes situasjon med litt hjelp også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her skal i alle fall jeg følge med. Så får jeg med meg hvor fæl jeg egentlig er med disse humørsvingingene mine. Tidemand er nemlig min vordende far. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først vil jeg bare si takk for alle gratulasjone, kjempekoselig og vite at det er noen som leser det jeg skriver :)

Men i dag fant jeg ut at det er på tide med litt bakgrunsinfo om oss :)

For og starte på starten, så er jeg 21, mens fruen da er 18 år, vi har vært sammen i ca 9 måneder, og bodd sammen i 7 måneder. Så det har gått rimelig fort i svingen for og si det slik.

Ungen er absolutt ikke planlagt, men alikevell veldig velkommen <3

planen var og vente noen år til, så skikkelige jobber, og gjerne få fullført utdannelsen begge to (selv om ingen av oss helt vet hva det skulle vært), men nå virker det som man må vente en liten stund til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerer masse! :)

Gøy å få lese hvordan en vordende far opplever det hele :)

Og dere er ikke alene om at ting går litt kjapt, for det gjorde det her også, men det var litt planlagt her da... :gjeiper:

Men lykke til, jeg kommer til å følge med! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig det skal bli å følge med her merker jeg! Vi er også et par på 21, og min samboer taklet det ikke så bra med en gang jeg fortalte han det. Nå tror jeg det går litt bedre, men det er så lenge til disse magiske 12 ukene er passert synes jeg. Så fint at du er så engasjert i svangerskapet Tidemand. Hvordan tok du det de første ukene? Tok det litt tid før du ble vant til tanken og slikt?

Kan forresten anbefale denne siden til deg: VerdensBestePappa Her finner du masse informasjon og forum hvor bare menn har lov til å poste osv. Jeg har lært mye fra disse kloke mennene på denne siden i alle fall. Det kan være godt å få litt svar fra andre menn i samme situasjon også vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og se at det at det er andre like unge også, men skal ta en titt på det forumet du nevnte, kan sikkert lære velidig mye derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg si: Forbannet være hormoner! Det er som og bo sammen med en berg og dalbane, kan gå fra overlykkelig, til et monster i løpet av ett øyeblikk, formel 1 og lignende er ingenting i forhold til farten hun bytter i.

Enkelte dager frister det og ta meg en tur i skogen, for så og dukke opp igjen 6 måneder senere. Men sist jeg gjorde det, gikk jeg lei av og vandre etter 2 dager, og endte opp i bergen der jeg traff henne første gangen. Bringer gode minner og tenke på det <3

Har heller ingen som kunne tenke seg og gi meg husrom i 6 måneder, spesielt ikke med tanke på at jeg rømmer fra en gravid samboer... Tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til det uansett, jeg elsker henne jo uansett hvor skummel hun kan være, og hvor mye jeg får skylden for, selv om det ikke er min feil, ikke engang i nærheten av og være min feil...

Det er vell prisen og betale for og sette ett barn til verden, hun får sine plager, og jeg får store deler av hennes indirekte, pluss endel til.... Sikkert rettferdig tror jeg...

Har tenkt litt på hva jeg vil fremover nå, blandt annet 3D ultralyd, som mange har annbefalt, gynokologen (feil satavet?) har utstyr til dette, og selv om det koster endel, så tror jeg absolutt det vil være verdt det :)

Har bestilt bok også, "Verdens beste pappa", eller samboeren har bestilt den for og være nøyaktig... Venter på på at posten skal begynne og gå som normalt igjen, slik at jeg kan starte og lese. Vite litt mer om hva som skjer, og hvorfor det skjer... Hva jeg kan gjøre for og være mer til hjelp i tiden fremover, og tiden etter fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg ikke har fått ett eneste svar etter det lange innleggeg jeg skrev over her, og er litt skuffet... :(

Var det noen som følte seg litt for truffet av det jeg skrev, eller er jeg rett og slett ikke interessant nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...