Gå til innhold

En "venninne" som dette...


PopTart

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som jeg har kjent siden barnehagen og selv om vi har mistet mye av kontakten nå så snakker vi da litt av og til.

Og det slo meg for noen dager siden at denne jenta har -alltid- vært nedverdigende mot meg. Hun har alltid slått spøker på min bekostning, både når vi har vært alene og sammen med andre. Hun har rett og slett alltid vært slem mot meg.

Er det noen som har slike venninner? Er dette vanlig og ment som spøk, er jeg bare hårsår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde og en sånn venninne. Disse spøkene kom ofte av misunnelse, eller som et resultat av hennes egen misnøye.

Men hva din venninne mener, vet jeg ikke. Har du bedt henne slutte?

Det gjorde jeg. Det ga seg ikke, så da så...

Endret av LilleCanCan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Jeg hadde ei barndomsvenninne som ble sånn etter at hun fikk sin første jobb - det gikk henne på en måte til hodet, utroligvis! Hun rakket ned på andres sine jobber osv og skrøt veldig av sin egen jobb/stilling. Over 20 års vennskap... Orka ikke oppførselen hennes så jeg kutta bare ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_evy_*
Er det noen som har slike venninner? Er dette vanlig og ment som spøk, er jeg bare hårsår?

Nei, jeg tror neppe du er hårsår. Dette har jeg også opplevd.

Men jeg gikk rundt i tåka og trodde at slike venninner var ekte venner. Etter litt selvransakelse og forsøk på å få min sunne fornuft på plass, så gikk det opp for meg at her var det masse moro på min bekostning.

Selv om det skal sies at jeg har humor og går ikke av veien for en spøk, men et sted går grensa når det gjelder mitt utseende, min økonomi, min jobb, min familie osv- som alt er et hakk eller flere over mine såkalte venninner.

Det var jo ganske så tydelig at det var for å heve seg selv og dra meg ned, men slike vennskap orker jeg ikke.

Jeg burde jo sette nesa i sky og heve meg over dette, men jeg har jobbet mye (ikke minst med mitt selvbilde) for å komme der jeg er idag, så jeg tillater ikke lenger at noen snakker til meg på en nedverdigende måte, tilslørt som humor.

Selvironi, ja det er noe helt annet. Det er noe med at man kan spøke om seg selv, men at det faller helt annerledes ut når andre gjør det.

Så jeg har heldigvis funnet meg venner med sans for ekte humor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde og en sånn venninne. Disse spøkene kom ofte av misunnelse, eller som et resultat av hennes egen misnøye.

Men hva din venninne mener, vet jeg ikke. Har du bedt henne slutte?

Det gjorde jeg. Det ga seg ikke, så da så...

Jeg har reagert på det ved å vise at jeg misliker det, men det eneste jeg får høre da er at jeg er hårsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du er hårsår. Hadde vurdert å kutte hu ut hvis dere ikke har et veldig godt vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...