Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Glemte Ener (ifølge ssb.no er det bare sju stykker som heter det i norge, så det er sjeldent...). Uttales med lengst e-lyd først i navnet/trykk på første stavelse altså.

Suz :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva med Eilert? Det heter bestefaren min - og jeg vet bare om en person til som heter det.

Jeg synes oxo Eilert er tøft! Mannen min heter nemlig .....-Eilert! Det er det bare han og en til som heter. Da jeg lå på sykehuset i forrige sv.skap ble det født en liten Eilert der. Det var på Riksen i -99. Og den som jeg hadde i magen, kalte vi Lille-Eilert! Helt til hun ble døpt Celine Torstina! *S*

Gjest Anonymous
Skrevet

"Svale" er det ett guttenavn?

Jeg tror jeg ville vært skeptisk til å bruke det navnet da det jo også refererer til fuglen svale, som ikke er særlig "mandig".

Dette kan jo høres ganske tåpelig ut for voksne, men for barn tror jeg dette er noe de vil "slå ned på"

Skrevet

Jeg synes oxo Eilert er tøft! Mannen min heter nemlig .....-Eilert! Det er det bare han og en til som heter. Da jeg lå på sykehuset i forrige sv.skap ble det født en liten Eilert der. Det var på Riksen i -99. Og den som jeg hadde i magen, kalte vi Lille-Eilert! Helt til hun ble døpt Celine Torstina! *S*

:ler:

Glimrende!!

Min Eilert-bestefar har fått en liten Eilert oppkalt etter seg nylig. Fetter'n min fikk en sønn i mai som de kalte det.

Det er noe staut og trivelig over det navnet syns jeg

Skrevet

Min kjære heter Oskar, det er heller ikka så veldig vanlig

Skrevet

Andre navn jeg kom på som heller ikke blir brukt så ofte lenger:

Ståle

Yngve

Jarle

Georg

Dag

Wilhelm

Skrevet

Da jeg gikk gravid sa vi at frøet skulle hete:

Gutt:

Grim Engel Ambrosius (om barnet var urstygg :o )

Dyre Engel Ambrosius (om vi fikk skikkelig dårlig råd :-? )

Jeppe Per Ådne Berge, forkortet til Jeppe P.Å. Berge :roll: Berge er forresten et uvanlig guttenavn, ikke bare et etternavn. Ja, til et kulturelt barn :hoho:

Jente:

Aida Oprah :kul:

Lilla Rosa

Vår April Mai Sommer Juni Juli Augusta :briller:

For de som er usikre, så fikk ho ingen av disse navnene

Skrevet

Hva med Omar....

- Tvilling-gutter som heter Omar og Leon for eksempel

(Leste forresten i avisen om et tvillingpar som het Albert og Herbert....

Håper de tar det med godt humør)

Skrevet

Min mann heter Hallstein. Syns ikke det var noe fint første gang han presenterte seg, men nå er det et koselig navn. Ikke er det så veldig vanlig akkurat heller..

Nevøen min heter Heike-Nathaniel. Vi kaller han bare Heike. Ikke spesielt vanlig det heller..

Gjest glamourgirl
Skrevet

ja, ja da må jeg vel bare blande meg inn i diskusjonen jeg også. Mange urstygge navn her gitt :D Men, det er det som er så bra, at vi har så forskjellig smak som vi har. Jo enklere jo bedre syns jeg, og OK hvis de kan uttales på flere språk enn norsk. Har selv reist mye, og til dags dato ikke funnet en kjeft som kan uttale navnet mitt, som ikke er fra Norge. Tidvis plagsomt :o

Jeg liker navn på tre bokstaver

Max

Jon

Per

Tor

Are

Liker også

Vidar

Audun

Sindre

Jonas

Tobias

Andreas

Johannes

På en måte er jo disse navnene litt sjeldne, for nå skal alle hete Brage, Gorm eller Sander :D

Oldefar het Engel...

Lykke navnet mitt er Simon, det er det vakreste guttenavnet jeg vet. Tenk også litt på hvordan ungene ser ut (det gjør du sikkert) men Vetle, som var nevnt her, heter den kraftigste mannen jeg kjenner, og det blir litt feil, lissom. Selv skulle jeg hett Veslemøy, og er 180... Heter ikke det, og det er nok bra :lol:

Skrevet

om man skal tenke på mobbing, så er det ikke akkurat sjeldne navn man blir mobbet for, men vanlige navn som lise-fise, anne på landet; pissa i spannet..osv osv...!

Skrevet

Ser mange nevner Sander, men hva med Krisander ? Evnt Chrisander?

Er ikke mange som heter det..

David og Krisander ??

Eller...

Jarand

Elias

Brede (og Brage)

Simen

Kommer ikke på noe mer i farten...

:wink:

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

En venn av meg heter Ofok. 100% norsk.

Jørund er vel heller ikke så vanlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mye inspirasjon her...

Disse falt i smak hos meg:

Trym

Caspian

Oliver

Eskil

Jon

og Aida - for jenter.

Skrevet

Brynjar og Sveinung er ikke så veldig vanlig, heller...

Skrevet

Torje

Ellers så synes jeg at det nærmest gikk sport blant mødrene på helsestasjonen, i å finne rarest mulig navn. De satt alle og lurte på om de fikk godtkjent det hos folkeregisteret. :roll:

Jeg mener at det er greit å finne et navn som folk klarer å skrive. Sitter selv i en jobb der jeg hele tiden oppgir navnet. Dersom jeg var nødt til å stave det for alle og enhver, så ville det vært en belastning. Dessuten er det jo greit at folk vet hva slags kjønn barnet er utfra navnet. Ikke alle forslagene her ville fortalt meg det.

Helt ok å ha et navn det ikke er mange av i klassen/barnehagen. Men det skal jo heller ikke medføre for mange problemer da.

Skrevet

Synes disse er flotte:

Jørgen

Jaran

Sverre

Sivert

Trygve

Godt valg!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...