Suzy Skrevet 31. juli 2003 #101 Skrevet 31. juli 2003 Glemte Ener (ifølge ssb.no er det bare sju stykker som heter det i norge, så det er sjeldent...). Uttales med lengst e-lyd først i navnet/trykk på første stavelse altså. Suz
Montezuma Skrevet 31. juli 2003 #103 Skrevet 31. juli 2003 Hva med Eilert? Det heter bestefaren min - og jeg vet bare om en person til som heter det. Suz Jeg synes oxo Eilert er tøft! Mannen min heter nemlig .....-Eilert! Det er det bare han og en til som heter. Da jeg lå på sykehuset i forrige sv.skap ble det født en liten Eilert der. Det var på Riksen i -99. Og den som jeg hadde i magen, kalte vi Lille-Eilert! Helt til hun ble døpt Celine Torstina! *S*
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2003 #104 Skrevet 31. juli 2003 "Svale" er det ett guttenavn? Jeg tror jeg ville vært skeptisk til å bruke det navnet da det jo også refererer til fuglen svale, som ikke er særlig "mandig". Dette kan jo høres ganske tåpelig ut for voksne, men for barn tror jeg dette er noe de vil "slå ned på"
Suzy Skrevet 31. juli 2003 #105 Skrevet 31. juli 2003 Jeg synes oxo Eilert er tøft! Mannen min heter nemlig .....-Eilert! Det er det bare han og en til som heter. Da jeg lå på sykehuset i forrige sv.skap ble det født en liten Eilert der. Det var på Riksen i -99. Og den som jeg hadde i magen, kalte vi Lille-Eilert! Helt til hun ble døpt Celine Torstina! *S* Glimrende!! Min Eilert-bestefar har fått en liten Eilert oppkalt etter seg nylig. Fetter'n min fikk en sønn i mai som de kalte det. Det er noe staut og trivelig over det navnet syns jeg Suz
-ida- Skrevet 31. juli 2003 #106 Skrevet 31. juli 2003 Min kjære heter Oskar, det er heller ikka så veldig vanlig
Montezuma Skrevet 31. juli 2003 #107 Skrevet 31. juli 2003 Andre navn jeg kom på som heller ikke blir brukt så ofte lenger: Ståle Yngve Jarle Georg Dag Wilhelm
Vimsevips Skrevet 31. juli 2003 #108 Skrevet 31. juli 2003 Da jeg gikk gravid sa vi at frøet skulle hete: Gutt: Grim Engel Ambrosius (om barnet var urstygg :o ) Dyre Engel Ambrosius (om vi fikk skikkelig dårlig råd :-? ) Jeppe Per Ådne Berge, forkortet til Jeppe P.Å. Berge Berge er forresten et uvanlig guttenavn, ikke bare et etternavn. Ja, til et kulturelt barn Jente: Aida Oprah Lilla Rosa Vår April Mai Sommer Juni Juli Augusta For de som er usikre, så fikk ho ingen av disse navnene
:-) anna Skrevet 1. august 2003 #109 Skrevet 1. august 2003 Hva med Omar.... - Tvilling-gutter som heter Omar og Leon for eksempel (Leste forresten i avisen om et tvillingpar som het Albert og Herbert.... Håper de tar det med godt humør)
meta Skrevet 1. august 2003 #110 Skrevet 1. august 2003 Min mann heter Hallstein. Syns ikke det var noe fint første gang han presenterte seg, men nå er det et koselig navn. Ikke er det så veldig vanlig akkurat heller.. Nevøen min heter Heike-Nathaniel. Vi kaller han bare Heike. Ikke spesielt vanlig det heller..
Gjest glamourgirl Skrevet 1. august 2003 #111 Skrevet 1. august 2003 ja, ja da må jeg vel bare blande meg inn i diskusjonen jeg også. Mange urstygge navn her gitt :D Men, det er det som er så bra, at vi har så forskjellig smak som vi har. Jo enklere jo bedre syns jeg, og OK hvis de kan uttales på flere språk enn norsk. Har selv reist mye, og til dags dato ikke funnet en kjeft som kan uttale navnet mitt, som ikke er fra Norge. Tidvis plagsomt :o Jeg liker navn på tre bokstaver Max Jon Per Tor Are Liker også Vidar Audun Sindre Jonas Tobias Andreas Johannes På en måte er jo disse navnene litt sjeldne, for nå skal alle hete Brage, Gorm eller Sander :D Oldefar het Engel... Lykke navnet mitt er Simon, det er det vakreste guttenavnet jeg vet. Tenk også litt på hvordan ungene ser ut (det gjør du sikkert) men Vetle, som var nevnt her, heter den kraftigste mannen jeg kjenner, og det blir litt feil, lissom. Selv skulle jeg hett Veslemøy, og er 180... Heter ikke det, og det er nok bra
Liza Skrevet 1. august 2003 #112 Skrevet 1. august 2003 om man skal tenke på mobbing, så er det ikke akkurat sjeldne navn man blir mobbet for, men vanlige navn som lise-fise, anne på landet; pissa i spannet..osv osv...!
NonStop Skrevet 1. august 2003 #113 Skrevet 1. august 2003 Ser mange nevner Sander, men hva med Krisander ? Evnt Chrisander? Er ikke mange som heter det.. David og Krisander ?? Eller... Jarand Elias Brede (og Brage) Simen Kommer ikke på noe mer i farten...
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 6. august 2003 #116 Skrevet 6. august 2003 En venn av meg heter Ofok. 100% norsk. Jørund er vel heller ikke så vanlig.
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #117 Skrevet 6. august 2003 Mye inspirasjon her... Disse falt i smak hos meg: Trym Caspian Oliver Eskil Jon og Aida - for jenter.
Miew Skrevet 6. august 2003 #118 Skrevet 6. august 2003 Brynjar og Sveinung er ikke så veldig vanlig, heller...
diddi Skrevet 6. august 2003 #119 Skrevet 6. august 2003 Torje Ellers så synes jeg at det nærmest gikk sport blant mødrene på helsestasjonen, i å finne rarest mulig navn. De satt alle og lurte på om de fikk godtkjent det hos folkeregisteret. Jeg mener at det er greit å finne et navn som folk klarer å skrive. Sitter selv i en jobb der jeg hele tiden oppgir navnet. Dersom jeg var nødt til å stave det for alle og enhver, så ville det vært en belastning. Dessuten er det jo greit at folk vet hva slags kjønn barnet er utfra navnet. Ikke alle forslagene her ville fortalt meg det. Helt ok å ha et navn det ikke er mange av i klassen/barnehagen. Men det skal jo heller ikke medføre for mange problemer da.
Texas Skrevet 6. august 2003 #120 Skrevet 6. august 2003 Synes disse er flotte: Jørgen Jaran Sverre Sivert Trygve Godt valg!! :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå