Gå til innhold

Tilbringe lørdagskveld med motsatt kjønn, alene!


sørlandspige

Anbefalte innlegg

Hadde du bare gått hjem?

Vist planen egentli var en koselig kveld med flere arbeidskollegare, men det ente opp med kun du og en til av motsatt kjønn( i forhold h*n også). Dere er begge tiltrukket av hverandre,men du vet at du har verdens beste kjæreste hjemme. Hadde du tørt/hatt samvittighet til å tilbringt hele kvelden med h*n, noe flasker vin og gøye samtaler? Og vist det,hadde du vært ærlig med samboeren din om at dere bare var 2 stk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du skal gifte deg om noen mnd??? Det bør du kanskje vurdere en gang til... Hvis du allerede er betatt av en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått hjem, uansett om samboeren visste om det eller ei.

Dette hadde vært en så opplagt felle for å være utro, at jeg ikke ville ha gjort det.

(Ikke at det er planlagt av noen.)

Og hvis jeg hadde vært der, og oppdaget det, hadde jeg reist hjem, og fortalt det.

Det blir jo rene daten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flode

Her i huset har vi en greie på at hvis jeg ikke hadde likt at han hadde gjort det, skal heller ikke jeg gjøre det og omvendt... Jeg hadde IKKE likt det hvis han hadde kommi hjem å sagt at jobbsammenkomsten hadde blitt en kveld med han og en kvinnelig kollega han var tiltrukket av, med vin, fnising og naturlig nok flørting... Så nei, jeg hadde ikke gjort det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den situasjonen du beskriver så hadde jeg nok gått hjem. Særlig dersom en eller begge har følelser for den andre, slik du beskriver. Hadde heller ikke hatt noe problem med å forklare hvorfor jeg følte for å gå, dersom det skulle bli spørsmål om det.

Jeg er i et avstandsforhold, så kunne til og med lettere sluppet unna med det hvis jeg hadde samvittighet til det, men enig med Flode om at vi har gjensidige grenser som jeg respekterer.

Derimot har jeg mange mannlige venner og kolleger, og det hadde ikke vært noe problem for oss å gå ut sammen, og sitte igjen på en pub to stykker en stund. Han gjør det samme med venninner. Vi har heller ikke noe opplysningsplikt, men spør man får man et ærlig svar på hvem man er sammen med. Kanskje fordi vi er klare på at den situasjonen ts beskriver ville vært langt fra grei hos oss.

En god og voksen blanding av tillit, åpenhet og ærlighet altså. Men også noen grenser. Det er noe man som oftest må ha i et forhold, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du skal gifte deg om noen mnd??? Det bør du kanskje vurdere en gang til... Hvis du allerede er betatt av en annen.

Jeg skrev aldri at dette gjaldt meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gått. Jeg har enda til gode å bli fristet av andre menn, men forutsatt at det var tilfellet så ville jeg i alle fall ikke bygget en utroskapsfelle for meg selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du bare gått hjem?

Vist planen egentli var en koselig kveld med flere arbeidskollegare, men det ente opp med kun du og en til av motsatt kjønn( i forhold h*n også). Dere er begge tiltrukket av hverandre,men du vet at du har verdens beste kjæreste hjemme. Hadde du tilbrakt hele kvelden med h*n, noe flasker vin og gøye samtaler? Og vist det,hadde du vært ærlig med samboeren din om at dere bare var 2 stk??

nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Amelie_*

Jeg har til og med latt en mannlig kollega som også er en god venn overnatte i dobbeltseng med meg. Og flere ganger vært alene ute med guttevenner. Personlig skiller jeg nok ikke så mye mellom menn og kvinner med tanke på hvilke aktiviteter man kan gjøre sammen. Men det er to forutsetninger.

1. Min mann vet alltid om det. Han vet hvem jeg er sammen med og hva jeg gjør. Han finnes ikke sjalu, og har heller ingen grunn til å være det.

2. Det er ingen følelser innblandet. De gangene jeg har merket en liten kribling i magen, eventuelt følelser fra den annen part, har jeg raskt trukket meg unna situasjonen og vennskapet.

Tommelfingerregelen er vel - er det ubehagelig å fortelle kjæresten sin hva man gjør, er det en situasjon man bør unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...