Gå til innhold

Hva skal jeg ha med på et jobb intervju?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

jeg skal på jobb intervju til torsdag. men har ikke fått no beskjed om hva jeg skal ha med. bare om jeg kan komme det og det tidspunktet til intervju..

jeg har spurt to kollegaer om de kan være referanse personer.. og det kunne de.

skal jeg ha med meg noe på intervju når de ikke har bedt meg om å ta med noe??

og bør jeg forberede eventuelle typiske spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_sjefen_*

Én ting er hva du burde ha med deg av "bagasje" i form av formelle papirer osv, en helt annen er mentaliteten og forbredelsene du har gjort i forkant av intervjuet.

Jeg ser du skal på jobbintervju til allerede torsdag, og jeg poster dette nå sent onsdag kveld. Forhåpentligvis rekker du å lese gjennom og bruke rådene etter beste evne.

Har nettopp lest begge artiklene, og de var av svært høy kvalitet. Sitter i alle fall tilbake med en rimelig god feeling for mitt intervju (som er først om ei uke).

Lykke til, håper du får jobben, og oppdater gjerne om hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg notatblokk og penn (som virker!)

Det er for psyken. Om du blir sittende og ikke vite hvor du skal feste blikket, tvinne med tomlene, hva som helst... kan du åpne blokken og notere litt. Ofte bruker intervjuerne å åpne med å fortelle om bedriften. Du bør for det meste nikke som om "dette har jeg hørt før fordi jeg har lest opp om bedriften og stillingen", men om det dukker opp noe du ikke har lest før, kan du notere litt på blokka. Det tar presset litt bort fra deg og legger litt over på intervjuerne, nå blir de også "intervjuet".

Det var hvertfall noe av det jeg tenkte i etterkant av mine intervjuer (som gikk skeis), at jeg burde ha noe å overføre fokus på når jeg ble nervøs. En penn og notatblokk hadde vært perfekt. (I det intervjuet jeg FIKK jobb var det mat inn i bildet. Greit å kunne skjære litt med bestikket mens man tenker seg om :))

Edit: Ser jeg er litt sent ute her, men dette kan jo være et tips til andre også?

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ta med deg notatblokk og penn (som virker!)

Det er for psyken. Om du blir sittende og ikke vite hvor du skal feste blikket, tvinne med tomlene, hva som helst... kan du åpne blokken og notere litt. Ofte bruker intervjuerne å åpne med å fortelle om bedriften. Du bør for det meste nikke som om "dette har jeg hørt før fordi jeg har lest opp om bedriften og stillingen", men om det dukker opp noe du ikke har lest før, kan du notere litt på blokka. Det tar presset litt bort fra deg og legger litt over på intervjuerne, nå blir de også "intervjuet".

Det var hvertfall noe av det jeg tenkte i etterkant av mine intervjuer (som gikk skeis), at jeg burde ha noe å overføre fokus på når jeg ble nervøs. En penn og notatblokk hadde vært perfekt. (I det intervjuet jeg FIKK jobb var det mat inn i bildet. Greit å kunne skjære litt med bestikket mens man tenker seg om :))

Uff, jeg kunne ikke tenke meg å spise i et jobbintervju! :-P For det første er jeg så nervøs at magen ikke kan roe seg ned og ta imot mat (ikke bra å spise på stresset mage), jeg ville enten være pinlig opptatt av å spise pent og ikke snakke med mat i munnen. Eller så ville jeg kanskje ha lagt merke til at andre ikke spiste så pent, eller snakket med mat i munnen... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg kunne ikke tenke meg å spise i et jobbintervju! :-P For det første er jeg så nervøs at magen ikke kan roe seg ned og ta imot mat (ikke bra å spise på stresset mage), jeg ville enten være pinlig opptatt av å spise pent og ikke snakke med mat i munnen. Eller så ville jeg kanskje ha lagt merke til at andre ikke spiste så pent, eller snakket med mat i munnen... :-P

Ja jeg var litt spent selv på hvordan det ville gå... men det fungerte faktisk veldig bra. Det ble en litt mindre anspent situasjon - mer hverdagslig. Kunne fleipe litt mer om maten og sånt - de ble mer mennesker, ikke to skumle personligheter som sitter med all makta. Jeg er ikke en person som trives med å forsvare meg og framstille meg selv som om jeg er The Shit, så for meg var den samtalen rundt måltidet perfekt intervjusituasjon for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...