Gå til innhold

sårende kontakt med andre jenter


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

hei

Kjæresten mmin ble kjent med en jente på en fest vi var på sammen. Jeg følte han var veldig opptatt av henne den kvelden og ble sjalu. dette har vi ordnet opp i og jeg er klar over at jeg lett blir sjalu, noe kjæresten min forstår fordi han ikke har vært helt ærlig med meg før. Problemet nå er at han har skrevet en del med henne på facebook, og han skriver mye mer engasjert med henne en med meg. Han vet at jeg savner koselige meldinger fra han, men det ser ut som han heller bruker tiden på henne. Han spør for eksempel om hun har hatt en fin dag, om prøven henne gikk bra osv. Dette er jo helt greie spørsmål egentlig, men fordi han aldri spør meg om sånn blir det utrolig sårende. I tilleg svarer han henne med lange setninger og smileys, mens jeg oftest får veldig korte svar (viss jeg får svar i hele tatt). Og det at han glemmer å spørre meg hvordan det gikk på eksamen, men husker en vanlig prøve hun har hatt sier vel noe?

Eller er det jeg som er hysterisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du er ikke hysterisk. Sett krav om at han slutter med sånt, eller gå.

Jeg har vært i din situasjon og endte med å bli bedratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

takk for svar:)

det som også gjør meg usikker er at det alltid er han som tar initaiativ. han skriver med et par jenter til på nettby, og her også er det han som tar initaiativ. han prøver ikke direkte å skjule dette for meg, men sånn som med hun på facebook så fremstilte han det som om de hadde mindre kontakt en de egentlig har. og når jeg spurte om å få se meldingene, DA først sa han "jeg har skrevet en del meldinger med henne..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, synes du har god grunn til å bli både sur og sjalu.

Hvis jeg og mannen min hadde vært på en fest sammen, så synes ikke jeg det hadde vært naturlig at han fortsatte å holde kontakten med en dame han/vi ble kjent med på den festen. Det naturlige ville vel vært at det var jeg som evt. holdt kontakt med henne, eller vi (sammen). Jeg er også ganske sikker på at han ikke ville synes det var naturlig at jeg holdt kontakt (alene) med en mann jeg ble kjent med.

Det ville selvsagt vært noe annet at vi sendte en melding f.eks. og inviterte han (evt. med dame hvis han har) på en fest vi skulle ha, eller noe sånt. Men at han alene skulle sittet å "chatte" og bli (enda mer) kjent med en dame han hadde truffet på fest ville vært helt unaturlig.

Siden han er så opptatt av henne, vil jeg rett og slett tro at han er litt betatt. Det er ofte slik man merker det helt i begynnelsen. Hvorfor skulle han ellers gidde å skrive meldinger om hvordan dagen hennes har vært, hvordan prøven gikk osv. ? Med mindre han er en sånn fyr, at han er sånn med alle andre venner også, så ville jeg satt foten ned. Plutselig så har det utviklet seg for mye, og da er det ofte for sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

er det jeg er redd for:(

jeg kan på en måte forstå at han unngår å si sånne ting til meg fordi jeg lett blir sjalu, men jeg har virkelig presiert hvor viktig det er for min tillit til han at han er åpen og ærlig.

Men siden han ikke her sjalu i hele tatt er det vanskelig for meg å sette foten ned for han, siden jeg stort sett kan gjøre som jeg vil uten at det plager han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde reagert om samboeren min hadde funnet seg nye venniner, uten og inkludere meg... Mulig jeg er sør her altså, men og pleie kontakten med gamle venninner er greit, men ikke og finne seg nye på veien.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg lurer vel egentlig mer på hvorfor du er sammen med en som aldri spør hvordan dagen din har vært, eller er opptatt av hvordan det gikk på eksamenen din...

Hva han skriver til henne eller ikke er jo ikke poenget, poenget her er ikke at du er sjalu, men at han viser andre jenter mer oppmerksomhet enn det han viser deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer vel egentlig mer på hvorfor du er sammen med en som aldri spør hvordan dagen din har vært, eller er opptatt av hvordan det gikk på eksamenen din...

Hva han skriver til henne eller ikke er jo ikke poenget, poenget her er ikke at du er sjalu, men at han viser andre jenter mer oppmerksomhet enn det han viser deg.

Det var det jeg tenkte på, også. Jeg syns det er topp at kjæresten min pleier både gamle og nye vennskap enten det er med menn eller kvinner, og bryr seg om vennene sine og viser at han er glad i dem. Men jeg hadde blitt veldig lei meg om han ikke brydde seg noe om MIN hverdag og MITT liv uavhengig av om hvordan han omgikkes andre. I perioder er min kjære dårlig til å ville høre om livet mitt, men da gir jeg han beskjed om det, og han skjerper seg. Lett å falle i den fella når man har vært sammen en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ser poenget deres.

men vi har jo felles veniner som han ikke skriver sånn med i hele tatt, han gjør det heller ikke med veninner han hadde før han traff meg. så finner han seg en ny veninne og blir skikkelig engasjert. derfor jeg blir så usikker. og det hjelper ikke akkurat på at han har vært uærlig med meg før ( fått jenter til å strippe på nettet, avtalt å møte jenter, bedt om puppebilder osv.) Dette er et par år siden og vi er enige om at det er fortid, men jeg klarer ikke la vær å tenke på det og bli usikker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo ofte ekstra engasjert i nye bekjentskaper, da, for de er som en uåpnet bok hvor man hele tiden lurer på hva neste kapittel bringer, og dermed er ekstra på hugget og ivrig i forhold til gamle bekjentskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser poenget deres.

men vi har jo felles veniner som han ikke skriver sånn med i hele tatt, han gjør det heller ikke med veninner han hadde før han traff meg. så finner han seg en ny veninne og blir skikkelig engasjert. derfor jeg blir så usikker. og det hjelper ikke akkurat på at han har vært uærlig med meg før ( fått jenter til å strippe på nettet, avtalt å møte jenter, bedt om puppebilder osv.) Dette er et par år siden og vi er enige om at det er fortid, men jeg klarer ikke la vær å tenke på det og bli usikker nå.

Jeg svarte lenger oppe i tråden også. Når du tilføyer sånne opplysninger som dette, tenker jeg bare "hun kommer til å bli bedratt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lyser varselslampene mine. Han har en historie med utroskap over nett (en god del og virker det som =S) for så å engasjere seg veeeldig i nye kvinnelige bekjente, igjen over nett. Hadde nok tatt meg en alvorsprat...

Endret av Kiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Beklager, men dette virker ikke helt bra... Min eks viste andre damer litt for mye oppmerksomhet og ga meg litt for lite. Det endte med at han var utro, ble oppdaget og er derfor nå en eks. Men det er jo ikke ensbetydende at din kjæreste kommer til å gjøre det samme, bare sier at det lukter litt...

Og når han vet hvor viktig det er for deg at han er åpen nettopp p.g.a hans historikk, så mangler han respekt for deg med å holde på slik som han gjør!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

det virker jo som han har skjerpet seg en god del. kanskje han bør få en sjangs? det kan jo hende det er et helt uskyldig bekjentskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at han holder ting tilbake fordi du er en sjalu person er som regel svada, mer trolig at man holder ting tilbake når sannheten ikke er spesielt pen.

Å pleie vennskap er en ting, men å være mer interessert i henne hverdag enn din er helt på trynet synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

han må da få lov å snakke med andre jenter??

Ikke når han har historien han har. Da blir det automatisk litt skummelt.

Hvorfor har han konto på Nettby når han har kjæreste? Du syns det er helt greit? Hvis du ikke får han til å kvitte deg med sånt, så er det nesten så du tillater når du vet hva han gjør der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer en ny og interessant person inn i livet, pleier man å bli veldig opptatt av den personen en stund, og han lett glemme de !samme gamle" rundt seg. Dette pleier å roe seg etter en stund. Jeg hadde gitt det litt tid. Hvis det fortsetter lenge hadde jeg begynt å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Problemet her er at han ikke er engasjert i deg. Han viser ikke interesse for hvordan det går med deg. Derfor, dump han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...