Gå til innhold

Følelsene tar overhånd..


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Okei, dette høres nok teit ut for dere, men det er reelt. Jeg har vært sammen med kjæresten min i litt over et halvt år. Jeg har aldri møtt noen som han før. Vi klikker på alle plan, vi har aldri kranglet, vi diskuterer alt som er, snakker om alt, har det rett og slett helt fantastisk. Blir nesten litt flau av å tenke på mine tidligere kjærester sammenlignet med denne fyren.

Vi begge elsker hverandre, men jeg tror følelsene mine tar litt overhånd. Jeg har aldri hatt det på denne måten før, jeg er altfor forelsket. Jeg tenker på han hele tiden, smiler for meg selv på toget, dagdrømmer osv. Alt dette er normalt når man er forelsket, det vet jeg, men det er noe annet der. Vi er sammen hele tiden, gjør nesten alt sammen. Men jeg har vært mer klar over disse følelsene de siste par ukene, så bestemte meg for å ta noe tid fra han (kun et par kvelder på rad og kun fysisk. Vi sendte meldinger og snakket på tlf og chattet).

Det gjorde rett og slett vondt. Jeg ble lei meg, nesten så jeg gråt fordi jeg hadde så lyst til å være nær han og ta på han. Jeg har aldri hatt det sånn før, det er første gang jeg har tatt ned "ice queen" veggen og tillatt noen å komme innpå meg og det er litt skremmende. Hva om noe skulle skje med han eller oss? Hvordan skulle jeg klart meg?

Uff, beklager at det ble litt langt, men jeg trenger virkelig noen råd på hvordan jeg skal takle disse følelsene og ikke la de ta helt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du høres helt manisk ut, men uansett om et par år er idyllen over, da har han dratt over ei reim etter en bytur og tatt med noen blindpassasjerer og infiserer deg natta etter eller noe i den duren der. Intet tre vokser inn i himmelen vet du, men desto større de er desto hardere faller de, så lykke til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres helt manisk ut, men uansett om et par år er idyllen over, da har han dratt over ei reim etter en bytur og tatt med noen blindpassasjerer og infiserer deg natta etter eller noe i den duren der. Intet tre vokser inn i himmelen vet du, men desto større de er desto hardere faller de, så lykke til.....

Well hello there sunshine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må venne deg til å være litt i fra han. Dere kan ikke være sammen hele tiden. Pass også på å pleie andre vennskap og egne interesser! Ellers blir dere (eller en av dere) fort lei... Så sitter den andre der, uten kjæreste og venner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jo bare gått 6 mnd, nyt det!

Jeg vil ikke være negativ men den brusende boblende forelskelsen går ofte over til kjærlighet etterhvert, og det roer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kanskje han er av den typen som bare går om dere plutselig en dag ble uenige om noe.....noen er jo slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kanskje det er en sånn fyr som ikke har utløp for frustrasjon og sinne, det bare bygger seg opp over måneder og kanskje år, så kommer alt på en gang og tragedien er et faktum, har lest om dette, står i alle aviser. Kunne ikke skjønne at han kunne gjøre noe sånt, respektabel mann, betrodd i alle kretser osv. osv. Er ikke så skrekkelig uvanlig dette nei, så pass på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han er av den typen som bare går om dere plutselig en dag ble uenige om noe.....noen er jo slik.

Herregud! Usaklig!

Det er INGEN som har noen garantier for noen ting her i verden!

Skal man slutte å leve av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Så fint vi har det, ts!

Ikke at jeg og kjæresten er sammen hele tiden, da vi hr et "fantastisk" avstandsforhold. Jeg må si meg enig i utalelsen om at jeg blir flau på vegne av x`er, i forhold til min kjære prins.!

Nyt det sammen med kjæresten!

-Det gjør jeg, men tenker på hva det er for noe galt med prinsen min. -Ingen kan være så perfekt uten å ha noe gjemt i skapene. :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Gratulerer med å virkelig tørre å elske. :)

det er skummelt å elske noen, fordi vi ikke har en garanti om at det varer evig.

Men det er verdt det. å holde oppe isdronning muren din, beskytter deg ikke bare mot å bli såret, men også mot all den gleden og lykken du har nå.

Etterhvert vil det nok ikke være fullt så vidunderlig, men allikevel veldig fantastisk.

Så ikke ta pauser for å bli mindre forelsket, nyt det mens det varer. Etterpå kommer den herlige tiden hvor du er like glad i ham, men ikke like ofte smiler for deg selv på toget.

Nyt kjærligheten, og forelskelsen. Det er skummelt, men verdt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Herregud! Usaklig!

Det er INGEN som har noen garantier for noen ting her i verden!

Skal man slutte å leve av den grunn?

Skrev jeg at man hadde garantier for noe her i verden, eller at man skulle slutte å leve?? "Jernkvinne"......

Og hvordan kan du påstå at det er usaklig? Det KAN hende. Det hendte meg.

Hvis noen er usaklig så er det du. Tolker ting etter ditt eget hode og nærmest driter ut andre som skriver noe du ikke liker....

Man har kanskje ingen garantier her i livet, men normal oppførsel burde man kanskje forvente seg... Men jeg skjønner jo at visse mennesker har sin egen oppfatning av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Wow TS, gratulerer med et flott forhold! Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Møtte min kjæreste for snart ett år siden, og lurte mange ganger på om det hele var for godt til å være sant i begynnelsen. Vi har til dags dato ikke kranglet fordi vi klarer å sette ord på det som er sårt uten å såre hverandre. Vi er enige om å være uenige når det skjer. Vi savner hverandre når vi ikke er sammen, og det gir en ekstra tenning når vi møtes igjen.

Det som er forskjellen på dette forholdet og andre jeg har hatt, er at vi ikke har noe behov for drama. På den måten kan vi nyte hverandres selskap fullt ut, og den søte forelskelsen bare fortsetter og fortsetter! Og følelsen av at det måtte være for godt til å være sant, eksisterer ikke lenger. Vi har det bare godt :yvonne:

Nyt denne tiden! Uavhengig av hva andre opplever i deres forhold, så gjelder dette DERE TO! Jeg har brukt altfor mange år av livet mitt på å unngå kjærlighet fordi det var så skummelt. Jeg skjønte denne gangen at jeg måtte satse, ellers ville jeg gå glipp av noe fantastisk. Heldigvis satset jeg, og heldigvis ble det fantastisk :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til siste post: tusen takk! Glad jeg ikke er den eneste som er så forelsket at det er skummelt. :) Takk for oppmuntrende ord fra dere alle.

Negative svar ser jeg bare bortifra egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...