Gjest dioxide Skrevet 31. mars 2009 #41 Skrevet 31. mars 2009 Når jeg tenker på nerd tenker jeg ikke på den typen som tilbringer sine dager foran Pcen der de spiller wow og troller på div forum. Jeg tenker på den typen som er veldig flink i matte og har godt ordforråd. Han har sterke meninger om alt og elsker å debattere, samtidig som han til vanlig fremstår som en smule blyg og rar. Han er også veldig kreativ, noe som vises gjennom musikk eller kunst. DER har du min drømmenerd. Pen nerd: http://www.papermag.com/modules/archive/up...gray_gubler.jpg og et til bilde; http://i246.photobucket.com/albums/gg83/Dr...pg?t=1238455509 og enda et - han til venstre; http://images.rottentomatoes.com/images/ob...5/680/107_g.jpg
Gjest dioxide Skrevet 31. mars 2009 #43 Skrevet 31. mars 2009 Jaaaaa! Han er forøvrig nerd i virkeligheten og har den kuleste kjendis-hjemmesiden! Lenge leve nerden. www.matthewgraygubler.com/
^^Belle^^ Skrevet 1. april 2009 #44 Skrevet 1. april 2009 Noen som ser Greek her? Max er bare nydelig. :rødme: Tviler på at han er nerd i virkeligheten da...
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #45 Skrevet 1. april 2009 Frykt er en ting, muskler + roid rage = en farlig kombo. Men at han har klart å pumpe seg så stor er omtrent like imponerende som å klare å lage verdens største korthus. Genialt!!! Det krever ikke annet enn utholdenhet for å bygge kropp. Dessuten tenker jeg at noen som har brukt så mange timer på å bygge kropp desverre må ha lite annet å tilby, fordi de tydeligvis mener at kropp er det viktigste. En person som setter kropp over alt annet har jeg lite til overs for. Nei, da vil jeg heller ha en nerdegutt som bruker tiden sin på film og bøker som jeg kan ha en interessant samtale med, heller en nerdegutt som jeg kan spille tv-spill og le sammen med og en nerdegutt jeg kan drikke rødvin sammen med på en brun bar. Jeg har ikke kommet så mye lenger når det kommer til definisjonen av en nerd, men jeg vet visse ting som mange nerder har felles - De har feks sett diverse serier som Fierfly, Battlestar Galactica, Buffy, Carnivale, Heros, Farscape, Fringe, Deadwood, The Wire, Curb Your Enthusiasm etc. etc. - Lest bøker ala: de av Neil Gamond, Terry Pratchett og tegneserier av Frank Miller mf. (leser ikke dette selv, så jeg kjenner lite til andre her) - spillt spill som WOW, The orange box, Halo, Resident Evil mf. og selvsagt alle spillene til Lucas Art Dette er selvsagt en oversimplifisering, men dette er ting jeg mener en nerd må kunne ha kjennskap til, og er ikke nerd om en ikke har vært innom disse og alle de andre i samme genre.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #46 Skrevet 1. april 2009 Og ikke minst, finner mye de syntes er morsomt på sider som disse http://www.thinkgeek.com/ http://www.bytelove.com/
Heritære Skrevet 2. april 2009 #47 Skrevet 2. april 2009 Jeg tenker at det finnes 2 typer nerder.. Type 1: datanerd som tilbringer de fleste våkne timer foran pc`en, overintelligent, ganske usosial, har noen få likesinnede venner, bryr seg ikke om klær eller utseende generelt, ukysset i en alder av 20 da jenter ikke passer inn i hans verden, aldri vært på en fest osv.. Type 2: gjerne også datanerd (jobber gjerne innen data), intelligent, middels sosial, liker å se okey ut men er ikke noen moteslave, humoristisk, liker jenter som er intelligente og gode samtalepartnere, ikke noen ONS type, litt problemer med å ta initiativ overfor jenter, tar seg gjerne en fest av og til men er ikke noen festløve.. Ser for meg en skikkelig og trofast type Nerdegutt nr 2: ja takk!=) Har nemlig en sånn..hehe Hehe, der beskrev du mine 2 sønner, en av hver. Kanskje ikke så rart siden mor selv er ivrig pc bruker og ikke minst WoW, GW og bittelitt Sims2 spiller, . Selv er jeg samboer nå med type 2 nerd, men han er mer enn bare okey utseende han er helt skjønn, :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #48 Skrevet 2. april 2009 Jeg tenker at det finnes 2 typer nerder.. Type 1: datanerd som tilbringer de fleste våkne timer foran pc`en, overintelligent, ganske usosial, har noen få likesinnede venner, bryr seg ikke om klær eller utseende generelt, ukysset i en alder av 20 da jenter ikke passer inn i hans verden, aldri vært på en fest osv.. Type 2: gjerne også datanerd (jobber gjerne innen data), intelligent, middels sosial, liker å se okey ut men er ikke noen moteslave, humoristisk, liker jenter som er intelligente og gode samtalepartnere, ikke noen ONS type, litt problemer med å ta initiativ overfor jenter, tar seg gjerne en fest av og til men er ikke noen festløve.. Ser for meg en skikkelig og trofast type Nerdegutt nr 2: ja takk!=) Har nemlig en sånn..hehe Jeg er også sammen med nerdetype 2, og har vært sammen med en før også som passer inn i den kategorien. Mange av nerdetype 2 har kanskje tidligere vært nerdetype 1, men i løpet av livet fått en oppvåkning for fester, jenter o.l. De fleste kameratene mine er type 2. Jeg tror at de fleste her synes det er normalt å være sånn fordi det fins ganske mange av dem i Norge. Kommer du til utlandet er menn gjerne litt annerledes... Ikke så nøye på om de er trofaste og mer sosiale.
Gjest Bond Skrevet 2. april 2009 #49 Skrevet 2. april 2009 Diskusjonen om styrketrening er delt ut og kan finnes her mrs_bond, mod
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #50 Skrevet 3. april 2009 Jeg har tenkt litt på dette med forskjellen på nerder og ja... nerder. På norks har vi ikke helt to ord for de to forskjellige kategoriene, selv om de fleste egentlig er enige om at det er to forskjellige kategorier. I min krets kaller vi dem "nerd" med trykk på e'en og "nørd". Nørd er da den stereptype skolenerden med tykke briller og bukseseler, som er totalt uoppdatert på alt som er moderne, og lever i bøkene sine. Nerd på den andre siden er mer den intelligente datateksniske perosnen som har en særinteresse i teknologi, film og bøker, men som også er mer sosialt oppegående dog ofte ikke den kuleste fyren på festen. Wikipedia har fra engelsk definisjoner på nerds og geeks. Jeg tolker at det vi snakker om i denne tråden i hovedsag er geeks, men at det klart er grenseoverganger mellom disse to begrepene. http://en.wikipedia.org/wiki/Nerd http://en.wikipedia.org/wiki/Geek Dog er han fra Criminal Minds en nerd, og jeg er ikke helt enig i beskrivelsen av geek som beskriver at "Big bang theory" beskriver geeks, 3/4 av den gjengen i den serien er defninitivt nerds. Mannen min er defninitivt en geek, med særinteresse i data og teknologi, mens jeg selv er en minigeek som er veldg glad i å spille tv-spill og leser en del geek literatur etc. Men jeg kunne nok også falt for en nerd, så sannt han hadde tilfredsstillende grad av sosial antenner, men generellt sett faller jeg nok ofte for geeks ut i fra definisjonene over.
Yvaine Skrevet 6. april 2009 #51 Skrevet 6. april 2009 Criminal Minds-nerden. :rødme: :rødme: Ååh han er vel en av hovedgrunnene til at jeg følger med på den serien...
Gjest Bell Skrevet 9. april 2009 #52 Skrevet 9. april 2009 Jeg er også sammen med nerdetype 2, og har vært sammen med en før også som passer inn i den kategorien. Mange av nerdetype 2 har kanskje tidligere vært nerdetype 1, men i løpet av livet fått en oppvåkning for fester, jenter o.l. De fleste kameratene mine er type 2. Jeg tror at de fleste her synes det er normalt å være sånn fordi det fins ganske mange av dem i Norge. Kommer du til utlandet er menn gjerne litt annerledes... Ikke så nøye på om de er trofaste og mer sosiale. Enig Jeg har også en sånn! :rødme: Tror ofte at de som har vært nerdetype 1 når de var yngre (ungd.skole-alder) blir attraktive for jenter når de blir eldre og blir mer av type 2. Du slipper den utpregede festingen. Men får likevel en som vil være med ut og ha det gøy, kanskje aller mest sammen med deg I tillegg er disse guttene ofte veldig romantiske og takknemlige for at de har deg. Du får liksom det beste fra 2 verdener
Gjest dude Skrevet 8. mai 2009 #53 Skrevet 8. mai 2009 Det finnes helt klart flere versjoner enn disse 2 kategoriene. Tror jeg faller inn i en 3. kategori, nerd med peiling på alt som har med spill å gjøre(hovedsakelig konsoll, rollespill og brettspill) + star wars og hele leksa, samtidig som jeg kan oppføre meg som en komplett gorilla når jeg er ute og drikker og hopper rundt i en moshpit på metalkonsert, og generelt gi faen. Nerdene i vennekretsen min er generelt mer utadvendte og utagerende enn det som har blitt beskrevet her.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #54 Skrevet 8. mai 2009 Nerdegutter: det finnes ikke noe mer usjarmerende her på jord. Æsj. De eier ikke manerer og evner ikke å behnadle og omgås ladies, det er helt klart. Holder meg stort sett unna nerdegutter, ja!
toyses Skrevet 8. mai 2009 #55 Skrevet 8. mai 2009 Jeg vil ikke si at nerd har noe med utseende å gjøre. Min "nerd" har utseendet med seg og har vært nokså populær blant jentene i sin tid. Jeg vil si han er nerd pga at han er veldig datainteressert, er intelligent (historie, samfunn, fysikk, kjemi, matematikk osv). Han er nok en nerdetype 2, som nevnt her. Men på en annen måte er han ikke nerd, det blir som man oppfatter det egentlig. Han trener, er sosial (kanskje litt mindre etter vi ble sammen da) har humor (men det er nok litt nerdehumor, I like it)
Fortunatus Skrevet 11. mai 2009 #56 Skrevet 11. mai 2009 Etter å ha gått noen år på NTNU (Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet) kan jeg skrive under på at nerder finnes i mange former. Det jeg betegner som nerd er jo at han har peiling på et eller annet, veldig ofte alt som har med programmering/diverse OS/pc-er/spill/matematikkkunnskaper osv... Men for meg er det stilen og utseende som har mest å si for det jeg definerer som en hardbarket nerd. Og de er ikke særlig sjarmerende.. mange gir f... i hvordan de ser ut, de går i høyvannsbukser og t-skjorter mora dems kjøper dem, eller band t-skjorter og lignende. Å fikse hår og negler og spise sunt er overhodet ikke viktig. At noen synes denne stilen er sexy er greit, men jeg vil helst ha en smart mann med litt begrep om stil og basis hygiene, og som gjerne ikke spiser grandiosa og cola 4-5 dager i uken.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #57 Skrevet 11. mai 2009 Når jeg tenker på nerd tenker jeg ikke på den typen som tilbringer sine dager foran Pcen der de spiller wow og troller på div forum. :ler:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå