Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest LanaLane
Skrevet (endret)
Dette er ikke min definisjon av nerder. Definisjon en finnes blandt nerder, men dette er ikke bare nerd; dette er en beskrivelse av en uten sosiale antenner. Beskrivelse to er en ganske normal gjennomsnittlig fyr.

Nerd er for meg; En person som ikke har utseende og klær som hovedfokus(men kan ha normal klessit), liker rock/metal og brunere puber, sterkt interessert i data/teknologi og over gnenomsnittet interessert bøker/filmer/musikk og kan mye særegent om sin genre. En nerd er ofte over gjennomsnittet intelligent (men ikke alle er like heldige her heller). En nerd er en som liker intelligente og humoristiske samtaler (jeg tar en del av nerdehumoren selv) og som ikke finner overfladiske samtaler på fest sammen med mange mennesker særlig interessante.

Innen min nerdesjanger finner man nok en større prosentandel av menn med dårligere sosiale antenner/hygiene etc. enn det man finner i den generelle befolkningen, men dette er ikke noe som gjelder for alle nerder og er ikke en nødvendig del av genren.

Akkurat sånn er min kjæreste. Liker indiemusikk(gjerne indierock som er spilt inn i en garasje i Nebraska), digger bruke puben fremfor glossy nattklubber, veldig intelligent, studerer noe kreativt, har ekstremt sær og intern humor(som jeg jo deler).

Nå har min "nerd" alltid vært opptatt av å ta seg ut(med vekslende hell), og liker å ha kule klær og sko, men kan også få en gammel genser av faren sin som han bruker. Vil si han er en "reformert nerd", var supernerdete før, både i utseende og oppførsel, nå er han "nerd at heart" med et hot utseende :fnise:

edit: Ja, og det skader ikke at han trener mye og har store muskler heller ;)

Endret av LanaLane
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Mennesker som kan være seg selv og ikke tror de er så deilige eller prøver å være det er ganske så attraktive uansett synes jeg.

Skrevet

Jeg ender alltid opp med en diger vennekrets av nerder jeg, men her er min definisjon av nerd da:

- jobber gjerne med noe datarelatert (eller på rimi/rema etc), litt spinkel fordi har gir beng i å trene da han heller trener i wow. Bleik, kjedelig på håret (værste jeg vet er folk med kjedelig hår), kjedelig i klesstilen. Hører gjerne på metall, prøver å være sosial, men feiler gjerne.

nå fremstiller jeg disse nerdene på en veldig negativ måte, men de er som regel utrolig hyggelige og omgjengelige mennesker, de bare feiler på en del essensielle områder hvilket gjør at jeg ikke blir tiltrukket av dem, men gjerne vil beholde dem som venner.

Som kjærste-emne er jeg nok litt mer tiltrukket av "glætte" menn. Nå legger jo folk forskjellige ting i ordet glætt og. Jeg skal ikke nekte for at jeg digger gutter som Petter i paradise, men de behøver jo ikke å være fullt så ekstreme som han heller da :gjeiper: men opptatt av utseendet sitt bør han være, opptatt av samfunn og politikk bør han være. og ja, han bør være finansiellt godt anlagt (da mener jeg ikke at han må være rik, men han bør være intressert i å bruke pengene sine på best mulig måte, ikke sløse dem på spill og andre unødvendige duppeditter, heller være intressert i å kjøpe seg et nytt klesplagg en gang i blandt)

Gjest Gjest
Skrevet

Hm.. fantaserer for tiden litt om foreleseren min, som er en supersøt nerd, ikke spesielt kjekk, men veldig filosofisk og morsom og klok og litt rar. :hjerte: Og så har han litt nerdete klær, egentlig et minus, men det får gå.

Gjest Gjest
Skrevet
Som kjærste-emne er jeg nok litt mer tiltrukket av "glætte" menn. Nå legger jo folk forskjellige ting i ordet glætt og. Jeg skal ikke nekte for at jeg digger gutter som Petter i paradise, men de behøver jo ikke å være fullt så ekstreme som han heller da :gjeiper: men opptatt av utseendet sitt bør han være, opptatt av samfunn og politikk bør han være. og ja, han bør være finansiellt godt anlagt (da mener jeg ikke at han må være rik, men han bør være intressert i å bruke pengene sine på best mulig måte, ikke sløse dem på spill og andre unødvendige duppeditter, heller være intressert i å kjøpe seg et nytt klesplagg en gang i blandt)

Det er ganske kjekkt at vi damer har forskjellige meninger. Gutter som du beskriver kunne jeg aldri noen gang fallt for. Jeg faller nok mer for dem som er "medium" nerder, det vil si at de må være generellt oppegående mennesker som ikke bare lever i den virituelle verden. Men innen nerdegenren finnes det nok av disse "nerd-minus" mennene.

Kanskje har det noe med at jeg er litt nerd selv også. Jeg spiller en del spill selv (konsoll, ikke pc) og har den samme humoren og smaken innen musikk, literatur og film. For meg er det viktig å ha en partner jeg kan dele dette med.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Tja, min erfaring er at den typen nerd som jeg tror de fleste i denne tråden mener generelt sett har veldig gode sosiale antenner. Bedre enn mange av de såkalt "kule og hypersosiale". Nerdene er interesserte og nysgjerrige, gode samtalepartnere og omtenksomme i sosiale situasjoner. Men ikke så opptatt av å vise seg fram ;)

godt sagt:)

Skrevet
Som kjærste-emne er jeg nok litt mer tiltrukket av "glætte" menn. Nå legger jo folk forskjellige ting i ordet glætt og. Jeg skal ikke nekte for at jeg digger gutter som Petter i paradise,

Når jeg ser slike femi mannefitter med et arrogant glis rundt kjeften, som om de tror de har utrettet noe viktig her i livet (uten å markløfte 250kg engang! ABSURD!) får jeg lyst til å denge de små dokkefjesene deres gule og blå. Det som stopper meg er at jeg da sannsynligvis vil få masse ekkel homsekrem på nevene. Det vil jo se dumt ut med én barsk hånd full av træl og manndom, og én hånd med babymyk hud.

Hvis jeg derimot finner en kjepp......

men opptatt av utseendet sitt bør han være,

Det er jeg helt enig i!

En mann bør passe på utseendet sitt og SE UT SOM EN MANN!

Brede skuldre, kraftige lår og overarmer. Viking, ikke veiking!

opptatt av samfunn og politikk bør han være.

Jeg hører mange jenter si det, men så fort man sier man er veldig opptatt av politikk og gjerne vil se et parti med langt strengere innvandringspolitikk enn det FrP står for med makten, da er sannelig det feil også! Makan!

og ja, han bør være finansiellt godt anlagt (da mener jeg ikke at han må være rik, men han bør være intressert i å bruke pengene sine på best mulig måte, ikke sløse dem på spill og andre unødvendige duppeditter, heller være intressert i å kjøpe seg et nytt klesplagg en gang i blandt)

Jeg er enig i at man bør bruke penger fornuftig.

Det innebærer at man kjøper nye klær når det går hull i de gamle, og bruker pengene på TV-spill i stedet. TV-spill er jo mye artigere enn klær!

Dessuten skal et realt mannfolk løfte vekter og derfor raskt bli større og større. Da vokser man ut av klærne så fort allikevel.

Selv får jeg alltid klær i gave til jul og bursdager, så da trenger jeg aldri å kjøpe noe selv (med unntak av noen t-skjorter til 100 kr stykket på ebay).

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg tenker at en nerd i den opprinnelige og negativt ladede betydningen er en som noen nevnte her; en som er så besatt av et eller annet sært emne/fagområde (ofte data) og bruker all tid på å snakke om dette selv om det kjeder andre osv og har gjerne dårlige sosiale antenner.

Det stikk motsatte av en slik nerd i den opprinnelige betydningen er de "såkalt kule" - altså folk som er veldig hyperkule og festløver, ekstremt opptatt av utseende, klær, hår osv - og derav er litt jålete og ofte players. (Unskyld generaliseringen men den typiske Paradise hotel-deltageren kommer inn her).

Også har man alle de midt i mellom som er kanskje det man kaller helt normale, og som i mine øyne er myyye kulere enn de som går inn i "kulekategorien" nevnt over.

Personene i denne "normale" gruppen tenderer mer mot nerd-kategorien enn kule-kategorien pga at de ofte er - unskyldatjegsierdet - smartere enn de "kule", og dermed har en mer intelegent humor og tilbringer mye tid f.eks på nett - noe som i mange av de kules øyne går inn under fellesbetegnelsen datanerd.

Disse i den normale gruppen er heller ikke så opptatt av utseende og fancy utesteder som de kule og heller dermed mer mot nerdene.

Jeg vil påstå at den største majoriteten av folk befinner seg her. Og for å holde seg litt til topicspørsmålet - jeg personlig faller mer for en normal nerdegutt enn en kul gutt rett og slett fordi en med nerdete potensiale har mye mer å by på personlighetsmessig enn en "kul" person og er i mine øyne MYE kulere, morsommere osv enn antinerdene.

Skrevet
Oh Oh, nerdegutter, me likey!

min definisjon av nerdegutt er småkeitete mannfolk som kan det meste, være seg elektronikk,pc, bøker, et visst emne etc.

De vet ikke selv hvor herlige de er!

Jeg er ikke fan av den supertynne spence-typen, men jeg vil si at Edward Norton, Shia LeBouf etc er smånerdete i mine øyne, rett og slett fordi det ikke virker som om de vet at de er hotte.

Her trodde alle nerdeguttene at de endelig hadde sjanse hos jentene, så viser det seg at nerdegutt er Edward Norton - karismatisk multimillionær-superstjerne med store muskler.

Gjest Papirkurven
Skrevet

Kjæresten min er nok det man trygt kan kalle nerd. 35 år, jobber med data, spiller rollespill og ser på wrestling i fritiden :)

Han er HERLIG! omtenksom, fantasifull og morsom, og som mange nerder: hjemmekjær og det liker jeg

Skrevet
Her trodde alle nerdeguttene at de endelig hadde sjanse hos jentene, så viser det seg at nerdegutt er Edward Norton - karismatisk multimillionær-superstjerne med store muskler.

Edward Norton har IKKE store muskler!

Skrevet

Kanskje ikke etter Hollywood-malen, men American History X-kroppen hans har ingenting til felles med en nerdekropp.

Gjest LanaLane
Skrevet
Kanskje ikke etter Hollywood-malen, men American History X-kroppen hans har ingenting til felles med en nerdekropp.

Jeg snakker om normalEdward Norton som her

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest Stjernedryss
Skrevet
Når jeg ser slike femi mannefitter med et arrogant glis rundt kjeften, som om de tror de har utrettet noe viktig her i livet (uten å markløfte 250kg engang! ABSURD!) får jeg lyst til å denge de små dokkefjesene deres gule og blå. Det som stopper meg er at jeg da sannsynligvis vil få masse ekkel homsekrem på nevene. Det vil jo se dumt ut med én barsk hånd full av træl og manndom, og én hånd med babymyk hud.

Hvis jeg derimot finner en kjepp......

Det er jeg helt enig i!

En mann bør passe på utseendet sitt og SE UT SOM EN MANN!

Brede skuldre, kraftige lår og overarmer. Viking, ikke veiking!

Jeg hører mange jenter si det, men så fort man sier man er veldig opptatt av politikk og gjerne vil se et parti med langt strengere innvandringspolitikk enn det FrP står for med makten, da er sannelig det feil også! Makan!

Jeg er enig i at man bør bruke penger fornuftig.

Det innebærer at man kjøper nye klær når det går hull i de gamle, og bruker pengene på TV-spill i stedet. TV-spill er jo mye artigere enn klær!

Dessuten skal et realt mannfolk løfte vekter og derfor raskt bli større og større. Da vokser man ut av klærne så fort allikevel.

Selv får jeg alltid klær i gave til jul og bursdager, så da trenger jeg aldri å kjøpe noe selv (med unntak av noen t-skjorter til 100 kr stykket på ebay).

Hvorfor har du så mange meninger om dette egentlig? Det er vel strengt tatt opp til oss jenter hva slags menn vi liker og ikke :ler:

Gjest konservative assosiasjoner
Skrevet
Enig med den konservative rambomannen. Hva skal vi egentlig med disse veike, sosiale utskuddene av noen nerdegutter. Det er i grunnen en stor skam at enkelte damer, åpenbart ikke riktig vel bevarte, faller for disse blodfattige bleikfisene. Deres eneste kilde til lys er jo gjenskinnet fra PC-skjermen der de sitter og fikler med kommunistiske operativsystemer som GNU/Linux, BSD og Solaris. I tillegg bruker de mye av sin fritid på å skrive kildekode i obskure og kryptiske programmeringsspråk som Ada og Assembler mens de høljer ned den ene colaboksen etter den andre. Dette er tid de kunne brukt til noe langt mer meningsfylt, som for eksempel å løfte vekter opp og ned i endeløse repetisjoner på et overpriset treningsstudio. Der kan de også balsamere ørene med de smektende rytmene fra Absolut Trance vol. 94 eller Absolut Workout vol. 72 mens selvfølelsen vokser til uante høyder der de snur og vrir seg fra et speil til et annet.

Alle vet jo at disse nerdene aldri blir til noe eller gjør noe som helst nytte for seg. Ja, bortsett fra mesteparten av nobelprisvinnerne f.eks. fysikk og kjemi, da. Og kanskje misantropen Bill Gates, "moteløven" Steve Jobs, smellfeiten Steve Wozniak, megaveikingen Stephen Hawkings og et par andre dotter. De vil neppe bli husket i fremtiden.

Nei, menn skal kunne dra semitrailere med bare tennene, kverke maten de spiser med bare nevene og slenge kjerringa over skulderen på vei inn til soverommet der de har montert et speil i taket slik at hun kan nyte synet av den muskuløse ryggtavla deres mens de peiser på i misjonærstilling. Menn skal i bunn og grunn være primitive spradebasser som stemmer FrP uten egentlig å vite hvorfor, ser på Fox News og som bruker minst mulig ressurser på å aktivisere de små grå i toppetasjen. Skal de først bruke hjernekapasitet, så skal dette skje i form av å spre ukvalifiserte påstander som "motbeviser" studier gjort av nerdeguttene og nerdejentene - som for eksempel dette evinnelige tullet om menneskeskapte klimaendringer og lignende sprøyt.

Men nå skal jeg ut å løpe et par mil, knuse en buss, drepe litt frokost og redde et par jomfruer i nød slik at hun kan bli beæret med synet av de flotte ryggmusklene mine. Alt jeg gjør her i livet har nemlig ett eneste formål: å vise damene at jeg er en mann med stor M. At damene ikke ser hvor mye vi strever og svetter for å tilfredsstille dem er rett og slett sørgelig, så jeg foreslår at vi kvitter oss med konkurransen fra nerdegutter og glættegutter ved å tvangsflytte dem til store konsentrasjonsleire (Guantanamo Bay blir sikkert snart ledig). Sammen med alle de schtøgge damene, selvsagt. De trenger vi jo egentlig ikke.

:ler:

Skrevet
Oh Oh, nerdegutter, me likey!

min definisjon av nerdegutt er småkeitete mannfolk som kan det meste, være seg elektronikk,pc, bøker, et visst emne etc.

De vet ikke selv hvor herlige de er!

Jeg er ikke fan av den supertynne spence-typen, men jeg vil si at Edward Norton, Shia LeBouf etc er smånerdete i mine øyne, rett og slett fordi det ikke virker som om de vet at de er hotte.

:hjerter:

Jeg synes også George fra Grey's Anatomy er en herlig nerdegutt. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Edward Norton er nok intelligent og litt rar, men definitivt ikke en nerd!

Skrevet (endret)

Jeg synes det er litt merkelig at så mange absolutt må gå så i forsvar for muskler, og si at nerder er ekle, stygge og teite, bare fordi mange damer her sier at de liker nerdetyper. Det må da være lov til å ha forskjellig smak?

Jeg angriper ikke de som har muskler (min mann som er nerd trener forøvrig sinnsykt mye, og har mye muskler, selv om han ikke akkurat ser atletisk ut ;)), all respekt til de som har lyst til å trene på den måten. Jeg har selv en bror i styrkeløftmiljøet som Konservativ Mann her nevner (selv om han (heldigvis mener jeg) ikke er i de høyeste vektklassene og dermed ikke så digre som disse her), og han er da en sympatisk, snill, intelligent mann, og jeg synes absolutt at dama hans er heldig som har han (og han som har henne forøvrig). Men det trenger da ikke å være det jeg er tiltrukket av for det?

Definisjonen på nerd er selvfølgelig vanskelig, men det er i hvert fall ikke det samme som en geek, som det virker som mange har misforstått her. For meg er en nerd en som har en ekstremt stor interesse for et begrenset felt, og når det gjelder min mann er dette data. Han har holdt på med data, og da mer spesifikt fri programvare, på jobb og i fritid siden han var unge. Han er også ekstremt kunnskapsrik på mange andre felt, som historie, teknikk, næringsliv og er også interessert i "alt" annet. Han omgås også andre folk som er interessert i data, som han gjerne har truffet gjennom frivillig arbeid eller på internett, og menneskene i dette miljøet liker å kalle seg selv datanerder.

Det betyr ikke at man kan drive å putte så veldig mange andre merkelapper på dem, jo da, en del er tynne, spinkle og bleke, men langt fra alle. Noen er også utrolig opptatt av trening (som min mann), noen er brune og ekstremt kjekke, noen er store og muskuløse, og andre ser helt gjennomsnittlige ut.

Det finnes også selvfølgelig de som har dårlige sosiale antenner, men i datamiljøet som jeg kjenner det er det faktisk ikke de man treffer (gjerne fordi de sitter hjemme foran dataskjermen sin), de som er svært interessert i frivillig arbeid virker tvert i mot over normalt sosiale, og min mann er kanskje den mest sosiale personen jeg noen gang har truffet. Jeg har i hvert fall enda ikke truffet en person som han ikke greier å ha en samtale med, om det så skulle være kassadamen på rema, en bussjåfør, eller en bodybuilder.

Endret av Gåsemor
Gjest Stjernedryss
Skrevet

Hvis vi skal diskutere om nerder er kjekke eller ikke burdi vi jo bli enige om en felles definisjon på ordet nerd.

Jeg tenker på nerd som en som har en eller annen særinteresse og så å si er opptatt av kun dette. Det er jo ikke så veldig nerdete å være datainteressert hvis man også har mange andre interesser. Jeg tenker litt på nerdene fra Tufte (før makeover) var disse kjekke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...