Gå til innhold

Svipas bakeri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert bra med katteskinn som ennå er på katten ja! :fnise: Bestefaren min hadde et sånt for ryggvondt, før kunne man kjøpe katteskinn på apoteket! :sjokk::ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sikkert bra med katteskinn som ennå er på katten ja! :fnise: Bestefaren min hadde et sånt for ryggvondt, før kunne man kjøpe katteskinn på apoteket! :sjokk::ler:

Hehe, ja det var vanligere å ta vare på sånt før tror jeg. Tankegangen var vel at ingenting skulle gå til spille. Hørte ei som begeistret snakka om den deilige katteskinnslua hun hadde som barn og jeg bare :sjokk::fnise: Men jeg liker nok best skinnet best når katten enda er inni ja ;)

Skrevet

Som sagt residerer jeg hjemme hos min mor for tiden. Påskuddet er sommerferie, men jeg har ikke bare reist i avstand. Jeg har også reist i tid. Her er alt, med noen få unntak, som før. Vi har bare blitt litt eldre, men jeg er da stadig mamma sin unge ;) I dag har vi gjort unna helgavaska, et konsept som jeg torpederte sønder og sammen straks jeg flyttet hjemmefra. Jeg vasker gladelig alle andre dager enn fredag og lørdag. Da foretrekker jeg nemlig å ligge med kvitsida opp ;)

Modern er veeldig skeptisk til facebook. At folk gidder å bruke tid på det, går langt over hennes forstand. Generelt syns hun internettet tar alt for mye tid i folks liv i forhold til nytteverdien. Samtidig er hun i grunn ganske intressert i slarv, selv om hun ikke er den som sprer den og snakker om den, liker hun å være oppdatert på det som skjer. Og som alle vet, facebook er en grenseløs kilde til informasjon om folks gjøren og laden. Jeg har passet på å fortelle om jeg ser noe som jeg tror hun vil finne interessant. Jeg har da tross alt flere av hennes venner som facebookvenner. Resultatet er da at selv om hun enda syns facebook er noe sære greier, blir hun veldig spent når jeg setter meg inn til pc'en. "Er du på facebook nå? Er det noe som skjer?" :fnise:

Skrevet

:hoppe: 22 veker allerede! :dåne:

Katteskinnshue? :sjokk: Fantes virkelig slikt? *grøsse*

Mor di høyrest forresten veldig ut som mor mi. Når eg sit på PC-en heime, er ho veldig interessert i kva som har skjedd kor og om det er nokre kjekke bilder av kjente på fjesboka. Men å skaffa det sjølv? Å, nei! Det er visst for moderne. :fnise:

Skrevet (endret)

Ja, før i verden hadde man slike ting. Katteskinn er myke og varme og man hadde vel rett og slett ikke råd til å la sånt gå til spille. Pluss at man hadde vel et litt annet forhold til dyr. De fleste hadde jo dyrehold i en eller annen form og skjønte hvordan det hang sammen. I dag handler man alt på Rema, og alt som antyder hvor på dyret det kommer fra er æsj (Men egg skal de ha ;)).

Mødre er nok en egen rase tror jeg :fnise: Kanskje man får utdelt en bok når man kommer så langt :klø:

Endret av Svipa
Skrevet

Ferie hjemme del 1000: :fnise:

Jeg har virkelig sommerferie med stor S. Har falt inn i en rutine der jeg legger meg i 11 tida på kvelden og står opp rundt 9. Formiddagen blir tilbragt i vinterhagen der jeg nyter en god bok. I 12 tida drar jeg med min stefar på butikken, også på café. Etter det leser jeg litt mer, også lager jeg middag. Etter middag drar jeg kanskje ut på besøk, leser litt eller internetter. Innimellom jobber jeg litt for en slektning. Akkurat så mye som bekkenet klarer for øyeblikket. Hvis jeg blir trøtt sover jeg en lur. Av og til koser jeg med katten, eller den koser med meg. Om kvelden ser vi krim. Det kan ikke vare for evig, men noen dager til skal jeg nok klare :nigo:

Mannen ringte i sted og fikk snakke litt med magen. Da ble det liv og røre der inne :rødme:

Skrevet

Om du skulle gå lei den dagsrutinen, er det berre å ta kontakt, så kan eg gjerne overta for deg. :sjenert: *drømme om eit slikt liv*

Mannen ringte i sted og fikk snakke litt med magen. Da ble det liv og røre der inne :rødme:

:rødme:

Skrevet
Jeg har virkelig sommerferie med stor S. Har falt inn i en rutine der jeg legger meg i 11 tida på kvelden og står opp rundt 9. Formiddagen blir tilbragt i vinterhagen der jeg nyter en god bok. I 12 tida drar jeg med min stefar på butikken, også på café. Etter det leser jeg litt mer, også lager jeg middag. Etter middag drar jeg kanskje ut på besøk, leser litt eller internetter. Innimellom jobber jeg litt for en slektning. Akkurat så mye som bekkenet klarer for øyeblikket. Hvis jeg blir trøtt sover jeg en lur. Av og til koser jeg med katten, eller den koser med meg. Om kvelden ser vi krim. Det kan ikke vare for evig, men noen dager til skal jeg nok klare :nigo:

Lyst å bytte dager? Kom hjem for en halvannen time siden... En god del jobbing og fiksing for tida! Skal bli slangesovemenneske i mitt neste liv (eller kanskje neste trimester...hehe).

Vel, jeg tror jeg skal ansvar for egen soving, og køye nå! :) Ses kanskje i morgen.

Skrevet
Lyst å bytte dager? Kom hjem for en halvannen time siden... En god del jobbing og fiksing for tida! Skal bli slangesovemenneske i mitt neste liv (eller kanskje neste trimester...hehe).

Vel, jeg tror jeg skal ansvar for egen soving, og køye nå! :) Ses kanskje i morgen.

Haha, nei jeg har giftet meg og er ferdig med alle bryllupsforberedelser for denne gang :gjeiper: Vi ses nok i morgen ja :)

Skrevet
Om du skulle gå lei den dagsrutinen, er det berre å ta kontakt, så kan eg gjerne overta for deg. :sjenert: *drømme om eit slikt liv*

Rutinen blir jeg nok neppe lei, men det kan jo hende at jeg blir lei av å bo i samme hus som mamma :gjeiper:

Skrevet
Rutinen blir jeg nok neppe lei, men det kan jo hende at jeg blir lei av å bo i samme hus som mamma :gjeiper:

Hehe. Si fra om du vil komme og bo her da. har ordnet en egen leilighet, klinisk fri for mødre! :D

• 2 uker senere...
Skrevet

24 uker gitt ;)

Skrevet

24 uker alt :hoppe:

Nå kan vel lillebolla overleve om h*n skulle være så uoppdragen å komme ut nå - en milepæl :jepp: Men vi får satse på at h*n har tenkt å bli der inne noen mnd til...

Hvordan går det ellers?

Skrevet

Vi satser på at Lillebollen holder seg pent på plass en god stund til ja :)

Formen er riktig fin, steller pent med meg selv og slapper mye av. I dag har vi kikket på mine gamle babyklær. Veldig morsomt, selv om det ikke er så mye av det. Jeg hadde ikke så veldig mye klær så mesteparten er brukt opp ;)

Skrevet

Da har vi vært hos jordmora og alt sto vel til i kjelleren :fnise: Målene var midt på streken og kunne ikke vært mer gjennomsnittlig. Jeg hadde jo selvfølgelig glemt å ta med urinprøve, men det løste seg det også. Så fikk vi høre på hjertelyden :hjerte: og da ble det action, babyen begynte straks å røre på seg slik at det ble skikkelige "sparkelyder" i dopleren. Morsomt! Og den har turna siden, så den ble nok vekt i formiddagsluren sin stakkars.

Nå går det ann å kjenne utenpå at det er en baby inni hvis den ligger rett til. Innimellom kan jeg kjenne at det må være en arm eller fot og det sikkert er hodet. I går fikk mannen kjenne og han ble veldig gira. Det er jo et hode der jo :fnise:

Skrevet

Hilser på! :vinke:

Trodde jeg hadde vært her før, men du må i så fall ha falt ut av mine innlegg. :klø:

Gøy å kjenne at det er en baby der ja! Gutten her har en tendens til å stikke en fot rett ut.

Skrevet
Hilser på! :vinke:

Trodde jeg hadde vært her før, men du må i så fall ha falt ut av mine innlegg. :klø:

Gøy å kjenne at det er en baby der ja! Gutten her har en tendens til å stikke en fot rett ut.

Heia :goodbye:

Trur jeg har sett deg her før ja :jepp:

Som regel er det hodet jeg merker, men her en dag satte den begge føttene i mot navlen så det bulte ut :fnise: Jeg skynta meg å kile litt med neglen imot for å se hva som skjedde, og da sprellet den for harde livet :ler: Litt gøy når man kan kommunisere litt :jepp: Vi bruker å ligge og dytte hverandre litt om morgenen. Når jeg merker at den er våken dulter jeg litt i den og da dulter den tilbake. Kos :)

25 uker :hoppe:

:hoppe: 25 uker :duskedame:

Hjelpes! Og på søndag er jeg fulle 6 måneder. Er det mulig? :klø: Hvor har tiden blitt av lizzm :fnise:

Jeg skulle jo ha skrevet masse om alt som har skjedd siden sist. Vi har jo vært både her og der, og hatt en liten familieinvasjon. To av søstrene til mannen har vært her med avlagt barnetøy (4 svartsekker), tepper (minst 20) og diverse utstyr, så babyen kommer neppe til å lide noen nød :fnise:

I går var vi på kino og det tror jeg var spennende for baby. Det ble to og en halv time med aktiv turning og spark på steder jeg ikke ante at den kom til en gang. Mulig vi går for en litt mer familievennlig film neste gang ;)

Hvordan går det med dere da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...