Gå til innhold

Betaling for obligatorisk møte på jobb?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg jobber deltid på arbeidsplassen min.

Nå er alle innkalt til obligatorisk allmannamøte i morgen, og jeg jobber ikke i morgen.

Har jeg krav på betalt for tre timer siden jeg møter opp, eller gjelder andre regler siden dette er et møte, og ikke vanlig jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Men hvis møtet varer èn time, så har man altså ikke krav på betalt for tre timer, som er tilfelle hvis man blir kalt inn for å jobbe i eks. èn time?

Det er det jeg lurer på, om det er en forskjell mellom å stille på obligatorisk møte eller det å bli innkalt for å jobbe en times tid(for da har man krav på minst tre timers betaling).

Hvis du skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charming

Vi hadde oblig. personalmøte på jobben min senest i dag. De som da ikke var på jobb og måtte komme fikk kun betalt for de 2 timene møtet varte. :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charming

Det er rart egentlig. Noen må jo reise langveisfra. Det er jo det samme som å møte opp på jobb - det er jo det du gjør. Bare at du skal utføre snakke-arbeid istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes det er merkelig jeg og. Men alle jeg har spurt så langt sier det er foskjell på møte og "arbeid" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeanette_gjest

På jobben min har vi obligatoriske personalmøter én søndag i måneden, UTEN betalt! Sykt! Det er noen ansatte som prøvde å ta det opp med sjefen en stund før min tid, men forklaringen ble med at vi ofte gjør hyggelige ting før, under eller etter møtet, som f.eks at sjefen spanderer middag, kino eller lignende. Det er hyggelig og alt det der, men ærlig talt... Jeg tør ikke ta det opp, siden det er fler som har prøvd før meg og ikke kommet noen vei. Så, det er vel ikke stort å gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg jobbet en gang deltid et sted, og en morgen ringte sjefen min og ba meg om å komme på et møte samme dag. Møtet skulle vare i ca. en time. Jeg spurte om jeg da fikk dekket reisekostnader til og fra kontoret, fordi timelønnen for den ene timen ikke engang ville dekke reisekostnadene for meg... Da var det ikke så farlig å komme likevel, da kunne jeg få en oppdatering dagen etter. Så da slapp jeg det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hopeful
På jobben min har vi obligatoriske personalmøter én søndag i måneden, UTEN betalt! Sykt! Det er noen ansatte som prøvde å ta det opp med sjefen en stund før min tid, men forklaringen ble med at vi ofte gjør hyggelige ting før, under eller etter møtet, som f.eks at sjefen spanderer middag, kino eller lignende. Det er hyggelig og alt det der, men ærlig talt... Jeg tør ikke ta det opp, siden det er fler som har prøvd før meg og ikke kommet noen vei. Så, det er vel ikke stort å gjøre med det?

'

MAKAN!!! Jeg vil aldri ha en jobb der jeg er nødt til å bruke en søndag i mnd på møte! Iallefall ikke hvis jeg ikke skulle fått betalt for det! Spiller ingen rolle om der er middag og opplegg utenom. Jobben beslaglegger TIDEN din, og bude betale for det. Middag kan man spise hjemme tross alt.

Hva jobber du med? (sorry, liten avsporing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...