Gå til innhold

Tiarras bok


Tiarra

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle skrive ned hva jeg gjør til daglig, tanker og opplevelser. Litt godt å dele det en gjør med andre:)

Og så skal den brukes til dagsplan/ukeplan for gjøremål. Noe jeg opplevde kan være nyttig for en travel alenemor og student som meg. Begynner med å lage en sånn "mål for dagen"-liste, men det må ikke mer enn et par dager før kaoset begynner igjen. Så å skrive det her kan kanskje hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært og kjørt min 22. kjøretime i dag, etter å ha levert gutta-boys til skole/barnehage.

Har både barne- og skolefri i dag. Så nå driver jeg og rydder i leiligheten, satte på vaskemaskinen. Skal nå tømme oppvaskemaskin og vaske/tørke kjøkkenet og støvsuge alle rom. Brette sammen klær på soverommet og re sengen.

Jeg er en tilhenger av Days of Our Lives, så kjempemulighet for å se dobbeltepisode idag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Godt å være ferdig med (vel blir aldri ferdig, men dagens liste---) husarbeid.

Nå skal jeg gjøre matematikk-lekse. Så skal jeg til kjæresten min og dattera hans og spise middag med dem. :)

Endret av Tiarra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Skulle egentlig vært på skolen nå, men jeg har blitt forkjølet, IGJEN!! Må bare ligge på sofaen til jeg henter guttene mine. Det er ikke noe gøy, men det er lite å gjøre med. Håper jeg ikke smitter på de bare.

I morgen (hvis jeg blir frisk) skal jeg treffe moren til kjæresten min. Det gruer jeg meg til litt.

Mål for dagen:

  • Bli frisk
  • Hente barna
  • Handle på vei hjem
  • Lage middag og spise
  • Se på barne-tv med gutta
  • Sette på oppvasmaskinen

Endret av Tiarra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å slå forkjølelsen i dag, gitt. Men er noe bedre da. :)

Jeg gir nesten opp på at det blir vår her jeg bor, det snør som aldri før!! :sur: Fins det soldans, mon tro?

Minsten har bursdag neste uke og jeg har ikke sendt invitasjonskort ennå :sjenert: greit at hele gjengen er i barnehagen, er bare å legge korta i hyllene deres. Og det må jeg gjøre NÅ!

Jeg skal som sagt møte "svigermor" i dag og gruer meg veldig! Verre er t vi skal bo hos henne i helgen :unsure:

Dette minner meg om de kjempe nedturene kjæresten og jeg hadde. Største problem er at jeg begynte å bli usikker på hans følelser for meg og hva han ønsker utav dette i lang sikt. Dette kan både være kjedelig og uinteressant for evt. lesere av dagboken (har snakket om han og forholdet vårt under et anet nick og mye som gjest), men det er noe av det meste som opptar tankene mine. :)

Må stikke nå, men alle er velkomne hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, turen til svigers var vellykket! Først møtte jeg moren hans på fredag, så resten av familien (de som bor i Norge) på lørdag. Det var vel et lite familietreff, men var veldig hyggelig! :) Kjærste, moren og jeg satt og skravla langt ut på kvelden/natten. Hun virket virkelig hyggelig. Det ble sagt at hun likte meg :)

Nok om svigerfamilien.....

Da vi reiste hjem tok min kjære og jeg en tur, det var deilig vær og deilig tur! Det var en god stund siden vi gikk en sånn tur sammen, men det var velig koselig! :) Etter turen kjøpte vi pizza og leide filmer. Ble visst filmmaraton på oss på søndag, men det var ubeskrivelig koselig å sitte der ved siden av ham/legge hodet/føtter på fanget hans og la ham stryke meg, der han kom til mens vi så på filmen! :rødme:. Han hentet teppe, vann, brus, te bolle til popkornen, laget te til meg og hjalp meg med påfyll av brus, vann når han så jeg det var det jeg ville. Noen ganger synes jeg at han er den snilleste mannen som fins! :yvonne:

.................

I går dro jeg ikke på skole enda jeg hadde time, men gjorde oppgaver hjemme og sendte av gårde, stolt, ja! Gutta-boys skulle komme hjem igår og mamma gledet seg sånn! Hentet dem i fire-tiden....de skulle ha PØLSER til middag og fikk lov siden vi aldri prøvde det før :sjenert: Det var så deilig å se dem igjen! De la seg ikke før kl. 21.. (vanlig sengetid er kl. 19:30)... mor MÅ ha et par timer etter gutta har lagt seg, det resulterte at hun forsovet seg i dag :søvn: :kjefte:

Men det gikk bra for det så, ikke kjeft så mye :fnise:

For vi klarte å komme oss ut av døra innen 30 min, ja det var rekord! Gutta fikk yoghurt til frokost og var veldig hjelpsomme å kle på seg, pusse tenner osv. STOLT, STOLT!

Jeg hadde prøve i dag (kom 10 min forsent) og jeg tror det gikk bra! Fikk matteprøven tilbake, jeg fikk 4, missfornøyd da jeg hadde 2 5-ere fra før. Men sånn er det når man ikke leser/øver ordentlig! Jeg får skjerpe meg til neste prøve! :Nikke:

I dag kom vi hjem litt tidligere enn ellers (sikkert fordi vi ikke handlet), men det var jo bra sånn sett. Gutta-boys ville sparke litt med sparkesyklene utenfor, mens mor lagde middag. Dagens meny var: ristet ris, grønsaker og laks. Nam-nam! :)

Gutta har løpt og lekt rundt mens jeg sitter her å skriver på pc'en, men sitter ikke så lenge heller for det er for det er sengetid hvert øyeblikk, men regner med jeg kommer til å surfe mer når det legger seg. :)

Ha en god kveld så lenge:goodbye:

Endret av Tiarra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag igjen, deilig! Jeg liker onsdager :) En dag helt for meg selv. Jeg har hverken skole eller barna denne dagen. Det er herlig å ha en sånn dag :)

Da vi leverte eldstemann kom minsten og jeg tilbake og tok det med helt ro! Så deilig å slippe å stresse om morgen! Vi så litt på tv, (mamma spiste frokost og minsten ville bare ha et halvt knekkebrød, siden han hadde fått frokosten sin tidligere med storebror). Så fortsatte han å se på "Handy Many", mens mamma lagde matpakke. :) Vi dro til barnehagen kl. 10. Avdelingen hans skulle på tur, men minsten ble ikke med for han blir hentet tidlig i dag, for å si hadet til farmor som reiser.

Bursdagen til minsten nærmer seg, men vi ble nødt til å forflytte dato for fest, i og med bursdagsbarnet ønsket å feire dagen på et annet sted enn planlagt. Så nå kjøpte jeg nye innbydelseskort -de er så nydelige- og skrev ferdig invitasjonene. Nå gjelder å dra på barnehagen å sette nye kort på hyllene :)

Ellers har jeg mensen i dag, ble så glad da den kom :) For puppene mine ble hovne og gjorde litt vondt og jeg ble engstlig! Jeg tar pillene mine hverdag, men for en måned siden tordde jeg at jeg hadde blitt gravid, alle symtomene bortsett fra morgensyk var på plass, men så stormet det med blod (tykt og mørkt med klumper) jeg tok testen og den var uklar. Jeg var så immari fortvila! Kjærsten forslo at jeg straks burde bestille time hos legen. Begge vet at vi ikke er klare (praktisk sett) for en baby nå. Det var en lettelse å vite at jeg ikke var det, for det siste jeg ønsker er å ta abort. #sukk#

Tilbake til i dag....

Nå må jeg rydde, vaske og ordne i huset. Kanskje ta meg en formiddagslur og? Kjenner jeg er litt trett. Men jeg må til frisør også....

I ettermiddag skal jeg på et møte med en organisasjon jeg er medlem i. Det er alltid spennede! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter møtet i går, dro jeg til kjæresten. Vi satt oppe lenge og pratet, skal nevnes at det ikke var den koseligste kvelden vår :riste: Men nok om det....

I dag begynte vi på nytt kapittel, det var interessant og gøy :) Og senere på dagen øvde vi på eksamens oppgaver fra ifjor. Lurt!

Hjem igjen...

Vi begynte ikke lage middag før klokka var 17:30, men så viste det seg at vi var tomme for smør, så vi måtte til butikken og kjøpe det + pålegg til påskefrokosten i morgen. Vi lagde også mufens til jnr sin bursdag som også skal tas med til barnehagen.

Nå er jeg ubeskrivelig trøtt! La meg ca. kl. 01, 2 netter på rad, nå er jeg helt utkjørt. Guttene la seg for ca en halv time siden, jeg kjenner jeg har blitt fleksibel med leggetiden deres i det siste (både mandag og i dag). Jaja, vi hadde nok mye å ta igjen så det får bare være!

Nå skal jeg henge opp klær til tørk, så er det rett til sengs! :)

Natta! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellooo! En stund siden jeg skrev her? Ja, jeg vet det, var bare såååå mye som skjedde.. Mintesn hadde bursdag i helgen, etter en liten feiring hjemme dro begge til pappa. Og skal være der i i påsken. En LANG uke skal de være borte!:( Men, men..

Jeg pusser opp leiligheten, maling her og der, ommøblering, bytting av rom (gutta får større rom)! Trodde de skulle være enkelt før jeg begynte det, men gjettom jeg tok feil! Siste gang jeg gjorde det samme som dette var da jeg flyttet inn i denne leiligheten for en del år siden, men da var det eksemannen og søstren som hjalp til masse! Nå er det bare litt igjen da. Jeg har malt to rom, 2 strøk hvert og gangen, vinduskarmer, dør, 2 skap og andre ting. Det er bare spisestua som må males, men jeg orker ikke mer maling nå! Får vel ta en helg i framtiden. Men skal male to cd-stativer i kveld/morgen tidlig. Så må jeg bare vaske gulv OG vake MEG!!!

Kjæresten kommer hjem i morgen. Vi skal spise tradisjonsmat og god vin! Det blir hyggelig! Gleder meg så mye! :)

Jeg har vært flink og lest et kapittel vi skal ha prøve i, og leste litt til presentasjonen min. Begge skjer rett etter påsken. Har god magefølelse for at det skal gå bra, men må lese litt til i morgen også!

Gleder meg til å sove i sengen min igjen. :) Det har vært tre dager siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen!

Det har vært noen tøffe uker her i gården! Jeg kan med engang si at det er slutt mellom meg og kjæresten! Selv om jeg mener det er den rette avgjørelsen, så får jeg en stor klump i halsen når jeg skriver dette. Jeg tar det så vanskelig og tungt. Jeg kjmeper i mot å IKKE savne han, men det er feil, kanskje? Det sies jo følelsene går av seg selv på samme måte som de kom og at det ikke hjelper å kjempe mot det? Jeg vil ha han som en venn og han vil også det samme, men vi trenger tid begge å bearbeide de "løse" følelsene hvis vi skal ha et godt venneskapsforhold!

Det er så kjipt, så kjipt, så kjip! :grine:

Jeg hadde derfor ikke lyst til å snakke med noen eller skrive noe her! Jeg var/er så knust! Jeg vet ikke om tiden leger engang! Det har gått snart to uker og det gjør like vondt som den dagen vi gjorde det slutt! :tristbla:

Endret av Tiarra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Er ikke så flink til skrive i dagboken min, gitt..

Vel,.. hvor skal jeg begynne nå?....Det er ikke veldig digg at det er over, men jeg føler meg mye bedre nå. Vi prøvde å være venner en periode, men det gikk ikke så bra, for det var for tidlig. Vi får se an.

*******

Skriftlig eksamen er over, og DET er jammen deilig!! :) Skal møte opp noen få ganger igjen (kanskje muntlig eksamen òg) før jeg tar sommerferie. Jeg skulle ønske vi kunne reise en uke på ferie, men har ikke råd:( Men sett fra den lyse siden kommer min søster og barna hennes til oss. Gleder meg masse :)

*******

I dag har det vært rydding, vasking, rydding, vasking og rydding, hele dagen! Jeg er ganske fornøyd med det, egentlig!:) Barna var ikke her i dag, de skal være sammen med farmor til søndag. Eldstemann hadde fotballkamp i går, laget deres vant 3-0, juhu

Ellers vil jeg være flinkere med økonomien. Være litt strengere med meg når det hjelder shopping. Det er nesten straff, det!! Men det får være! Jeg har jo alt blitt bittelite bedre og begynt å spare.:)

Jeg har lyst til å gå en tur nå, jeg syns det lukter gått når det nettopp har slutta å regne på eftermiddager:)

Så hyggelig, det er så mange ville lese i min dagbok:) Litt nysgjerrig på hvem disse hyggelige besøkende er;)

Tenkte å sende en smiley-hadet, men fant ikke på lista,...skjer det at de bare forsvinner sånn?

Ha det kult for nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom å leser i dagboken din jeg :)

Kjekt å bli kjent med folk!

Håper du får ei kjempefin helg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Åååå, søta! :)

Tusen takk for at du var innom dagboken min! Så utrolig hyggelig! :)

Du ser tydeligvis at jeg hadde glemt om hele den! :ler:

Det er veldig morsomt egentlig, for i dag hadde jeg tenkt det var kanskje på tide å skrive litt i dagboken... Men så tekte jeg at jeg kanskje burde slette den helt og begynne med blanke ark!

Tusen takk, trulta_! :klem: og sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan begynne med å si at JEG HAR KOMMET INN PÅ DRØMMESTUDIET MITT!!!! Dertfor er jeg så glad om dagen!

I går var vi og på Karius og Baktus. To morsomme vesner var de i hvert fall, hehe.

Ellers har jeg bakt gullrotkake til bursdag vi skal i dag, den mangler bare glasur så er den perfekt! Den luktet så godt at jeg fikk lyst til skjære og smake :)

Snart må jeg ut og handle ingrediensene til glasuren og gave til den nydelige bursdagsjenta! :)

Endret av Tiarra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:helen:

GRATULERER MED Å HA KOMMET INN PÅ DRØMMESTUDIET!

:bursdag: til bursdagsjenten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk! Jeg gleder meg og er veldig spent!

Bursdagen var gøy, var gasnke mange barn for mtp at det er ferie! Hun virket fornøyd og barna hadde det gøy. Det hadde jeg òg:)

I morgen blir det pakking til turen på torsdag! Men nå er veldig trøtt og tror jeg tar kvelden snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er ei som av og til glemmer dagboken sin :lur:

:klemmer: til deg uansett :smilyblomst:

Endret av trulta_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...