Gjest virvelvind Skrevet 21. mars 2009 #41 Skrevet 21. mars 2009 (endret) En voksen, to maskiner i uka. En med klær og en med undertøy, kluter, håndklær o.l. Ikke noe stress. Da jeg bodde hjemme med foreldrene mine var det to voksne, to tenåringer, to småbarn og en gammel mann. Da tok jeg meg av klesvask en god del, synes ikke det var stress da heller så lenge man sorterer etterhvert som det blir skittent. Endret 21. mars 2009 av virvelvind
Jane F. Skrevet 21. mars 2009 #42 Skrevet 21. mars 2009 Vi er to voksne og tre katter. Vasker ca 2-5 maskiner i uka, der inkusive en maskin med håndklær og sengetøy.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #43 Skrevet 21. mars 2009 Hmm.. To voksne som trener flere ganger i uka. Her vaskes det MINST en maskin om dagen! Skjønner ikke hvordan noe annet er mulig..
Aurela Skrevet 21. mars 2009 #44 Skrevet 21. mars 2009 Hmm.. To voksne som trener flere ganger i uka. Her vaskes det MINST en maskin om dagen! Skjønner ikke hvordan noe annet er mulig.. Som løsning på dette har jeg kjøpt mer treningstøy (men der er fordi det er dyrt å vaske i fellesvaskeriet og bor alene)
Gjest Naria Skrevet 21. mars 2009 #45 Skrevet 21. mars 2009 1 voksen og vasker ca 2 maskiner i uka. En med klær og en med sengetøy/hånklær/undertøy.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #46 Skrevet 21. mars 2009 Som løsning på dette har jeg kjøpt mer treningstøy (men der er fordi det er dyrt å vaske i fellesvaskeriet og bor alene) Mer treningstøy løser jo ikke problemet da, da må man jo vaske dobbelt så mye når man først vasker. Pluss at man må ha mer skapplass...
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. mars 2009 #47 Skrevet 22. mars 2009 Vi er to voksne, og her samles det opp sånn at det kanskje vaskes 2-3 vask annen hver uke. Jeg ser at vi vasker mindre enn en del andre, og jeg lurer egentlig litt på hvorfor. Vi produserer begge en del treningstøy, vi skifter sengetøy annen hver uke, og skifter selvsagt håndklær jevnlig. Men vi vasker f.eks. ikke bukse/skjørt og genser etter hver eneste bruk, og vi bruker håndklær flere ganger. Kanskje det er det som gjør det? Jeg forstår selvsagt at barnefamilier kan ha spesielt mye vasking. Jeg skjønner ikke hva som er så provoserende med at andre får til ting når de absolutt må (hvis ikke, vil jo ikke familien ha rene klær). Jeg tror dessuten mange får et ekstra gir når de får barn, og rett og slett må være mer effektive, hvis hverdagen skal gå rundt. Har jeg sagt at det er provoserende? Å blir imponert er ikke det samme som å bli provosert...
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. mars 2009 #48 Skrevet 22. mars 2009 2 voksne og 2 barn. Vasker ca 3 maskiner om dagen. Noen av klærne vaskes jo alene også ( fineklær) og vi skifter på sengene hver uke. Sorterer i korger for hvitt,farget og handklær/truser..........går så det suser.....)) Hvordan er det mulig å vaske 21 maskiner i uka? Tenker dere ikke det minste på miljøet?
Gjest ts Skrevet 22. mars 2009 #50 Skrevet 22. mars 2009 2 voksene,2 maskiner om dagen. Oi, dere produserer mye mer skittentøy enn det vi gjør hvertfall
hufsa! Skrevet 22. mars 2009 #51 Skrevet 22. mars 2009 Oi, dere produserer mye mer skittentøy enn det vi gjør hvertfall Ja,men er fanatisk vettu,he he.En sykdom det au ;-))
Aurela Skrevet 22. mars 2009 #52 Skrevet 22. mars 2009 Mer treningstøy løser jo ikke problemet da, da må man jo vaske dobbelt så mye når man først vasker. Pluss at man må ha mer skapplass... Jo det løser problemet mitt. Når jeg vasker er ikke maskinene helt fulle (altså det er alltid plass til litt mer). Jeg vasker så skjeldent som mulig pga. dyrt fellesvaskeri, men når det er tomt de klærne jeg liker må jeg vaske. Hadde jeg hatt mindre treningstøy (altså en bh og to bukser eller noe slikt) måtte jeg vasket oftere evt. trent i allerede svett treningstøy. Jeg trener ca tre ganger i uken..
happyhappy Skrevet 22. mars 2009 #53 Skrevet 22. mars 2009 vi er to voksne, og kjører i snitt to maskiner i uka. En farget og en hvit.
Gjest Lily1 Skrevet 22. mars 2009 #54 Skrevet 22. mars 2009 Vi er to voksne og to tenåringer i huset, og vasker vanligvis 7 vasker i uken: 1 med lys 40 grader 2 med mørke 40 grader 1 med håndklær og kjøkkenhåndklær/kjøkkenkluter, 40 grader 1 med truser og vaskekluter, 60 grader 2 med sengetøy (bytter sengetøy hver uke), 60 grader I tillegg har jeg vanligvis 1 maskin håndvask med bh-er, og andre ting som må håndvaskes, annenhver uke, og 1 ullvask pr mnd.
Modic Skrevet 22. mars 2009 #55 Skrevet 22. mars 2009 Vi er to voksne og to tenåringer i huset, og vasker vanligvis 7 vasker i uken: 1 med lys 40 grader 2 med mørke 40 grader 1 med håndklær og kjøkkenhåndklær/kjøkkenkluter, 40 grader 1 med truser og vaskekluter, 60 grader 2 med sengetøy (bytter sengetøy hver uke), 60 grader I tillegg har jeg vanligvis 1 maskin håndvask med bh-er, og andre ting som må håndvaskes, annenhver uke, og 1 ullvask pr mnd. Jeg mener ikke å være kritisk, bare spør: Skrev du feil her? Eller vasker du håndklær og kjøkkenkluter på 40 grader?? Jeg vasker det på 60, jeg, eller aller helst 90. Føler ikke at det blir reint ellers. Men kanskje det bare er meg som er hysterisk? Som sagt; ingen kritikk, bare et spørsmål!
Gjest Lily1 Skrevet 22. mars 2009 #56 Skrevet 22. mars 2009 Jeg mener ikke å være kritisk, bare spør: Skrev du feil her? Eller vasker du håndklær og kjøkkenkluter på 40 grader?? Jeg vasker det på 60, jeg, eller aller helst 90. Føler ikke at det blir reint ellers. Men kanskje det bare er meg som er hysterisk? Som sagt; ingen kritikk, bare et spørsmål! Skrev feil ja! Vasker håndklær og kjøkkenhåndklær/kluter på 60 grader. Ikke på grunn av håndklærne, de blir ikke så groskitne av å tørke rene kropper, men på grunn av kjøkkenhåndklærne/klutene.
Honesty Skrevet 22. mars 2009 #57 Skrevet 22. mars 2009 Vi er to voksne og en hund (som ikke bruker klær), og egentlig har vi ikke behov for å vaske klær så ofte, men jeg liker ikke at ting blir liggende, så det kjøres gjerne et par maskiner pr. uke av den grunn, men jeg kunne nok like gjerne vasket annenhver uke uten at skittentøyskurven hadde vært full. Men det endres nok snart i og med at det er barn på vei. Det kjedeligste er å legge ting på plass igjen, men jeg liker gjerne å dumpe de tørre klærne på senga, og så håper jeg at mannen forbarmer seg over dem, selv om han av og til legger mine klær i feil kurv etterpå. Jeg tør ikke å klage på dette, i tilfelle han ikke vil legge dem på plass i det hele tatt.
PecanPie Skrevet 22. mars 2009 #58 Skrevet 22. mars 2009 To voksne, 6-7 maskiner med klær og undertøy + noen maskiner med sengetøy i uken Vi har lite tørkeplass og ingen tørketrommel, så derfor må vi ha flere maskiner med mindre klær i, hvertfall nå på vinteren. Da må vi vaske et og et laken og et og et dynetrekk for å få tørket det. Det blir lettere til sommeren
Tullpia Skrevet 22. mars 2009 #59 Skrevet 22. mars 2009 To voksne, ca 5 maskiner med klær i løpet av ei uke. Sengetøy, håndklær, samt hvitt, farget og mørkt tøy. Vasker stort sett på 40 og 60 grader, sjelden gang på 30 og 90. Selve klesvaskingen går greit, det er sammenbretting og tilbakelegging i skap som er kjedelig. Skulle ønske jeg var flinkere til å holde orden i klesskapet, sklir alltid ut etter en stund slik at alt må ryddes og sorteres på nytt
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #60 Skrevet 22. mars 2009 To voksne, tre barn, og minst to vasker daglig. En mørkvask hver dag, så kommer hvitt, håndklær, sengetøy, skjorter og så videre i tillegg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå