Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mange klesvasker har dere om dagen/ i uka og hvor mange personer er dere i huset?

Vi er to voksne og jeg vasker ca 4 vasker i uka..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er to voksne og tre barn, og jeg vasker nok i gjennomsnitt 8-10 maskiner i uka.

Skrevet
Vi er to voksne og tre barn, og jeg vasker nok i gjennomsnitt 8-10 maskiner i uka.

To voksne og to barn, pluss en haug med hunder og katter!! Her vaskes det 8-10 klesvasker i uka. Minst! Senest i går måtte guttungen skifte tre ganger: en gang hadde han tisset på seg, en gang var han klissvåt etter å ha lekt i en stoooor søledam, og den siste gangen helte han kakao over hele seg...

Skrevet

Vi er 2 voksne og 3 barn og vasker ca 10 klesvasker i uka. Har følelsen av at skittentøykurven aldri blir tom.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

1 voksen 1 vask pr uke.

Skrevet

Vi er to voksne, og har 2-4 vasker i uken. Minst en 60- og en 30-vask. Må tørke klærne i "stuen", og det er nok en grunn til at vi ikke gidder å vaske så mye.

Gjest hyggelig
Skrevet

To voksne. Ca 2-3 vask per uke.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Vi er 2 voksne og 3 barn og vasker ca 10 klesvasker i uka. Har følelsen av at skittentøykurven aldri blir tom.

Jeg skjønner ikke at dere klarer. Jammen glad jeg ikke har familie. Har dere tid til andre ting enn husarbeid?

Skrevet
Jeg skjønner ikke at dere klarer. Jammen glad jeg ikke har familie. Har dere tid til andre ting enn husarbeid?

:ler: Det er fort gjort å sette på en maskin med klesvask og henge opp klærne etterpå. Men med klesvask, annet husarbeid, oppfølging av unger og full jobb er det ikke mye tid til å kjede seg.

Skrevet

Heldigvis går både vaskemaskinen og tørketrommelen helt av seg selv når de først er satt igang, så det går relativt greit. :fnise:

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Heldigvis går både vaskemaskinen og tørketrommelen helt av seg selv når de først er satt igang, så det går relativt greit. :fnise:

Jeg skjønner ikke helt hva du fniser av. Mine klær hopper i hvertfall ikke inn i vaskemaskinen, opp på tørkesnora, bretter seg sammen og legger seg pent inn i skapet av seg selv.

Jeg har mer enn nok med å ha ansvar for å lage mat til meg selv, rydde opp etterpå, sørge for å ha rene klær på jobb hver dag, å holde leiligheten ryddig til en hver tid og vaske gulvet jevnlig er ting jeg bare kan glemme. Jeg har virkelig problemer med å forstå hvor dere får all energien fra, og skjønner egentlig ikke hva som er så morsomt med det. Bare det å sette på en vaskemaskin med undertøy kan ta meg en uke.

Skrevet

Nå går forsåvidt både vaskemaskinen og tørketrommelen av seg selv, men forøvrig så lærer man seg å bli rimelig effektiv etterhvert!

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Nå går forsåvidt både vaskemaskinen og tørketrommelen av seg selv, men forøvrig så lærer man seg å bli rimelig effektiv etterhvert!

Klærne dine krabber opp og ned på snora og inn i skapet av seg selv også eller?

Skrevet

Det er bare meg og jeg vasker klær 1 gang i uka. 3 maskiner i kjelleren så jeg kan vaske mer på en gang.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi er to voksne og jeg vasker ca 4 vasker i uka..

Jøss!! Dobbelt så mye som oss. Vi er også to voksne og vasker en 40 grader og en 60 grader hver helg. Pluss sengetøy en gang i måneden.

Skrevet

To voksne, 1-2 maskiner i uka :) Som regel 60 og 40-vask!

Skrevet

Jeg er ikke akkurat verdens beste husmor og klesvask kan hope seg opp for så å bli tatt unna etter skippertaksmetoden. Men jeg skjønner ikke helt hvordan det kan ta en uke å få satt på en maskin med undertøy?

Gjest Jente38
Skrevet

1 voksen: 2 vask pr uke (1 hvitt tøy/1 farget tøy)

Skrevet (endret)
Klærne dine krabber opp og ned på snora og inn i skapet av seg selv også eller?

Nei, så absolutt ikke, og verken gulvvask, middagslaging, kjøring til og fra barnehage / skole / SFO / fritidsaktiviteter, tur med hundene eller noe annet gjør seg selv. Men for det første har jeg blitt vesentlig mer effektiv etter at ungene kom i huset, fordi jeg ikke har like mye tid til rådighet som før - i alle fall når det gjelder å kunne bruke tida som jeg vil - og for det andre er jo selvfølgelig dette en av grunnene til at vi nå besøker venner og familie i mye mindre grad enn tidligere.

Jeg legger gjerne sammen klær samtidig som jeg hører ungene i lekser og lager middag - i stedet for å gjøre en ting ad gangen, slik jeg kunne før. Og det er det jeg mener med å bli mer effektiv.

Dessuten har vi nå vaskerommet rett under badet; vi har luke i en sittebenk på badet, og slipper skittentøyet rett ned på vaskerommet. Når jeg er der nede for å ordne med klesvask, sorterer jeg samtidig det "nye" skittentøyet i de 5 kurvene jeg har stående der. På den måten går det raskt å sette på en ny vask. Mørk og lys 40 grader, mørk og lys 60 grader, og annen vask.

Det gjelder å innrette seg så praktisk som mulig! :)

Endret av Modic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...