Gå til innhold

hvorfor er det en selfølge at man skal studere?


Gjest ts

Anbefalte innlegg

hvorfor tar alle det som en selfølgelse at man skal studere????? alle rundt meg mener at det er så mye bedre å studere? jeg har IKKE lyst å jobbe mye med skole, og jeg vil mye heller utdanne meg til barne og ungdomsarbeider eller noe innen helse og sosial fag, men foreldrene mine blir liksom mest fornøyd vis jeg studerer osv osv, virker som man ser ned på de som velger yrksfag?? jeg syns det er helt JÆVLIG (beklager språkbruket) teit!!alle mennesker er forskjellige og har forskjellige interesser, jeg vil ikke studere, men føler ingen støtter meg for det valget jeg virkelig vil ta, eller de støtter meg jo, men innerst inne vil alle at jeg skal studere, hvorfor er det så utrolig bra å studere, vis man trives med noe annet? er det sånt at folk ser ned på de som velger yrkes fag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør akkurat det DU føler for. Det er jo heller ikke umulig å ta videre utdannelse senere HVIS du skulle føle for det. Som jeg sier til ungene mine, det aller viktigste er å finne noe en tvives med. Eldstemann begynnte å jobbe etter videregående. Han fikk ikke tak i lærlingplass, men fikk seg jobb i et alarm-selskap, der han monterer alarmer og kjører som vekter. Han stortrives i jobben, og tjener bra med penger. Men det er jo mange som spør meg om hva han har studert/studerer, akkurat som om det er en selvfølge at alle studerer i mange år etter videregående. Det trengs faktisk folk i jobber der en ikke trenger å å studere på mange år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie var det omvendt - da jeg sa opp en trygg jobb for å begynne å studere var all respons jeg fikk et skeptisk og kaldt "Hvorfor?" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider