Gå til innhold

Hva gjorde vi før vi fikk internet?


gard

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter nå i København på vei hjem etter en kjapp tur i Amsterdam. Jeg var der for noen år siden men denne gangen så må jeg si at internet har spiult en betydelig rolle. Først og fremst bestilte jeg flybillttene online på sas.no, jeg følge opp med å bestille hotell online...men så kommer det som kanskje er mest utrolig. Jeg laget nemlig et Google map (se http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&amp...153122&z=13 ) der jeg fant ut hvor hotellet ligger, hvilket trikkestopp som ligger nærmest, hvilket trikknummer som går dit etc. Ja, jeg har reist en del før og jeg har vært i Amsterdam før...men det var utrolig lett å komme til hovedstasjonen i Amsterdam denne gang. Jeg bare fant frem til rett trikknummer og tok trikken til min stasjon og resten husket jeg fra kartet.

Men s jeg var i Amsterdam fant jeg også ut hvordan jeg skulle komme meg til messen som jeg skulle delta på og jeg fant restaurant anbefalinger online. Nå sitter jeg og lurer på hva vi gjorde i gamle dager før vi fikk internet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wrangler

Husker vi bestillte nok feriekataloger for en hel regnskog en gang eller to.

Gule sider, papirutgaven selvfølgelig, og reisebyråer ble flittig brukt. Dessuten den gode gamle telefonen til diverse flyselskap.. Med tilhørende ventetid i telefonkø -var som det skulle det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men s jeg var i Amsterdam fant jeg også ut hvordan jeg skulle komme meg til messen som jeg skulle delta på og jeg fant restaurant anbefalinger online. Nå sitter jeg og lurer på hva vi gjorde i gamle dager før vi fikk internet ;-)

Jeg pleide å ringe SAS og spørre hva billetten kostet den og den dagen, også fikk jeg dyre billetter med obligatorisk flybytte i København. Vel framme var det å ta inn på et lurvete b&b :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reiseglad, ikke innlogget

Vi gikk i reisebyråene og bestilte reiser og hotell, ut fra byråets egne anbefalinger (de var mange ganger litt bob-bob...) Husker ikke sist jeg oppsøkte et reisebyrå, det må faktisk være mange år siden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste ikke. Fikk mitt første pass som 28-åring. Og det kunne jeg ikke bestille på nettet, engang. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...