Gå til innhold

Madam Marie France


murmeldyret

Anbefalte innlegg

For noen uker tilbake var det en helsides annonse i lokalavisa om en Madam Marie France. Vistnok en synsk spådame som kan få alle våre ønsker til å gå i oppfyllelse :D . I annonsen fantes over 30 forskjellige ønsker, man skulle krysse av 7 ønsker og sende disse i retur til en adresse i Sveits. Nesten alle ønskene omhandlet penger. Vi ville garantert få alle ønskene oppfylt hvis man fulgte instruksjonene som ble tilsendt. Dette ville verken nå eller senere koste oss noe.

Humbug, var selvsagt 1. tanke. Men jeg ble nyskjerrige på hva slags instruksjoner som ville komme i posten :-? Det må jo være noe noen ønsker å tjene penger på. Nyskjerrig som jeg er så.

I dag kom brevet omsider. Et 5 siders meget personlig brev som lukter svindel lang vei. Jeg er spesielt utvalgt til å få mine ønsker oppfylt. Egentlig har hun sluttet med dette da det tar sånn på kreftene hennes, men hun fant min situasjon veldig interessant (at jeg var så naiv å svare?). Og hvorfor da legge ut en helsides annonse som koster flesk? Det eneste jeg har å gjøre en å oppgi fødselsdato, klokkeslett og fødeby, og sende svarslippen tilbake. Da vil jeg garantert vinne i lotto i august. Hun skal sende meg vinnertallene. Ønsket vinnerbeløp skulle også oppgis på svarslippen :hoho:

Og dette vil selvsagt koste kr 440 i omkostninger og svarporto...

Mao ikke helt gratis likevel.

Det er t.o.m lagt ved en garantislipp om at man vil få tilbake disse pengene om man ikke vinner så mye som ønsket (og det hadde ikke skjedd de siste 67 gangene...)

Er det noen som har vært borti dette opplegget? Tenkte ringe Forbrukerkontoret. Hvis man for gøy skyld skulle betale disse 440,- og selvsagt ikke vinne noe. Kan det være at det er umulig å anmelde pga adresse i Sveits? Hun skal liksom være verdenskjent, men jeg finner ikke noe om henne på Internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet lite om rettighetene, men det er jo ingen tvil om at dette er tull, - utrolig dumt å tape penger på noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig kom jeg over noen litt eldre avisartikler om dette på nettet. Det er selvsagt storsvindel, jeg hadde ikke trodd noe annet. Blir bare så overraska over at noen prøver seg så åpenlyst. Forbrukerrådet har mottatt mange klager. Og ingen klarer selvsagt finne ut hvem som står bak denne svindelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

Merkelig at de får det til å fungere også - og at så mange godtroende hopper på den ville ideen...

Kanskje andre kommer opp med litt kunnskap ang. avsløring av denne snuppelura etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Sambo og jeg flira godt for noen måneder siden når vi satt og så i avisa i lunjsen (på den tida vi jobba på samme sted) og valgte hvilke 7 ønsker vi ville ha.... Selvsagt er det bare en bløff, de skjønt vi fra begynnelsen, men morro å bare "velge", selvsagt uten å så mye som klippe ut saken fra avisa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var så dum å svare på en sånn annonse :oops: for fem år siden. Da jeg ikke svarte på brevet jeg fikk i retur (som var noe i samme dur som ditt), ble jeg bombadret med brev om hvor ille det ville gå meg om jeg ikke fullførte "prosjektet". Dvs betalte inn den summen hun krevde for at ønskene virkelig skulle gå i oppfyllelse!

Er nå meget forsiktig med hva jeg begir meg ut på i den sjangeren der :D

Kan vel le av det nå da :hoho: , men en sart sjel kunne jo fått nerveproblemer av mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg var så dum å svare på en sånn annonse :oops: for fem år siden. Da jeg ikke svarte på brevet jeg fikk i retur (som var noe i samme dur som ditt), ble jeg bombadret med brev om hvor ille det ville gå meg om jeg ikke fullførte "prosjektet". Dvs betalte inn den summen hun krevde for at ønskene virkelig skulle gå i oppfyllelse!

Er nå meget forsiktig med hva jeg begir meg ut på i den sjangeren der :D

Kan vel le av det nå da :hoho: , men en sart sjel kunne jo fått nerveproblemer av mindre.

:hoho: Jeg var like dum :hoho: fikk en hel haug av brev der det ville gå gale om jeg ikke tok kontakt med en gang, hun ahdde fått en spesiell følelse for akkurat min sak blablabla, jeg gikk faktisk en stund og lurte på om jeg skulle anmelde hele saken, for jeg mente at jeg ble truet i brevene.

Ikke svar på slike brev de sender deg haugevis med brev før de gir opp, men på den andre siden det må jo koste dem masse penger å sende all den posten :hoho: så jeg gjorde ingeting, men mottok sikkert over 30 brev, jajaja de måtte jo betale litt for seg da :hoho:

Men på den andre siden så er det ikek noe å le av, for tenk omd et kommer til et menneske som ikke er like oppegående og som vil tro at noe gale vil hende, for en del av de brevene var dirkete ufyselige.

Dermed er det beste å ikke svare på noe slikt i det hele tatt, for det er rein juks og fanteri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest sunshine-t

jeg svarte også på et sånnt. og fikk noen brev og greier. og det hun skrev stemmte så vannvittig godt! skikkelig skummelt asså!! men så gadd jeg ikke noe mer,da. for jeg var jo litt skeptisk.. en dag fikk meg og naboen brev samme dag og bestemte oss for å sammenlikne dette. og det var en del likt asså. og noen plasser der det skal stå navnet i brevet*viss dere skjønner* så stod det bare" fylles inn navn" ikkenoe mer,så det hadde de glemt. og da gadd jeg JAFFAL ikke noe mer. skikkelig humbug følte jeg da. men det er jo litt skummelt at det kan stemme så mye som er blitt sagt likevel... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...