Gå til innhold

Menns intensjoner

Gjest Gjest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gutt_*
Og bare for å legge til: Ingen kaller en jente for player dersom hun etter noen måneder finner ut at dette ikke er mannen i hennes liv (og hun har hatt sex med vedkommende). Da er det gjerne sympati-nikk fra Samantha og Jeg-husker-ikke-hva-de-heter og ny jakt (akkurat som hankjønn). ;)

Haha, så sant så sant. Dette skjedde flere ganger med meg ivertfall. Jeg var snill og naiv.

Helt til jeg fant ut det var bedre å bare gi faen. Nå er jeg sammen med en jente jeg ikke er forelsket i. Hun er god i senga, eneste grunnen til jeg holder på henne.

Om noen måneder så finner hun nok ut at jeg ikke er mannen i hennes liv. Siden jeg ikke er forelsket så går det helt greit om hun dumper meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hmm. Enhver første fase i forplantningsleken: forelskelse og seksuell tiltrekning. Andre fase: Romantisk kjærlighet. Tredje fase: Tilknytning. Dette er faser som skal sikre forplantning og trygge rammer for eventuelt avkom.

At man ikke går til andre fase betyr nødvendigvis ikke at mannen er en utspekulert gris. Det kan simpelthen bety at han ikke er interessert i mer (med deg).

Det er veldig sant!

Men man føler seg likevel litt lurt når han på alle måter har gitt inntrykk for at dette er noe seriøst og langvarig, men så plutselig etter en/tre/fem måneder uten at noe har endret seg sier at han nok aldri var forelsket likevel. Det kan jo være en såkalt ærlig feil, men noen menn gjør dette hele jævla tiden. Man bør kanskje lære seg selv å kjenne litt, holde litt tilbake før man er helt sikker. Jeg sitter aldri på knær og frir en dag, for så å ha ombestemt meg neste - jeg venter til jeg er 100% før jeg gir 100%. Alle vet jo at det å gå fra innledende forelskelse og seksuelt begjær og i det hele tatt en blendende lykketilstand til et dypt forhold er en kneik man må over, og man bør derfor ikke gi inntrykk av at man har gjort denne overgangen når man ikke har det.

Jeg har også mistet interessen for en fyr etter en måned eller to, men da har jeg ikke behandlet ham som en min fremtidige ektemann i mellomtiden slik at bruddet kommer som lyn fra klar himmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
Det lyser av forelskede øyne.

Jeg stoppet og tenkte da jeg leste dette, vet du, det stemmer faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Leona_*
Haha, så sant så sant. Dette skjedde flere ganger med meg ivertfall. Jeg var snill og naiv.

Helt til jeg fant ut det var bedre å bare gi faen. Nå er jeg sammen med en jente jeg ikke er forelsket i. Hun er god i senga, eneste grunnen til jeg holder på henne.

Om noen måneder så finner hun nok ut at jeg ikke er mannen i hennes liv. Siden jeg ikke er forelsket så går det helt greit om hun dumper meg.

Det er dette jeg ikke helt skjønner. Når jeg som jente ikke klarer å bli forelsket i en gutt, så er grunnen som oftest at han ikke er nok sexy og attraktiv. Mens hos gutter så virker det som at en sexy jente ikke gjør det lettere å bli forelska i henne.

:forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er dette jeg ikke helt skjønner. Når jeg som jente ikke klarer å bli forelsket i en gutt, så er grunnen som oftest at han ikke er nok sexy og attraktiv. Mens hos gutter så virker det som at en sexy jente ikke gjør det lettere å bli forelska i henne.

Ekte følelser stikker dypere enn det ytre ( det ytre er bare en faktor av mange)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg tror også selvfølgelig at en mann kan bli oppriktig forelsket og søke etter noe varig og stabilt - menn og kvinner er vel ikke så ulike, mye av ulikhetene ligger kanskje i måten vi kommuniserer og "tenker" på, altså at kvinner analyserer og problematiserer og kodifiserer mye mer enn menn?

Men; det jeg ikke forstår er hvorfor mange/noen menn spiller forelska for å få seg noe; det er jo som regel titusen andre damer de kan gå ut å få seg noe med hvis det bare er det de vil ha!? Så hvordan kan man avsløre en fake forelskelse?

Noen nevnte her at hvis han vil tilbringe fritid, hobbyer osv så er det et godt tegn, noen her avskrev dette, men det må vel isåfall høre til unntakene?

Jeg nekter å tro at alle menn er så drittsekker - til tross for at jeg ikke har hatt mye lykke med meg på kjærlighetsveien:P

Jeg personlig lurer egentlig på om mye av dette rett og slett ligger i at menn og kvinner kommuniserer forbi hverandre, at vi i bunn og grunn ønsker de samme tingene, men at vi forventer ulik bekreftelse, og da går det ofte skeis:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg er jente og er helt uenig, følelser kan ikke styres ut ifra fastsatte overfladiske kriterier som utseende. Og det du sier om at en gutt ikke har lettere for å forelske seg i en sexy jente er jo bare positivt og taler litt i mot topicen, den stiller jo et motsatt spørsmål:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

Det er ofte vanskelig å avsløre eller finne ut fordi det er så innmari individuelt. Et handlingsmønster enten den ene eller andre veien avhenger av så mange personlige ting; så å f.eks si at en gutt ikke er forelska eller interessert bare fordi han ikke ringer osv blir litt feil, fordi mange er faktisk sjenerte, usikre osv.

Samme med menn som bare er ute etter sex, de opptrer forskjellig avhengig av erfaring og personlighet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enda1sånn1

Enig med deg, og jeg vil berømme deg for at du faktisk har klart å forandre deg. Jeg prøver, men har ikke fått det til helt ennå. Jeg føler litt ubehag ved å være så bevisst kynisk, men det ser ut som om jenter belønner det, hvorfor da være ærlig når en ikke får noe igjen for det? Da kan de ha det så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hmm. Enhver første fase i forplantningsleken: forelskelse og seksuell tiltrekning. Andre fase: Romantisk kjærlighet. Tredje fase: Tilknytning.

Romantisk kjærlighet? Det er da overhodet ikke nødvendig. Forelskelse, sex, tilknytning. Det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Romantisk kjærlighet? Det er da overhodet ikke nødvendig. Forelskelse, sex, tilknytning. Det holder.

Romantisk kjærlighet og tilknytning går vel litt i hverandre ja.

Uansett; jeg mener nå at om en mann blir forelska og så er villig til å knytte seg så er det jo det ekte vi alle er på jakt etter. Da er han jo ikke en kynisk drittsekk.

Om man er forelska er man genuint interessert i og glad i personen som person, i tillegg til at man har en seksuell tiltrekking.

Hvorvidt man er romantisk eller ei varierer vel uansett kjønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Enig med deg, og jeg vil berømme deg for at du faktisk har klart å forandre deg. Jeg prøver, men har ikke fått det til helt ennå. Jeg føler litt ubehag ved å være så bevisst kynisk, men det ser ut som om jenter belønner det, hvorfor da være ærlig når en ikke får noe igjen for det? Da kan de ha det så godt.

Nei, dere har bare møtt feile. Kynisk er aldri bra, det som er ekte er bra. Menn er ikke drittsekker mot en dame de virkelig elsker. Ikke er de utroe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Nei, dere har bare møtt feile. Kynisk er aldri bra, det som er ekte er bra. Menn er ikke drittsekker mot en dame de virkelig elsker. Ikke er de utroe heller.

Nei akkurat!! Det er derfor vi ikke skjønner hvordan noen kan LATE som de ikke er drittsekk og late som de er forelska for å få sex - ergo de er drittsekker i en snill fyrs maske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Nei akkurat!! Det er derfor vi ikke skjønner hvordan noen kan LATE som de ikke er drittsekk og late som de er forelska for å få sex - ergo de er drittsekker i en snill fyrs maske!

Personlighetsbrist, det er ikke normal adferd.

Hadde gjennomskuet det. Det finnes små "hemmeligheter"som lar seg avsløre, går derimot på ett dypere nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Personlighetsbrist, det er ikke normal adferd.

Hadde gjennomskuet det. Det finnes små "hemmeligheter"som lar seg avsløre, går derimot på ett dypere nivå.

Håper du har rett. Jeg har personlig ikke vært borti noen slike(tror jeg haha), men hører om at det hele tiden og har derfor begynt å tvile! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Håper du har rett. Jeg har personlig ikke vært borti noen slike(tror jeg haha), men hører om at det hele tiden og har derfor begynt å tvile! :P

Joda, finnes mange av dem faktisk. Er en grunn til at man skal ta seg tid til å bli kjent med ett annet menneske. Bare tid vil gi svar. Utrolig mange mennesker uten moral og intigritet for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henviste vel til en dokumentar på National Geographic her om dagen, hvor amerikanske forskere delte det inn slik (og forklarte de fysiologiske prosessene tilknyttet hver fase). For at man skal ville tilknytte seg, trenger man et ledd mellom fase én og fase tre. Dette kaller man gjerne romantisk kjærlighet (som skiller seg fra vennskap, kjærlighet mellom foreldre og barn osv.).

Mitt poeng er at en ikke kan klandre andre for ikke å ville gå til fase to og tre (og kalle dem playere bare fordi man har vært i fase én og delt noe seksuelt). Det høres ut som om dette handler om jenter som har vært mer interessert i gutten enn omvendt, rett og slett, og slik skjevhet kan jo oppstå andre veien også. Dersom dette er en kjip erkjennelse er vel det beste å knipe igjen?

Og ja, jeg er klar over at det finnes en og annen drittsekk innimellom som kun er... ja; drittsekk, men om en møter bare slike burde det vel begynne å ringe en bjelle hos vedkommende jente også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Henviste vel til en dokumentar på National Geographic her om dagen, hvor amerikanske forskere delte det inn slik (og forklarte de fysiologiske prosessene tilknyttet hver fase). For at man skal ville tilknytte seg, trenger man et ledd mellom fase én og fase tre. Dette kaller man gjerne romantisk kjærlighet (som skiller seg fra vennskap, kjærlighet mellom foreldre og barn osv.).

Mitt poeng er at en ikke kan klandre andre for ikke å ville gå til fase to og tre (og kalle dem playere bare fordi man har vært i fase én og delt noe seksuelt). Det høres ut som om dette handler om jenter som har vært mer interessert i gutten enn omvendt, rett og slett, og slik skjevhet kan jo oppstå andre veien også. Dersom dette er en kjip erkjennelse er vel det beste å knipe igjen?

Og ja, jeg er klar over at det finnes en og annen drittsekk innimellom som kun er... ja; drittsekk, men om en møter bare slike burde det vel begynne å ringe en bjelle hos vedkommende jente også?

Ja helt enig, det burde absolutt det. Og det er derfor denne tråden ble til i det hele tatt; siden mange gutter tydligvis later som de er i fase 2 og 3 bare for å få mer sex av jenta når han egentlig ikke har noen følelser eller intensjoner om tilknytning. Om det virkelig er mulig at mange menn ikke har noen betenkeligheter med å late som, og at dermed deres intensjoner er vanskelig å skille mellom om vedkommende virkelig mener at dere er i fase 2,3 eller om han bare finner på for å få sex.

Mulig det er en feil oppfatning at mange menn er sånn, jeg håper det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enda1sånn1

Men det gjelder jo alle mennesker. Det fins ikke snille mennesker. Det fins bare mennesker som føler større ubehag ved at de får negative tilbakemeldinger, eller ved at folk ikke liker dem. Folk som gir blaffen i hva andre syns om dem, er mindre snille på overflaten, men på innsiden er vi alle underbevisst like totalt egoistiske, eller i hvert fall i det mest grunnleggende, så produseres altruismen av våre grunnleggende behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...