Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #41 Skrevet 24. mars 2009 Men det gjelder jo alle mennesker. Det fins ikke snille mennesker. Det fins bare mennesker som føler større ubehag ved at de får negative tilbakemeldinger, eller ved at folk ikke liker dem. Folk som gir blaffen i hva andre syns om dem, er mindre snille på overflaten, men på innsiden er vi alle underbevisst like totalt egoistiske, eller i hvert fall i det mest grunnleggende, så produseres altruismen av våre grunnleggende behov. Jo, det finnes snille mennesker. Jeg er en av dem, derimot må du beskytte deg selv mot andre som bare vil bruke deg på en eller annen måte. Merker forskjell på menn som faller pladask for meg og gjør ALT for meg..de trenger ikke de derre fasene dere snakker om-- og dem som IKKE faller pladask men kun vil ha noe av meg, oppnå noe for egen vinning. Mennesker kjeder meg.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #42 Skrevet 24. mars 2009 Alle vil jo ha noe for egen vinning..handler jo egentlig fint lite om å " bry seg om deg" eller være forelska eller glad i deg... De fleste er forelsket i forelskelsen sin...før var det en ungdomsfase..nå har den dratt deg langt ut i voksentia...sikker noe med at de nye 30 er 20..og de nye 40 er 30 etc.. En mann er ikke laget for å elske, han er laget for å begjære å ville ha..slik har det vært i tusenvis av år..men med noen flere hundre år med kvinne manipulasjon, så har vi nok fått de slik vi vil ha de: ) Og da er vi nok heller ikke fornøyd. Dette er faktisk en parringslek for mange, eller ett sosialt/ følelses behov folk dekker...hos seg selv..er ikke som at noen er så tiltrekt av å finne noen som fortjener at noen elsker de...nei da er vi ikke så interesert. Er sikker mange stakkare der ute som fortjener litt kjærlighet...så det er jo bare å sette i gang for de som er så snille og uselviske.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #43 Skrevet 24. mars 2009 Alle vil jo ha noe for egen vinning..handler jo egentlig fint lite om å " bry seg om deg" eller være forelska eller glad i deg... De fleste er forelsket i forelskelsen sin...før var det en ungdomsfase..nå har den dratt deg langt ut i voksentia...sikker noe med at de nye 30 er 20..og de nye 40 er 30 etc.. En mann er ikke laget for å elske, han er laget for å begjære å ville ha..slik har det vært i tusenvis av år..men med noen flere hundre år med kvinne manipulasjon, så har vi nok fått de slik vi vil ha de: ) Og da er vi nok heller ikke fornøyd. Dette er faktisk en parringslek for mange, eller ett sosialt/ følelses behov folk dekker...hos seg selv..er ikke som at noen er så tiltrekt av å finne noen som fortjener at noen elsker de...nei da er vi ikke så interesert. Er sikker mange stakkare der ute som fortjener litt kjærlighet...så det er jo bare å sette i gang for de som er så snille og uselviske. Der har du fasiten!
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 24. mars 2009 #44 Skrevet 24. mars 2009 Der har du fasiten! Nettopp. Og mange av oss "snille" menn må brenne seg på endel jenter før det går opp for oss hvordan virkeligheten egentlig er. Ekte hollywoodkjærlighet og slikt har jeg mistet all tro på. Vær kynisk.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 24. mars 2009 #45 Skrevet 24. mars 2009 Men det gjelder jo alle mennesker. Det fins ikke snille mennesker. Det fins bare mennesker som føler større ubehag ved at de får negative tilbakemeldinger, eller ved at folk ikke liker dem. Folk som gir blaffen i hva andre syns om dem, er mindre snille på overflaten, men på innsiden er vi alle underbevisst like totalt egoistiske, eller i hvert fall i det mest grunnleggende, så produseres altruismen av våre grunnleggende behov. Selvfølgelig er alle mennesker på bunnen egoistiske. Vi vil ha kjærlighet fordi det føles godt for oss, vi vil gi kjærlighet til noen fordi det føles godt for oss selv. Og det er jo greit nok, og selv om vi i så måte er "egoistiske" så er jeg ganske sikker på at de fleste uansett menn eller kvinner søker etter en trygg kjærlighetsrelasjon og har de samme følelsene sånn sett. Så her er det jo fler som snakker mot seg selv i innleggene, de sier at "ingen er ute etter noe mer enn sex, men gjør vi ikke sånn og sånn liker vi deg ikke nok". Så til tross for den noe kjipe biologiske psykologiske dritten om at vi faktisk er egoistiske osv, så handler dette om de som utnytter andre mennesker ved å la andre tro at det er en trygg kjærlighetsrelasjon de er ute etter, og at de ikke bryr seg døyten om PERSONEN de faktisk har sex med. FOR det at man blir glad i noen personer og ikke i alle er vel ikke noe noen kan nekte å uansett hvor glad man er i sex!
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #46 Skrevet 24. mars 2009 Nettopp. Og mange av oss "snille" menn må brenne seg på endel jenter før det går opp for oss hvordan virkeligheten egentlig er. Ekte hollywoodkjærlighet og slikt har jeg mistet all tro på. Vær kynisk. Nei mann, du har misforstått-bli aldri kynisk fordi du møter feile mennesker, da har du tapt. Det finnes mye som er ekte, har sett nok tilfeller til å tro på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå