AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3541 Del Skrevet 7. november 2021 Jeg jobbet i et malerfirma i Rogaland, en familiebedrift som overlever ved å ta inn skadeskutte gjennom nav. De fikk/får dekket utgiftene til arbeidsklær, vernesko og personlig verktøy til dem på arbeidstrening fra nav. Men de har et lager med brukt arbeidstøy etter alle andre som har vært innom firmaet så en får plukke der. Verktøy må man finne nede på lageret. Er man skikkelig heldig så får en jobbe med en av de fast ansatte som er faglært, som krever at man får verktøy fra dag en. Er man på arbeidstrening eller under mentorordning så skal en jo følge med en faglært, dette skjer sjeldent da det er kun et par faglærte i firmaet. Er man heldig så slipper en å dra til et arbeidssted alene. Har opplevd at lærling har fått fortalt at han måtte si at han var faglært om kunden spurte. Den ene sjefen skryter også over at de ansatte får høy lønn men en ligger på minstelønn, ikke et øre mer. Han er så gnien og tror at alle tror på ham når han prøver å overbevise folk om hvor gavmild han er, at alle ansatte prater om å slutte, til og med de mest "lojale" som har vært der i over ti år. Og samtidig så skrytes det av alt som handles inn å skrives av på firmaet, laptoper, telefoner osv osv til alle familie medlemmene. Ungene får ut full lønn men arbeider ikke der, den ene studerer faktisk i utlandet.. Skikkelig sirkus. Anonymkode: affef...242 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. november 2021 #3542 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Den er ikke så god saften de har på jobb. De kunne kjøpt noe med bedre smak. Anonymkode: 90f08...022 Så kjøp inn noe bedre til å ha hjemme 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3543 Del Skrevet 7. november 2021 Jeg fikk lappen, og kjøpte meg bil, så kjørte jeg rundt på 3 venner. Bare hyggelig. Hvis de ville betalte bensinpenger, så gjorde de det. Men jeg spurte aldri om det. Jeg koste oss mye sammen. Etter noen år, så fikk ene vennen min seg kjæreste. Jeg og en venninne dro på besøk til de en dag, vi festet litt på kvelden. Når vi skulle til et utested på kvelden, så kjørte kjæresten til venninne vår oss. Så stoppet han bilen, vi gikk ut. Da ropte venninna mi høyt: X…. skal ha bensinpenger! Jeg ble sint inne i meg, men betalte. 2: Vi har et vennepar med et sommerhus. Internettet der får vi ikke lov til å bruke, de skal kun bruke det selv 😂 Vi har sommerhus selv, og alle kan bruke Internettet vår. 3: En venninne hadde bursdag. Og mannen la ut en event på fb der han skrev at dama ønsket seg penger til klær siden det var lenge siden hun hadde shoppet. Det skal sies at hun shoppet veldig mye, og jeg følte innlegget tigget penger fra oss.. 4: mannen min skulle på ølsmaking hos en kameraet. Han hadde kjøpt meg seg alkohol slik han kunne ta meg seg på festen. Når han ankom ølsmakingen, så tømte kameraten 5 cm øl i vært glass, og delte ut til vennegjengen. På søndagen så fikk mannen min vippskrav på 200 kr for ølsmakingen. Vi lo godt av det 😂 Anonymkode: 7dd88...743 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3544 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg jobbet i et malerfirma i Rogaland, en familiebedrift som overlever ved å ta inn skadeskutte gjennom nav. De fikk/får dekket utgiftene til arbeidsklær, vernesko og personlig verktøy til dem på arbeidstrening fra nav. Men de har et lager med brukt arbeidstøy etter alle andre som har vært innom firmaet så en får plukke der. Verktøy må man finne nede på lageret. Er man skikkelig heldig så får en jobbe med en av de fast ansatte som er faglært, som krever at man får verktøy fra dag en. Er man på arbeidstrening eller under mentorordning så skal en jo følge med en faglært, dette skjer sjeldent da det er kun et par faglærte i firmaet. Er man heldig så slipper en å dra til et arbeidssted alene. Har opplevd at lærling har fått fortalt at han måtte si at han var faglært om kunden spurte. Den ene sjefen skryter også over at de ansatte får høy lønn men en ligger på minstelønn, ikke et øre mer. Han er så gnien og tror at alle tror på ham når han prøver å overbevise folk om hvor gavmild han er, at alle ansatte prater om å slutte, til og med de mest "lojale" som har vært der i over ti år. Og samtidig så skrytes det av alt som handles inn å skrives av på firmaet, laptoper, telefoner osv osv til alle familie medlemmene. Ungene får ut full lønn men arbeider ikke der, den ene studerer faktisk i utlandet.. Skikkelig sirkus. Anonymkode: affef...242 Høres ut som min sjef som er enehersker i firmaet i en annen bransje. Han mener vi ansatte får så mye, men vi har elendig pensjonssparing og vilkår. Vi får ikke overtid, han mener det er bakt inn i lønna. Vi må jobbe helt sinnsykt mye hver mnd uten overtidsbetalt. Ungene hans og samboeren hever lønn uten å jobbe i firmaet. i tillegg har alle barna firmabil. Han har forsnakket seg flere ganger om hva de kan kjøre av ting til privat bruk som skrives av på firmaet. Jeg og flere har nå sagt opp og jeg vil tro både han og familien river seg i håret når de ser millionene synke på konto. Anonymkode: 63539...f88 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3545 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg fikk lappen, og kjøpte meg bil, så kjørte jeg rundt på 3 venner. Bare hyggelig. Hvis de ville betalte bensinpenger, så gjorde de det. Men jeg spurte aldri om det. Jeg koste oss mye sammen. Etter noen år, så fikk ene vennen min seg kjæreste. Jeg og en venninne dro på besøk til de en dag, vi festet litt på kvelden. Når vi skulle til et utested på kvelden, så kjørte kjæresten til venninne vår oss. Så stoppet han bilen, vi gikk ut. Da ropte venninna mi høyt: X…. skal ha bensinpenger! Jeg ble sint inne i meg, men betalte. 2: Vi har et vennepar med et sommerhus. Internettet der får vi ikke lov til å bruke, de skal kun bruke det selv 😂 Vi har sommerhus selv, og alle kan bruke Internettet vår. 3: En venninne hadde bursdag. Og mannen la ut en event på fb der han skrev at dama ønsket seg penger til klær siden det var lenge siden hun hadde shoppet. Det skal sies at hun shoppet veldig mye, og jeg følte innlegget tigget penger fra oss.. 4: mannen min skulle på ølsmaking hos en kameraet. Han hadde kjøpt meg seg alkohol slik han kunne ta meg seg på festen. Når han ankom ølsmakingen, så tømte kameraten 5 cm øl i vært glass, og delte ut til vennegjengen. På søndagen så fikk mannen min vippskrav på 200 kr for ølsmakingen. Vi lo godt av det 😂 Anonymkode: 7dd88...743 Når det gjelder ølsmakingen så er det faktisk slik det fungerer; Bittelitt av mange typer (dyrt) poløl. Jeg syntes 200,- per person var svært rimelig for ølsmaking, min manns venner bruker langt mer enn det. Anonymkode: f90f4...feb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. november 2021 #3546 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg jobbet i et malerfirma i Rogaland, en familiebedrift som overlever ved å ta inn skadeskutte gjennom nav. De fikk/får dekket utgiftene til arbeidsklær, vernesko og personlig verktøy til dem på arbeidstrening fra nav. Men de har et lager med brukt arbeidstøy etter alle andre som har vært innom firmaet så en får plukke der. Verktøy må man finne nede på lageret. Er man skikkelig heldig så får en jobbe med en av de fast ansatte som er faglært, som krever at man får verktøy fra dag en. Er man på arbeidstrening eller under mentorordning så skal en jo følge med en faglært, dette skjer sjeldent da det er kun et par faglærte i firmaet. Er man heldig så slipper en å dra til et arbeidssted alene. Har opplevd at lærling har fått fortalt at han måtte si at han var faglært om kunden spurte. Den ene sjefen skryter også over at de ansatte får høy lønn men en ligger på minstelønn, ikke et øre mer. Han er så gnien og tror at alle tror på ham når han prøver å overbevise folk om hvor gavmild han er, at alle ansatte prater om å slutte, til og med de mest "lojale" som har vært der i over ti år. Og samtidig så skrytes det av alt som handles inn å skrives av på firmaet, laptoper, telefoner osv osv til alle familie medlemmene. Ungene får ut full lønn men arbeider ikke der, den ene studerer faktisk i utlandet.. Skikkelig sirkus. Anonymkode: affef...242 Da melder en de inn til nav for missbruk av ordningen 31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3547 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når det gjelder ølsmakingen så er det faktisk slik det fungerer; Bittelitt av mange typer (dyrt) poløl. Jeg syntes 200,- per person var svært rimelig for ølsmaking, min manns venner bruker langt mer enn det. Anonymkode: f90f4...feb Ikke når hver deltaker har med forskjellig øl selv vel?! Var sånn jeg leste det, at alle tok med øl hver som man la i potten…? Anonymkode: a7b85...5d5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3548 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 21.16): Synes ikke det er noe galt å være sparsom. Hvem tar ikke ekstra salt og pepper poser når en kjøper take away? Vi får take away mat når vi jobber overtid,tar bestandig ekstra krydderposer,kjøper hverken salt eller pepper hjemme. Bruker å fylle på sårt på en tom brusflaske, så slipper vi og kjøpe saft hjemme. Det drikkes mye brus av ungdommene på jobb, tar med tomflasker og panter de,blir mye lørdagsgodt til barna i helgene. Anonymkode: 90f08...022 Jeg, jeg tar ikke ekstra salt og pepper, de posene er pirk og stress i forhold til en stor eske med salt som koster 8-10 kroner. Bruker dere også tid på å regne ut om det lønner seg å bruke bensin for å komme til en butikk med et bestemt tilbud, og om det lønner seg å bruke tid på dette regnestykket istedenfor å jobbe et kvarter overtid? Kjenner de saltposene kunne blitt begynnelsen på en nevrose for meg. Anonymkode: 6f735...2ea 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3549 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ikke når hver deltaker har med forskjellig øl selv vel?! Var sånn jeg leste det, at alle tok med øl hver som man la i potten…? Anonymkode: a7b85...5d5 Det var ikke slik jeg leste det. Det sto at mannen var invitert på ølsmaking og «tok med noe alkohol til festen». Altså; Dersom man inviterer til ølsmaking som spleiselag så kjøper man inn et utvalg (dyre) øl fra polet, som alle får en liten skvett av. Poenget er å smake, ikke bælme en halvliter av hver type. 🙄 En spennende pol-øl kan lett koste opptil 500 kr. per halvliter. At en eller annen da kommer drassende med en 6-pack med pils fra Rema har absolutt ingenting å si ift. ølsmakingen, eller prisen for dette. Anonymkode: f90f4...feb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 7. november 2021 #3550 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg jobbet i et malerfirma i Rogaland, en familiebedrift som overlever ved å ta inn skadeskutte gjennom nav. De fikk/får dekket utgiftene til arbeidsklær, vernesko og personlig verktøy til dem på arbeidstrening fra nav. Men de har et lager med brukt arbeidstøy etter alle andre som har vært innom firmaet så en får plukke der. Verktøy må man finne nede på lageret. Er man skikkelig heldig så får en jobbe med en av de fast ansatte som er faglært, som krever at man får verktøy fra dag en. Er man på arbeidstrening eller under mentorordning så skal en jo følge med en faglært, dette skjer sjeldent da det er kun et par faglærte i firmaet. Er man heldig så slipper en å dra til et arbeidssted alene. Har opplevd at lærling har fått fortalt at han måtte si at han var faglært om kunden spurte. Den ene sjefen skryter også over at de ansatte får høy lønn men en ligger på minstelønn, ikke et øre mer. Han er så gnien og tror at alle tror på ham når han prøver å overbevise folk om hvor gavmild han er, at alle ansatte prater om å slutte, til og med de mest "lojale" som har vært der i over ti år. Og samtidig så skrytes det av alt som handles inn å skrives av på firmaet, laptoper, telefoner osv osv til alle familie medlemmene. Ungene får ut full lønn men arbeider ikke der, den ene studerer faktisk i utlandet.. Skikkelig sirkus. Anonymkode: affef...242 Dette burde du melde inn både til politiet, arbeidstilsynet, skatteetaten og NAV. Det de/han driver med er ulovlig. https://www.arbeidstilsynet.no/kontakt-oss/tips/ https://www.politiet.no/tjenester/tips-politiet/ https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/samarbeid/arbeidslivskriminalitet-og-trygdesvindel/arbeidslivskriminalitet https://www.skatteetaten.no/tipsoss/ 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3551 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (På 25.9.2021 den 14.02): Man trenger vel ikke å ta et nytt håndkle for hver gang. Om man skyller godt med vann og bare tørker lett så blir jo ikke håndkleet så skittent. Anonymkode: b53e7...ece Æsj! Anonymkode: 10ad9...526 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3552 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Æsj! Anonymkode: 10ad9...526 Hva er æsj med det? Anonymkode: b53e7...ece 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3553 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når det gjelder ølsmakingen så er det faktisk slik det fungerer; Bittelitt av mange typer (dyrt) poløl. Jeg syntes 200,- per person var svært rimelig for ølsmaking, min manns venner bruker langt mer enn det. Anonymkode: f90f4...feb Men man sier ifra på forveien, uansett for rimelig og billig. Anonymkode: 8f12b...52d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3554 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg, jeg tar ikke ekstra salt og pepper, de posene er pirk og stress i forhold til en stor eske med salt som koster 8-10 kroner. Bruker dere også tid på å regne ut om det lønner seg å bruke bensin for å komme til en butikk med et bestemt tilbud, og om det lønner seg å bruke tid på dette regnestykket istedenfor å jobbe et kvarter overtid? Kjenner de saltposene kunne blitt begynnelsen på en nevrose for meg. Anonymkode: 6f735...2ea Handle billigst mulig handler om planlegging. Man kjører ikke ekstra for og spare noen kroner. Man planlegger sånn at man handler billigst mulig på samme du den. Anonymkode: 90f08...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3555 Del Skrevet 7. november 2021 Ei venninne skulle ta eksamen i en by som ligger 1 times kjøretur unna. Altså 2 timers kjøretur. Hun var sammen med en rik mann hun var forlovet med og lidde absolutt ingen nød. Hun spurte om jeg kunne kjøre henne og jeg svarte ja. På den tiden gikk jeg på arbeidsavklaringspenger og var helt nede på felgen økonomisk. Tok det selvfølgelig som en selvfølge at hun kom til å betale meg litt, det var jo i tillegg hun selv som spurte om jeg kunne kjøre. Husker at jeg gikk på et kjøpesenter mens hun tok eksamen, hadde ikke råd til å kjøpe noe, ikke en gang en matbit. Så kjørte jeg henne hjem igjen og hun takket for turen, gikk ut av bilen og det var det. Fikk kun ett takk, ikke noe mer. Denne venninna spurte også om jeg kunne være brudepike i bryllupet hennes og siden hun betalte kjolen måtte jeg betale sminke og hårstyling på meg selv på bryllupsdagen for rundt 1300 kr! ( Dette har jeg faktisk en tråd om her inne ) Da også var jeg på arbeidsavklaringspenger…Hadde jeg visst dette da jeg ble spurt hadde jeg aldri sagt ja. Er ikke venninne med henne lenger idag, hun endte med å været utro mot mannen sin med en mann jeg hadde noe på gang med. Anonymkode: 5480f...149 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 8. november 2021 #3556 Del Skrevet 8. november 2021 Her er en tidligere splittet diskusjon om plastposer for dem som enda ikke følger at temaet er uttømt. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3557 Del Skrevet 8. november 2021 Hei ! Inviterer til hemmelig party for jubilanten, Ta med en rett hver, og det dere vil drikke og send 200 kr til gave her. Hilsen samboer til jubilanten. Hilsen gnier Anonymkode: 848f5...d52 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3558 Del Skrevet 8. november 2021 Jeg har en bekjent som må være Norges gjerrigste person. -Hun tar alltid med ketsjup, pepper og salt fra macdonalds. Tar andre sitt også. -Hun "låner" tørkerull, kaffefilter, bind, tamponger på jobb. En gang tok hun med en tom håndsåpe som hun fylte fra en dispenser... -Hun går til naboene om høsten å tigger om å plukke epler osv. - Hun kan aldri kjøre hvis barna skal på cup. Hender hun blir med hvis hun kan sitte på. -Klipper håret sitt og alle i familien selv. -Barna går kun i klær som gis bort på finn. -Hun har en gang etter en nyttårsfeiring hentet fire ølbokser som pant og 1/5 som var igjen av en tørr loff. -Hun kan fint spise en pannekake som har ligget i kjøleskapet i 5-6 døgn. "Smaker jo ikke godt lenger, men jeg kaster jo aldri mat". -Sikkert lånt 10 par sokker av meg til hun eller barna. "Oi, ble litt våt på beina". Får de aldri igjen.... Jeg kunne sikkert skrevet 100 ting til. Det er helt sykelig. De har heller ikke dårlig råd. Anonymkode: 54f8e...860 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3559 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en bekjent som må være Norges gjerrigste person. -Hun tar alltid med ketsjup, pepper og salt fra macdonalds. Tar andre sitt også. -Hun "låner" tørkerull, kaffefilter, bind, tamponger på jobb. En gang tok hun med en tom håndsåpe som hun fylte fra en dispenser... -Hun går til naboene om høsten å tigger om å plukke epler osv. - Hun kan aldri kjøre hvis barna skal på cup. Hender hun blir med hvis hun kan sitte på. -Klipper håret sitt og alle i familien selv. -Barna går kun i klær som gis bort på finn. -Hun har en gang etter en nyttårsfeiring hentet fire ølbokser som pant og 1/5 som var igjen av en tørr loff. -Hun kan fint spise en pannekake som har ligget i kjøleskapet i 5-6 døgn. "Smaker jo ikke godt lenger, men jeg kaster jo aldri mat". -Sikkert lånt 10 par sokker av meg til hun eller barna. "Oi, ble litt våt på beina". Får de aldri igjen.... Jeg kunne sikkert skrevet 100 ting til. Det er helt sykelig. De har heller ikke dårlig råd. Anonymkode: 54f8e...860 Haha, neste gang hun blir «våt på beina» låner du henne et par tøfler (av typen til 10 kr. på Ikea) og slenger sokkene hennes i tørketrommelen eller legger de på badegulvet. Når hun går må selvsagt tøflene leveres tilbake og sokkene på igjen 🤓😂 Anonymkode: f90f4...feb 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3560 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha, neste gang hun blir «våt på beina» låner du henne et par tøfler (av typen til 10 kr. på Ikea) og slenger sokkene hennes i tørketrommelen eller legger de på badegulvet. Når hun går må selvsagt tøflene leveres tilbake og sokkene på igjen 🤓😂 Anonymkode: f90f4...feb Takk for tipset 😁😁 Anonymkode: 54f8e...860 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå