GauteS Skrevet 20. april 2018 #2581 Del Skrevet 20. april 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er veldig lett å si at det går seg til når man er en av dem som naturlig tar for seg av spleisegoder, men jeg gjør ikke det, og det føles da som at jeg alltid vil gå i minus over tid i en sånn situasjon. Dette har du helt rett i. De som foreslår å spleise, og forsvarer den i ettertid, er oftest de som har fordel av spleisen. Bedre er ikke menneskene. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #2582 Del Skrevet 20. april 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: For å gi det et annet perspektiv, så er jeg en av de som ikke liker den "det går seg til over tid"-holdningen. Av 2 grunner. Det første er ikke gjerrighet, det er mer et kontrollbehov jeg har og behov for at alt er nøyaktig og riktig (delvis pga angst tror jeg, jobber med saken for vet jo at det er irriterende for andre). Det andre er at det er ikke alle det går seg til over tid med, jeg har vært i flere relasjoner der jeg konsekvent ville kommet negativt ut av den tanken der, fordi jeg oftest drikker minst, velger billig rett på restaurant, tar vann til maten fordi jeg ikke liker vin... slike ting, mens de jeg kjenner er mer sånne som vil ha mye av alt. Det er veldig lett å si at det går seg til når man er en av dem som naturlig tar for seg av spleisegoder, men jeg gjør ikke det, og det føles da som at jeg alltid vil gå i minus over tid i en sånn situasjon. Til mitt forsvar er jeg like nøye på å betale tilbake folk, liker ikke å skylde penger heller. Og jeg kan fint spandere litt på venner iblant men ikke med en tanke bak om at jeg får det igjen. Anonymkode: 912fb...84c Samme her, jeg er alltid den som spiser minst/drikker minst og velger de billigste tingene. Ikke fordi jeg er gjerrig, men fordi jeg ikke har så mye penger og i tillegg er jeg liten og spiser ikke så mye og tåler heller ikke så mye alkohol. I tillegg har jeg litt allergier, som spesielt er vanskelig med dessert på restaurant, så når de andre bestiller dessert har jeg aldri noe. Sist jeg var ute å spiste var min regning på 250 kr, og de to andre var på 400 og nærmere 700 kr...dere kan jo tenke hvem som foreslo å dele retningen likt Jeg synes generelt det er vedlig koselig å spandere på folk, og når jeg har besøk kjøper jeg alltid inn litt ting til gjestene, om vi er på butikken og kjøper is kan jeg gjerne kjøpe betale for begge osv. Men jeg liker å spandere på andre fordi jeg har lyst, og da forventer jeg aldri noe tilbake heller. Men jeg må innrømme at en venninne irriterer meg litt, når vi er hos meg betaler jeg alltid, og når vi er hos henne så spør hun meg alltid om penger for det hun har kjøpt, selv når halvparten av det hun har kjøpt er ting jeg ikke tåler en gang... Da er det ikk så koselig å spandere på henne lenger... Anonymkode: 5a2cd...4f3 29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 20. april 2018 #2583 Del Skrevet 20. april 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: For å gi det et annet perspektiv, så er jeg en av de som ikke liker den "det går seg til over tid"-holdningen. Av 2 grunner. Det første er ikke gjerrighet, det er mer et kontrollbehov jeg har og behov for at alt er nøyaktig og riktig (delvis pga angst tror jeg, jobber med saken for vet jo at det er irriterende for andre). Det andre er at det er ikke alle det går seg til over tid med, jeg har vært i flere relasjoner der jeg konsekvent ville kommet negativt ut av den tanken der, fordi jeg oftest drikker minst, velger billig rett på restaurant, tar vann til maten fordi jeg ikke liker vin... slike ting, mens de jeg kjenner er mer sånne som vil ha mye av alt. Det er veldig lett å si at det går seg til når man er en av dem som naturlig tar for seg av spleisegoder, men jeg gjør ikke det, og det føles da som at jeg alltid vil gå i minus over tid i en sånn situasjon. Til mitt forsvar er jeg like nøye på å betale tilbake folk, liker ikke å skylde penger heller. Og jeg kan fint spandere litt på venner iblant men ikke med en tanke bak om at jeg får det igjen. Anonymkode: 912fb...84c Ser den. Jeg hater å skylde andre noe hvis de har spandert på meg. Dermed stresser jeg med å få gjengjeldt det. Er det lenge mellom hver gang man sees, så blir det jo bare verre 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #2584 Del Skrevet 20. april 2018 Var på kino med typen i går. Vi var innom kiwi for å kjøpe litt godis først, hvor vi endte opp med 3 chipsposer HVER, pluss brus, og hver vår pose med sjokolade. Vi gikk i hver vår kasse og betalte samtidig, og da jeg stod i kassa tenkte jeg "nå kommer vel ikke han til å ta med pose" (men jeg håpet jeg hadde feil). Selv tok jeg selvfølgelig med pose da det ikke finnes noe kleinere enn å komme inn på kino, 2 personer, med armene fulle av godteri som man ikke klarer å bære uten at ting faller i gulvet.. Han kommer så bort til meg og han har SELVSAGT ikke tatt med pose. Men å putte det han har kjøpt i min pose, DET skal han!! (Ja, vi hadde kjøpt såpass mye at det var IKKE nok med EN pose). Filleting, men åååh.. Er det nødvendig å være så jævlig gjerrigknark da Anonymkode: 707ae...a57 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #2585 Del Skrevet 20. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Var på kino med typen i går. Vi var innom kiwi for å kjøpe litt godis først, hvor vi endte opp med 3 chipsposer HVER, pluss brus, og hver vår pose med sjokolade. Vi gikk i hver vår kasse og betalte samtidig, og da jeg stod i kassa tenkte jeg "nå kommer vel ikke han til å ta med pose" (men jeg håpet jeg hadde feil). Selv tok jeg selvfølgelig med pose da det ikke finnes noe kleinere enn å komme inn på kino, 2 personer, med armene fulle av godteri som man ikke klarer å bære uten at ting faller i gulvet.. Han kommer så bort til meg og han har SELVSAGT ikke tatt med pose. Men å putte det han har kjøpt i min pose, DET skal han!! (Ja, vi hadde kjøpt såpass mye at det var IKKE nok med EN pose). Filleting, men åååh.. Er det nødvendig å være så jævlig gjerrigknark da Anonymkode: 707ae...a57 Skulle dere ikke på samme kino da? Fornuftig å dele pose!! Anonymkode: fe099...01c 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 Populært innlegg #2586 Del Skrevet 20. april 2018 Jeg har en til... Vi er venninnegjeng på fire som er glad i å møtes for god mat og drikke. Det skjer som oftest hos meg, eller ei av de andre, altså to stk som aldri inviterer. De har tilbudt seg å betale litt for maten, men jeg sier alltid nei takk. Jeg har grei råd, så orker ikke å regne på det og kreve inn penger fra gode venninner. Forrige uke var vi hos hun andre som også inviterer. Da hun ene er gravid kjører hun. Men å sitte på hjem (10 min omvei for henne) var hun først motvillig til, så ba hun om 100 kroner fordi jeg sparte så mye på å ikke ta taxi. Altså, jeg har lagt ut tusenlapper på mat til henne. Kjente det boblet inni meg. Og håper det kun var hormoner og trøtthet som lå bak dette. Men akkurat nå er all lyst til å invitere igjen borte. Anonymkode: c0897...b07 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #2587 Del Skrevet 20. april 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en til... Vi er venninnegjeng på fire som er glad i å møtes for god mat og drikke. Det skjer som oftest hos meg, eller ei av de andre, altså to stk som aldri inviterer. De har tilbudt seg å betale litt for maten, men jeg sier alltid nei takk. Jeg har grei råd, så orker ikke å regne på det og kreve inn penger fra gode venninner. Forrige uke var vi hos hun andre som også inviterer. Da hun ene er gravid kjører hun. Men å sitte på hjem (10 min omvei for henne) var hun først motvillig til, så ba hun om 100 kroner fordi jeg sparte så mye på å ikke ta taxi. Altså, jeg har lagt ut tusenlapper på mat til henne. Kjente det boblet inni meg. Og håper det kun var hormoner og trøtthet som lå bak dette. Men akkurat nå er all lyst til å invitere igjen borte. Anonymkode: c0897...b07 Med slike venner trenger man ikke fiender... Anonymkode: 7e836...83a 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. april 2018 #2588 Del Skrevet 20. april 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme her, jeg er alltid den som spiser minst/drikker minst og velger de billigste tingene. Ikke fordi jeg er gjerrig, men fordi jeg ikke har så mye penger og i tillegg er jeg liten og spiser ikke så mye og tåler heller ikke så mye alkohol. I tillegg har jeg litt allergier, som spesielt er vanskelig med dessert på restaurant, så når de andre bestiller dessert har jeg aldri noe. Sist jeg var ute å spiste var min regning på 250 kr, og de to andre var på 400 og nærmere 700 kr...dere kan jo tenke hvem som foreslo å dele retningen likt Jeg synes generelt det er vedlig koselig å spandere på folk, og når jeg har besøk kjøper jeg alltid inn litt ting til gjestene, om vi er på butikken og kjøper is kan jeg gjerne kjøpe betale for begge osv. Men jeg liker å spandere på andre fordi jeg har lyst, og da forventer jeg aldri noe tilbake heller. Men jeg må innrømme at en venninne irriterer meg litt, når vi er hos meg betaler jeg alltid, og når vi er hos henne så spør hun meg alltid om penger for det hun har kjøpt, selv når halvparten av det hun har kjøpt er ting jeg ikke tåler en gang... Da er det ikk så koselig å spandere på henne lenger... Anonymkode: 5a2cd...4f3 Hadde dere delt likt så hadde du måttet ut med 450 kr, altså 200 kr mer enn det du spiste for. Det hadde jeg ikke giddet ihverfall. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 Populært innlegg #2589 Del Skrevet 20. april 2018 Sitte på når folk kjører og dårlig folkeskikk er en gjenganger ja.... Her kjører og henter enten jeg eller mannen mine foreldre eller mine svigers så å si alltid når de skal ut. Mine foreldre har ett vennepar som nesten alltid sitter på og blir henta sammen med dem fordi de bor rett oppi gata. Vi snakker opplegg som har vi har hatt i flere år. Aldri har de tilbudt eller spurt om vi vil ha litt penger. Nå lar vi de ikke sitte på for å "tjene" noe ut av det, og vi tenkte ikke på det i det hele tatt før det som skjedde. Dette venneparets datter tok lappen og skulle kjøre dem til byen EN kveld, foreldrene mine satt på en vei. Etterpå får pappa melding om at de må betale 100kr i bensinpenger. Bensinpenger, tuller du!? sendte han tilbake. Så fikk han en lang (seriøst langt) melding om at de var frekke og manglet folkeskikk fordi de ikke ville betale datteren og at alle ville gjort det samme..... HAH! Datteren deres tjente 100kr da, men foreldrene har måtte bruke mange tusen på taxi etter den dagen Anonymkode: 52dcf...b97 86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misssssnorway Skrevet 21. april 2018 #2590 Del Skrevet 21. april 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Var på kino med typen i går. Vi var innom kiwi for å kjøpe litt godis først, hvor vi endte opp med 3 chipsposer HVER, pluss brus, og hver vår pose med sjokolade. Vi gikk i hver vår kasse og betalte samtidig, og da jeg stod i kassa tenkte jeg "nå kommer vel ikke han til å ta med pose" (men jeg håpet jeg hadde feil). Selv tok jeg selvfølgelig med pose da det ikke finnes noe kleinere enn å komme inn på kino, 2 personer, med armene fulle av godteri som man ikke klarer å bære uten at ting faller i gulvet.. Han kommer så bort til meg og han har SELVSAGT ikke tatt med pose. Men å putte det han har kjøpt i min pose, DET skal han!! (Ja, vi hadde kjøpt såpass mye at det var IKKE nok med EN pose). Filleting, men åååh.. Er det nødvendig å være så jævlig gjerrigknark da Anonymkode: 707ae...a57 Vet ikke hvem som er mest gjerrig her? Du som ikke vil dele posen du har kjøpt til deg selv, eller han som glemte å kjøpe (evt som kanskje tenkte det var unødvendig med to)? 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #2591 Del Skrevet 21. april 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Sitte på når folk kjører og dårlig folkeskikk er en gjenganger ja.... Her kjører og henter enten jeg eller mannen mine foreldre eller mine svigers så å si alltid når de skal ut. Mine foreldre har ett vennepar som nesten alltid sitter på og blir henta sammen med dem fordi de bor rett oppi gata. Vi snakker opplegg som har vi har hatt i flere år. Aldri har de tilbudt eller spurt om vi vil ha litt penger. Nå lar vi de ikke sitte på for å "tjene" noe ut av det, og vi tenkte ikke på det i det hele tatt før det som skjedde. Dette venneparets datter tok lappen og skulle kjøre dem til byen EN kveld, foreldrene mine satt på en vei. Etterpå får pappa melding om at de må betale 100kr i bensinpenger. Bensinpenger, tuller du!? sendte han tilbake. Så fikk han en lang (seriøst langt) melding om at de var frekke og manglet folkeskikk fordi de ikke ville betale datteren og at alle ville gjort det samme..... HAH! Datteren deres tjente 100kr da, men foreldrene har måtte bruke mange tusen på taxi etter den dagen Anonymkode: 52dcf...b97 Jeg hadde latt de sitte på og best om bensinpenger etter hver tur. Dersom de hadde klaget hadde jeg svart: «Det er jo du som har sagt det er vanlig folkeskikk å betale bensinpenger ?» Anonymkode: f90f4...feb 44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #2592 Del Skrevet 21. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg hadde latt de sitte på og best om bensinpenger etter hver tur. Dersom de hadde klaget hadde jeg svart: «Det er jo du som har sagt det er vanlig folkeskikk å betale bensinpenger ?» Anonymkode: f90f4...feb Det tilfredsstiller litt mer å tenke at hver gang man ser de har vært på byen så har de mest sannsynlig betalt ca 2000 kr. Anonymkode: 52dcf...b97 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #2593 Del Skrevet 21. april 2018 6 timer siden, misssssnorway skrev: Vet ikke hvem som er mest gjerrig her? Du som ikke vil dele posen du har kjøpt til deg selv, eller han som glemte å kjøpe (evt som kanskje tenkte det var unødvendig med to)? Enig, dvs. vil kanskje si at den som har problemer med å sponse kjæresten med en plastpose er den gjerrige. Og beklager avsporingen, men hvem i all verden er det som klarer å trykke i seg 3 chipsposer ++ på kino? Tilbrakte de hele dagen der? Anonymkode: cc5ca...c06 46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 21. april 2018 #2594 Del Skrevet 21. april 2018 På 17.4.2018 den 15.22, Xmasclovn skrev: Noen fortsetter å være gjerrige også fra «5feet under» Det der kan nå aldri være tilfellet 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 21. april 2018 #2595 Del Skrevet 21. april 2018 1 minutt siden, Gladgutten79 skrev: Det der kan nå aldri være tilfellet Alt er tydeligvis mulig, når du ser innleggene i denne tråden her 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #2596 Del Skrevet 21. april 2018 Morsom tråd! Jeg hadde sommerjobb på et lite hotell for 3-4 år siden. Sjefen var koselig og snill, men en smule gjerrig. Etter at gjestene hadde spist middag, fikk de servert kaffe. Det som ble til overs mente han at vi skulle varme opp til frokosten dagen etter slik at det ikke ble sløsing. Han var nesten aldri tilstede når det ble servert frokost, så den kaffen gikk stort sett i vasken. Juicen på frokostborder ble vannet ut. Her var det snakk om billig Rema 1000 juice. På det ene rommet hadde doringen sprukket. Jeg fortalte dette til sjefen og sa at han måtte få satt inn en ny. Nei, den kunne limes mente han. Det var ikke snakk om å kjøpe inn nye gummihansker til vaskingen. Vi kunne vaske rommene uten hansker, men hvis vi absolutt trengte hansker måtte vi bruke de gamle, hullete hanskene som var der fra før. Men han var veldig opptatt av at rommene ble vasket skikkelig. Ingen begrensninger på hvor lang tid vi kunne bruke på hvert rom, for rent måtte det være. En gang var det noen gjester ikke hadde betalt for oppholdt sitt. Han kjørte etter de i nesten 10 mil mens han blinket og tutet som en gal, før han oppdaget at han hadde kjørt etter feil bil. Husker det var flere ting jeg reagerte på, men dette var det jeg kom på nå. Anonymkode: b9217...b15 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #2597 Del Skrevet 21. april 2018 På 4/20/2018 den 0.07, AnonymBruker skrev: For å gi det et annet perspektiv, så er jeg en av de som ikke liker den "det går seg til over tid"-holdningen. Av 2 grunner. Det første er ikke gjerrighet, det er mer et kontrollbehov jeg har og behov for at alt er nøyaktig og riktig (delvis pga angst tror jeg, jobber med saken for vet jo at det er irriterende for andre). Det andre er at det er ikke alle det går seg til over tid med, jeg har vært i flere relasjoner der jeg konsekvent ville kommet negativt ut av den tanken der, fordi jeg oftest drikker minst, velger billig rett på restaurant, tar vann til maten fordi jeg ikke liker vin... slike ting, mens de jeg kjenner er mer sånne som vil ha mye av alt. Det er veldig lett å si at det går seg til når man er en av dem som naturlig tar for seg av spleisegoder, men jeg gjør ikke det, og det føles da som at jeg alltid vil gå i minus over tid i en sånn situasjon. Til mitt forsvar er jeg like nøye på å betale tilbake folk, liker ikke å skylde penger heller. Og jeg kan fint spandere litt på venner iblant men ikke med en tanke bak om at jeg får det igjen. Anonymkode: 912fb...84c Føler jeg bør presisere at vår "går seg til"-mentalitet gjelder mindre beløp, altså under 100kr. Altså vi gidder ikke holde regnskap på det. Jeg tror nok at jeg oftere har spandert kaffe på en i gjengen enn andre veien, men hun er student, jeg tjener bedre, det gjør meg ingenting. Hun har aldri bedt om det, og hun gjør andre hyggelige ting for meg tilbake, f.eks. jobber hun i blomsterbutikk og lager av og til små oppsatser til meg av resteblomster, noe jeg synes er kjempehyggelig og som jeg setter mye mer pris på enn å få nøyaktig tilbake i kroner og øre for den kaffekoppen. Jeg tar ikke naturlig for meg av spleisegoder, jeg er en sjenerøs person som liker å være sosial og som husker alt for godt den tida jeg var for blakk til å gjøre noe som helst. Ikke at jeg er rik nå, men jeg trenger ikke knuge på hver krone heller, jeg har råd til å la 30-40kr for en kaffekopp gå, den timen med latter og prat om fast er uuverdlig for meg. Anonymkode: df96a...542 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 22. april 2018 #2598 Del Skrevet 22. april 2018 Min tidligere venninne tok alltid med seg snacks og grillmat hun selv hadde kjøpt med om vi skulle spleise. Grillet vi en hel gjeng, så tok vi med litt alle sammen. Hun åpnet ikke sitt, men spiste på oss og tok med sitt hjem igjen . Samme med snacks og godterier som vi helte i skåler. Ble det litt igjen fra potetgullposen hun kjøpte eller fra smågodtet hun hadde tatt med , plukket hun med seg sine biter og helte potetgullet tilbake i posen og tok med hjem! Og dette tiltross for at hun hadde spist mange middager hos oss uten å bidra med ei krone, hun hadde også vært hos oss og spist smågodt sammen med oss nesten hver helg, uten å ta med noe. Men når vi liksom skulle møtes for spleiselag tok hun med sitt igjen etterpå! Trenger jeg å si hvorfor jeg ikke er venninne med henne lengre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_nanas Skrevet 23. april 2018 #2599 Del Skrevet 23. april 2018 8 timer siden, Mysticgirl skrev: Min tidligere venninne tok alltid med seg snacks og grillmat hun selv hadde kjøpt med om vi skulle spleise. Grillet vi en hel gjeng, så tok vi med litt alle sammen. Hun åpnet ikke sitt, men spiste på oss og tok med sitt hjem igjen . Samme med snacks og godterier som vi helte i skåler. Ble det litt igjen fra potetgullposen hun kjøpte eller fra smågodtet hun hadde tatt med , plukket hun med seg sine biter og helte potetgullet tilbake i posen og tok med hjem! Og dette tiltross for at hun hadde spist mange middager hos oss uten å bidra med ei krone, hun hadde også vært hos oss og spist smågodt sammen med oss nesten hver helg, uten å ta med noe. Men når vi liksom skulle møtes for spleiselag tok hun med sitt igjen etterpå! Trenger jeg å si hvorfor jeg ikke er venninne med henne lengre? Hun må være et patetisk menneske ellers og skjønner ikke at noen vil drite seg ut på den måten. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #2600 Del Skrevet 23. april 2018 En som alltid har "glemt" lommeboken når ham skal kjøpe røyk,eller når kolleger spiser ute 😵😂 Anonymkode: 92386...909 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå