Gjest Supersol Skrevet 30. september 2016 #2121 Del Skrevet 30. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var ikke så morsomt da det sto på men kan le av det nå Anonymkode: 34e14...5fd Du burde betale tilbake de fem kronene med minst en krone ekstra i rente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #2122 Del Skrevet 30. september 2016 1 minutt siden, Supersol skrev: Du burde betale tilbake de fem kronene med minst en krone ekstra i rente. Betalte med rente ved å kutte henne ut. Veldig slitsom menneske, som fikk de samme tilbakemeldinger av venninner uten å ta det til seg, og etter vært mistet hun vennninne etter venninne. Er enig i prinsipet at man skal betale tilbake alt man skylder, men jeg mener også at man må se ann hvor stor sak man skal lage ut av det, jeg følte ikke at all den kjeftingen fortjente jeg. Men jeg lærte noe av vennskapet med henne, og jeg håper hun lærte noe selv Fordi hun kunne være årleit, men eide ikke sosiale inteligens, desverre. Anonymkode: 34e14...5fd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Supersol Skrevet 30. september 2016 #2123 Del Skrevet 30. september 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Betalte med rente ved å kutte henne ut. Veldig slitsom menneske, som fikk de samme tilbakemeldinger av venninner uten å ta det til seg, og etter vært mistet hun vennninne etter venninne. Er enig i prinsipet at man skal betale tilbake alt man skylder, men jeg mener også at man må se ann hvor stor sak man skal lage ut av det, jeg følte ikke at all den kjeftingen fortjente jeg. Men jeg lærte noe av vennskapet med henne, og jeg håper hun lærte noe selv Fordi hun kunne være årleit, men eide ikke sosiale inteligens, desverre. Anonymkode: 34e14...5fd Hun hørtes slitsom ut ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 30. september 2016 #2124 Del Skrevet 30. september 2016 På 27.3.2016 den 0.41, AnonymBruker skrev: Har et familiemedlem som er millionær, og alltid må påpeke hvor dyr pølsa på bensinstasjonen er... Get over it! Bensinstasjonmat er dyrt! - Alle vet det, og det er da ikke kassamedarbeiderens skyld Samme person ber også om doggybag på restaurant for skorperester av pizza. Ble dirkete flau av å se servitøren pakke ned skorperestene til oss. Familienedlemmet tilbyr gjerne å spandere middag på oss andre, men det er neimen ikke sikkert man får bestille en hel rett til hver person... Jeg ønsker heller å betale selv for å få en egen rett og bli mett. Men det ville jo vært svært ufhøffelig og utakknemlig av meg, når denne personen ber ut på restaurant for å spandere. Denne personen bruker masse penger på materialistiske ting til seg selv, så handle ikke om å begrense forbruket i forhold til sløsing. Anonymkode: b4412...973 Kanskje h*n faktisk har hund...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #2125 Del Skrevet 30. september 2016 3 timer siden, Honey Dew skrev: Kanskje h*n faktisk har hund...? En hund burde kanskje ikke spise så veldig mye pizza eller annen menneske-mat? Det er jo ikke særlig sunt for mennesker, en gang.... Anonymkode: ff04d...e15 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #2126 Del Skrevet 1. oktober 2016 Jeg har en barndomsvenninne hvis far er viden kjent for å være gjerrig. Jeg fikk til nøds lov å låne telefonen for å ringe hjem for å bli hentet dersom det var på en ukedag. Men hvis det var i helgene så var det ikke snakk om, for da var tellerskrittene dyrere💸 Nå i voksen alder har jeg ham som venn på Facebook, og etterhvert er det blitt slik at hver gang jeg har en rydderunde hjemme og legger ut ting på Facebook som jeg gir bort så har jeg rett og slett valgt å skjule de postene for ham ellers kommer han og tar med seg ALT jeg har å gi bort, uansett hva det er. (Ikke at han gjør noe galt i det, men jeg har mer lyst til å gi bort tingene mine til noen som trenger/vil ha akkurat den tingen og setter pris på den, fremfor en som hamstrer alt som er gratis🙈) Anonymkode: c284f...e36 41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy_Face Skrevet 3. oktober 2016 #2127 Del Skrevet 3. oktober 2016 Veldig mange morsomme historier i denne tråden! Jeg kjenner en type, som hele tiden forsøker å få mest mulig igjen for tomflaskene sine. De store brus-flaskene gir 2,5 kroner per flaske, men femti øre er ikke så veldig mye i sirkulasjon lenger. Så han krever hele tiden at matbutikken skal runde oppover til nærmeste hele krone. Dersom han finner tre slike store brus-flasker (han roter gjerne rundt i søppel-kasser, grøftekanter osv for å finne tomgods) så gir dette syv kroner og femti øre i pant. Men han panter aldri mer enn en slik flaske av gangen, og så krever han å få tre kroner per flaske. Så han tjener liksom ni kroner på tre flasker, i stedet for 7,50 kroner. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #2128 Del Skrevet 3. oktober 2016 Foreldrene til min sønn`s kamerat er virkelig gjerrige. Denne kameraten har vært med oss på kino mange ganger og noen ferieturer uten at de har spurt om de skulle bidra økonomisk. I tillegg spiser han middag her minst en gang i uken. Min sønn får av og til spise middag der, men da må det avtales på forhånd og det er alltid fiskeboller eller spaghetti med tomatsaus :)) Det er greit for oss, men vi må le litt da. det er ikke noe som tyder på at de har dårlig råd heller.... Anonymkode: 263d8...bb7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #2129 Del Skrevet 3. oktober 2016 Hyttetur med en som snikdrakk andres øl og vin en hel helg for å spare penger, ble oppdaget lørdag kveld når folk begynte å gå tom. Ca 15 bokser øl og et par flasker vin på andres regning. Anonymkode: f4c1a...0bd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #2130 Del Skrevet 3. oktober 2016 Skulle ha tapas med vennegjengen, hvor vi alle tok med en rett hver. Jeg tok med spekemat til flere hundre kroner, andre stilte med scampi, spanske kjøttboller, fancy pølser, ost osv. Hun som tilbød seg å ta med dessert tok med en 0,9 liters boks med iskrem. Som skulle rekke til 15 personer... Anonymkode: f90f4...feb 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #2131 Del Skrevet 7. oktober 2016 Hadde et vennepar som var hos oss i festlig lag hvor de tok med seg litt drikke. De bodde ca 25 km fra oss og dro hjemover med sine 3 små barn i 2 tiden. Kl 09 neste morgen ble jeg brått vekket av at noen ringte på döra, der stod vedkommende og ville ha med seg sine tomflasker pålydende kr 11.50 som de "glemte" når de dro hjem. 50 km for 11.50.... Sa til vedkommende at de kunne ta med seg de flaskene de kunne finne, til min forbauselse hadde de også rasket med seg "bunnsuggel" i diverse vodkaflasker og rödvinsflasker. Trygt å si at disse har aldri blitt invitert siden. Anonymkode: cb47c...04d 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #2132 Del Skrevet 7. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde et vennepar som var hos oss i festlig lag hvor de tok med seg litt drikke. De bodde ca 25 km fra oss og dro hjemover med sine 3 små barn i 2 tiden. Kl 09 neste morgen ble jeg brått vekket av at noen ringte på döra, der stod vedkommende og ville ha med seg sine tomflasker pålydende kr 11.50 som de "glemte" når de dro hjem. 50 km for 11.50.... Sa til vedkommende at de kunne ta med seg de flaskene de kunne finne, til min forbauselse hadde de også rasket med seg "bunnsuggel" i diverse vodkaflasker og rödvinsflasker. Trygt å si at disse har aldri blitt invitert siden. Anonymkode: cb47c...04d Dette er folk som ikke kan matte, det de kjørte tur retur for å hente de flaskene, betalte de vel i bensin for de ekstra kjøreturene. Ikke veldig hygienisk å drikke bunnslammet til andre heller, da må de vel punge ut for lege og medisiner også. Anonymkode: 8e3a2...aee 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #2133 Del Skrevet 8. oktober 2016 På 3. oktober 2016 den 18.34, Happy_Face skrev: Veldig mange morsomme historier i denne tråden! Jeg kjenner en type, som hele tiden forsøker å få mest mulig igjen for tomflaskene sine. De store brus-flaskene gir 2,5 kroner per flaske, men femti øre er ikke så veldig mye i sirkulasjon lenger. Så han krever hele tiden at matbutikken skal runde oppover til nærmeste hele krone. Dersom han finner tre slike store brus-flasker (han roter gjerne rundt i søppel-kasser, grøftekanter osv for å finne tomgods) så gir dette syv kroner og femti øre i pant. Men han panter aldri mer enn en slik flaske av gangen, og så krever han å få tre kroner per flaske. Så han tjener liksom ni kroner på tre flasker, i stedet for 7,50 kroner. Han krever vel strengt tatt ikke å få 3 kroner. Etter at 50-øringen ble fjernet, så blir 1.50, 2.50, 3.50, 50.50 osv automatisk rundet opp. Så dersom man panter én og én flaske til 2.50, så får man 3 kroner, uansett om man "krever" det eller ei 50-øringen er ikke i sirkulasjon lenger i det hele tatt, det er ganske lenge siden bankene oppfordret folk til å komme innom dem med alle 50-øringene sine.. Anonymkode: 94ea8...59c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #2134 Del Skrevet 8. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Han krever vel strengt tatt ikke å få 3 kroner. Etter at 50-øringen ble fjernet, så blir 1.50, 2.50, 3.50, 50.50 osv automatisk rundet opp. Så dersom man panter én og én flaske til 2.50, så får man 3 kroner, uansett om man "krever" det eller ei 50-øringen er ikke i sirkulasjon lenger i det hele tatt, det er ganske lenge siden bankene oppfordret folk til å komme innom dem med alle 50-øringene sine.. Anonymkode: 94ea8...59c Ser ikke problemmet, hvis det kun er bare ett par flasker. 3 flakser er 3 ganger 3kr er 9, eller 3 ganger 2kr som er 6 kr, det er litt forskjell. Anonymkode: 34e14...5fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #2135 Del Skrevet 8. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Han krever vel strengt tatt ikke å få 3 kroner. Etter at 50-øringen ble fjernet, så blir 1.50, 2.50, 3.50, 50.50 osv automatisk rundet opp. Så dersom man panter én og én flaske til 2.50, så får man 3 kroner, uansett om man "krever" det eller ei 50-øringen er ikke i sirkulasjon lenger i det hele tatt, det er ganske lenge siden bankene oppfordret folk til å komme innom dem med alle 50-øringene sine.. Anonymkode: 94ea8...59c Hvis man har tre store brus-flasker, så får man vel maks åtte kroner. I alle fall dersom man runder 7,50 kroner, oppover til åtte kroner. Men dersom man bare panter en flaske av gangen, så får man tre kroner hver gang - så ni kroner til sammen. Så i beste fall tjener man jo bare en krone da! Anonymkode: 3ddd7...223 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #2136 Del Skrevet 8. oktober 2016 Jeg tar toalettpapir fra jobben. For ikke å bli merket tar jeg max 3 ruller i uka, og jeg passer på å gjøre det sent på fredager. Folk husker ikke hvor mye papir det var etter helga. Anonymkode: a1da1...a0f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #2137 Del Skrevet 8. oktober 2016 En som vasket engangstallerkenene sine og hengte de på snora ute til tørk Noen som gjenbrukte brukte teposer ved å henge de til tørk... Gjenbruking av snusposer... Anonymkode: ea2ae...d2b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #2138 Del Skrevet 8. oktober 2016 Bruke vannet fra de kokte potetene og grønnsakene til å drikke, i steden for å helle det ut (spart energi, hvis du allikevel skulle varme opp vann for å drikke). Evt bruk det varme overskuddsvannet fra kokingen til å vaske koppene i Oppbevar det på en termos til du skal ta oppvasken. Bruk gamle tannbørster til annet (som rengjøring av sko (i steden for å kjøpe egen skobørste) , rengjøring av krinkelkroker på bad etc, i steden for å slite på klutene dine og bruke unødvendige mengder med skurekrem). Gjenbruk pappesker som du får tilsendt pakker i, når du selv skal sende pakker. Gjenbruk pappemballasje o.l. fra div produkter, når du trenger å emballere gaver Anonymkode: ea2ae...d2b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #2139 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Moren kan gi gaver jeg (andre) har gitt henne til andre, og til tider ta kreditt for ting som andre har gjort. Teller det? som gjerriknakr? Anonymkode: 34e14...5fd Endret 10. oktober 2016 av Nordvesta Innlegg ryddet for svar til avsporing 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #2140 Del Skrevet 8. oktober 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du en story? Moren kan gi gaver jeg (andre) har gitt henne til andre, og til tider ta kreditt for ting som andre har gjort. Teller det? som gjerriknakr? Anonymkode: 34e14...5fd Ja. Kan du utdype hvilke ting hun tar kreditt for, som andre har gjort? Anonymkode: ea2ae...d2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå