Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
JEG forstår ikke at dere som opplever at venner stjeler tipsen, ikke sier fra til dem??? Hadde sagt det med en gang, det er jo MINE penger de tar!

ja det er jo bare å si: "du unnskyld meg, men de pengene der er mine og de var ikke til deg men til servitøren!"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kvinge

Gjerrigknarter. Jo, jeg har en ex som alltid ville ha penger tilbake for tyggis-pakker han kjøpte til meg, og en gang kjøpte han en halv-liter cola til seg selv, og en sjokolade som han satt og koste seg med, mens vi så film. Tanken på å kjøpe en stor brus, og dele sjokoladen slo han aldri.

En annen ex prøvde å kreve tilbake penger etter at det ble slutt, for div. ting han hadde lagt ut for, og for ganger hvor jeg hadde tatt 50 og 100 kr fra lommeboken hans til mat o.l. må bare legge til at vi bodde sammen i 1 år, hvor jeg halvparten av tiden betalte hele leia, og halvparten av tiden betalte 3000 kr, mens han betalte 1500 kr +strøm (500 kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren hennes døde nettop og etter begravelsen hadde hun invitert familien på kneipbrødskiver og pålegg (ost og skinke). Men det verste var at hun fortalte meg at hvis moren hadde dødd 3 mnd seinere, så kunne hun spart 1000kr på begravelsen! Så hun angret på at hun ikke hadde bedt legen holde liv i henne litt til!

Blir helt sjokkert. Dama er stinn av penger, men er snurt for at mora har "snytt" henne for en tusenlapp ved å dø for tidlig. Det er bare trist at mennesker kan bli så opptatt av penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang jeg var på klassetur. Vi bodde fire stk i en leilighet, og opplegget var slik at vi skulle betale vår egen mat til frokost, og all drikke vi ville ha i leiligheten.

Jeg foreslo at vi skulle legge et visst beløp i en felleskasse, som vi brukte på å kjøpe mat og vann for. Alle var med på det unntatt én person. Hun drakk ikke melk, så dermed ville hun ikke være med på å betale for det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hvis dere kjoepte mye melk og ville bruke en god del av felleskassa til melk, da hadde jeg ikke blitt med heller. Laktose,Melk intoleranse f.eks. SOm om da man er vegetarianer og ikke spiser kjoett, men vennegjengen foreslar at alle slenger 100 kr i mat-kassa og har planer om aa kjope feite biffer for det? Det syns jeg ikke er gjerrighet, men man gidder jo ikke betale en stoerre sum for noe man evt ikke taaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere kjoepte mye melk og ville bruke en god del av felleskassa til melk, da hadde jeg ikke blitt med heller. Laktose,Melk intoleranse f.eks. SOm om da man er vegetarianer og ikke spiser kjoett, men vennegjengen foreslar at alle slenger 100 kr i mat-kassa og har planer om aa kjope feite biffer for det? Det syns jeg ikke er gjerrighet, men man gidder jo ikke betale en stoerre sum for noe man evt ikke taaler.

Tanken var ikke at vi på død og liv skulle kjøpe store kvanta av noe en person ikke ville ha. Det skulle dekke slikt som brød, og pålegg som alle var enig om. I tillegg så ser ikke jeg problemet med å legge ut noen kroner for noe du kanskje ikke vil ha, hvis noen legger ut det samme for deg en annen gang.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har ei sånnei venninne.. Hun er datter av det rikeste paret i kommunen, faren eier et svært firma og er mange-mange millionær. Hun får bo gratis i en nydelig leilighet midt i sentrum av byen, og hun får alt hun peker på - være seg mac eller flatskjerm..

Men uansett, i sommer skulle jeg besøke henne da, skulle sove der to netter. Jeg kjøpte med meg brus, pizza, boller og annet snacks, og resten av maten vi spiste den helgen spleiste vi på, så jeg snyltet overhodet ikke noe på henne.. På lørdagen var vi på byn, og siden kortet hennes plutselig hadde blitt ødelagt betalte jeg alt av drikke.

Da jeg noen uker senere påpekte dette - det var jo tross alt noen hundre kr, sa hun at jeg hadde jo fått bo gratis hos henne i to dager, og hvis en regnet med vann, strøm og dopapir (som forøvrig var av merket first price og kjempebillig, i tillegg til at foreldrene betaler vann og strøm) jeg hadde brukt synes hun at hun ikke skyldte meg noe.. Da tenkte jeg - jaja, det var den venninnen:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG forstår ikke at dere som opplever at venner stjeler tipsen, ikke sier fra til dem??? Hadde sagt det med en gang, det er jo MINE penger de tar!

ja det er jo bare å si: "du unnskyld meg, men de pengene der er mine og de var ikke til deg men til servitøren!"

Er ikke heeelt sikker ennå, så skal se nøye neste gang :)Tipset til gjest var vanvittig bra - da skal jeg jammen si akkurat det! :ler:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragikomisk tråd! Mitt bidrag får være min gamle tante, som er uføretrygdet og uten å blunke bruker uhorvelige summer på røyk og alkohol, men som er desto mer påholden i andre sammenhenger. Har blant annet hørt følgende når jeg har vært på besøk:

- Du bruker altfor mye dopapir. Kan du ikke bruke mindre, og så heller vaske hendene etterpå? (Selvfølgelig vasker jeg hendene uansett, men hallo!)

- Du trenger ikke å ta ren kaffekopp for hver gang du er her, du kan godt bruke den samme flere ganger. (Altså over flere dager.) Det blir slitasje på koppene når jeg må vaske dem så ofte.

For såpe og vann er gratis liksom? :klø:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev:
For såpe og vann er gratis liksom? :klø:

Slettet

Endret av Guinevere
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Den første gangen jeg skulle på date møtte jeg en gjerrig fyr. Vi hadde møttes på byen på lørdagen, og når jeg tenker meg om så drakk han ikke alkohol den kvelden fordi han kjørte...kanskje han syntes det var for dyrt å drikke ute? Han inviterte meg med på swingkveld, noe jeg syntes hørtes morsomt ut. Jeg var den gangen 18 år og gikk på vgs, han var 24 og jobbet på heltid. Vi møttes i god tid før dansingen skulle begynne og gikk og ruslet litt rundt i byen. Da sa han plutselig: "Det koster forresten 50,- kroner å komme inn på den swingkvelden, jeg glemte å si det." Jeg sa først ikke noe, prøvde å komme på hvor mye kontanter jeg hadde med meg, og i tenkepausen min sa han: "Du kan sikkert låne av meg hvis du ikke har." Da ble jeg irritert, og sa: "Neida, jeg har penger." Jeg hadde en 50-lapp, dessverre hadde jeg ikke med meg så mye mer enn det. Etter en stund med swingdansing var jeg varm og tørst, og skulle ønske at jeg hadde hatt penger til å kjøpe noe å drikke. Fyren jeg kom dit med gikk og kjøpte seg en brus - uten å spørre om jeg ville ha. Jeg ville ikke nedverdige meg til å be om det heller. Det ble ingen ny date...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den første gangen jeg skulle på date møtte jeg en gjerrig fyr. Vi hadde møttes på byen på lørdagen, og når jeg tenker meg om så drakk han ikke alkohol den kvelden fordi han kjørte...kanskje han syntes det var for dyrt å drikke ute? Han inviterte meg med på swingkveld, noe jeg syntes hørtes morsomt ut. Jeg var den gangen 18 år og gikk på vgs, han var 24 og jobbet på heltid. Vi møttes i god tid før dansingen skulle begynne og gikk og ruslet litt rundt i byen. Da sa han plutselig: "Det koster forresten 50,- kroner å komme inn på den swingkvelden, jeg glemte å si det." Jeg sa først ikke noe, prøvde å komme på hvor mye kontanter jeg hadde med meg, og i tenkepausen min sa han: "Du kan sikkert låne av meg hvis du ikke har." Da ble jeg irritert, og sa: "Neida, jeg har penger." Jeg hadde en 50-lapp, dessverre hadde jeg ikke med meg så mye mer enn det. Etter en stund med swingdansing var jeg varm og tørst, og skulle ønske at jeg hadde hatt penger til å kjøpe noe å drikke. Fyren jeg kom dit med gikk og kjøpte seg en brus - uten å spørre om jeg ville ha. Jeg ville ikke nedverdige meg til å be om det heller. Det ble ingen ny date...

Jeg forventer faktisk ikke å bli spandert på av menn i sånne situasjoner. Synes selvsagt det er hyggelig om han gjør det, men forventer det ikke, og synes ikke han var spesielt gjerrig. Du derimot. Ikke ta med deg penger ut fordi du forventer at andre skal betale for deg...? Med mindre det var avtalt på forhånd, synes jeg det lukter gjerrighet i lang vei.. :fnise:

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg forventer faktisk ikke å bli spandert på av menn i sånne situasjoner. Synes selvsagt det er hyggelig om han gjør det, men forventer det ikke, og synes ikke han var spesielt gjerrig. Du derimot. Ikke ta med deg penger ut fordi du forventer at andre skal betale for deg...? Med mindre det var avtalt på forhånd, synes jeg det lukter gjerrighet i lang vei.. :fnise:

Enig i at dette ikke er et veldig bra eksempel på gjerrighet. Men det var jaggu ikke noe bra eksempel på å være gentleman heller;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dette ikke er et veldig bra eksempel på gjerrighet. Men det var jaggu ikke noe bra eksempel på å være gentleman heller;)

Det er jeg for så vidt enig i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

He he:)

Vi kvinner setter nok fortsatt pris på gentlemenner...

Men personlig: hvis jeg er ute og danser med en venninne eller med samboer, så kjøper jeg da drikke til oss begge når jeg handler, ikke bare til meg. Synes det er frekt å handle bare til seg selv i slike sammenhenger. Dette er kanskje litt kulturelt? Har inntrykk av at gjerrigknarkene bor i Oslo eller på vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...