AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #4221 Del Skrevet 17. september 2024 Alice123 skrev (På 14.9.2024 den 20.25): Jobber i et stort bygg med flere bedrifter og felles kantine (med fire varmretter, enorm salatbar, børd+en haug pålegg, dessert og kaker, grøt, frukt+grønnsaker, juice og smoothies etc. hver dag). Den fungerer sånn at man via en skjerm betaler 50kr og får en papirkvittering, så tar man det man vil ha og viser kvitteringen til en ansatt på vei ut. En kompisgjeng i etasjen min rullerer på å betale, så tar de kvitteringen (og mat) tilbake til avdelingen og sender den videre til nestemann, som så går ned og henter seg mat og kommer opp etc. På den måten har de "lurt" systemet og fem menn får seg lunch for 50 kr. Dette er menn i dyre dresser med ca. 1,4 mill i lønn. Fy flate det er nedrig, det er så flaut at jeg ville ikke gått på date med en sånn fyr en gang. Det er bare billig oppførsel, mitt inntrykk er at folk som har middels eller lite penger, gjør sjelden slikt men de som har mye.. Anonymkode: 0feed...512 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #4222 Del Skrevet 17. september 2024 Hva gjelder jobben synes jeg folk opptrer ganske smålig/gjerrig når det gjelder pittesmå utlegg. Hadde en gang en underordnet som måtte kjøpte en avis i embeds medfør, kostet vel 10 kroner den gangen, dette spurte hun om hvordan hun skulle får refundert. Ti kroner?! Er et da ikke bare å ta seg en penn fra rekvisita eller noe, så er det opp-i-opp? Senere en gang vi fikk en lunsj påspandert av jobben pga noe litt ekstraordinært som skjedde. God lunsj på hotell. Men vi måtte ta banen fram og tilbake, og har man ikke månedskort så måtte man jo punge ut - blir jo nesten 80 kroner, men det var vel den ekstra lunsjen verdt - i alle fall ettersom det nesten gikk med en halv arbeidsdag... Anonymkode: 6a17e...f19 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4223 Del Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg skulle nok klart å sette ned foten for akkurat den situasjonen, du. Det hadde kanskje ikke blitt så god stemning, men med kjent problematikk fra før ville jeg enten ikke sagt noe om den turen (så hun ikke spontant kunne slenge seg med), eller, hvis hun likevel slengte seg med, sagt tydelig før vi dro at hun må ordne seg overnatting selv. Og noen ekstraseng på rommet hadde vært helt uaktuelt. Vet det kan være lettere sagt enn gjort, men av og til må man tåle å stå i vanskelige situasjoner og tåle at folk blir sure. Beklager at denne frekke personen ødela turen. Anonymkode: 62d91...294 Det var ikke meg dette gikk utover, men når situasjonen oppsto der i resepsjonen på hotellet, kjenner de involverte godt vedkommendes reaksjonsmønster, og må for fredens skyld la det passere. Du skjønner vel at det ligger implisitt her at personen ikke er helt oppegående. Anonymkode: 6f37d...9cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4224 Del Skrevet 18. september 2024 Har en i familien som pantet en sekk med flasker og skrev ut pantelapp for en og en storflaske (Var 2,5kr pr. storflaske da), så når han gikk i kassen ga han en og en lapp for utbetaling, da måtte de runde opp til 3kr når han skulle ha det tilbake i kontant 😛 Anonymkode: 38fab...e49 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4225 Del Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har en i familien som pantet en sekk med flasker og skrev ut pantelapp for en og en storflaske (Var 2,5kr pr. storflaske da), så når han gikk i kassen ga han en og en lapp for utbetaling, da måtte de runde opp til 3kr når han skulle ha det tilbake i kontant 😛 Anonymkode: 38fab...e49 0.50 kr×100 er 50 kr Summer så opp i løpet av et helt langt liv. Man finner ikke det i støvet.😀 Anonymkode: 720e7...ab8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4226 Del Skrevet 18. september 2024 To kollegaer ble tatt i grovt underslag. Begge bodde fortsatt hjemme og hadde ingen utgifter. Han ene kom til jobb etter avhør for å hente en sekk med pant. Var colaavhengig og syntes det var for mye penger å bare "gi bort". En venninne skulle ALDRI kjøpe seg nattmat hvis vi var ute, men spiste alles rester når vi kjøpte (typisk bakt potet der fyllet var spist opp). Hun hadde derimot alltid råd til årets modell jakke fra 71 grader nord- det var det store på den tiden. En annen venninne har 3 typer kaffemaskin, men alle er for dyre til å bruke " på folk". Mannen må kjøpe seg kapsler selv hvis han vil ha litt god kaffe, samme med filterkaffe til trakteren. Hun kjøper inn coop xtra pulverkaffe, og den er virkelig det verste man får. Denne tar hun over i glasset til en langt dyrere pulverkaffe som hun serverer gjestene fra. Samme dame har selvfølgelig råd til alt av klær og sko hun måtte ønske, kafebesøk, samt kustige negler, vipper, permanent make up og frisør. Anonymkode: 3f689...2b0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 18. september 2024 #4227 Del Skrevet 18. september 2024 Har dere sett "extreme cheapskates" fra USA? De er i en helt egen klasse altså 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4228 Del Skrevet 18. september 2024 Har vært på reise med noen som utelukkende spiser medbrakt vann, nøtter, frukt og muslibarer på tur fordi de ikke vil bruke penger på mat. Det er ikke like enkelt i Norge, men andre steder i Europa kan du slippe unna med å for eksempel betale mindre for hotell om du ikke kjøper frokost, og da går disse utelukkende på nøtter og frukt for å betale så lite som mulig. Går aldri på restauranter eller noe. Om de betaler seg inn på en serverdighet MÅ de se og få med seg ALT, helt fra åpningstid til stengetid for de har jo betalt for det, så man kan ikke planlegge å se for eksempel to museer/gallerier på en og samme dag, for det rekker man jo ikke. Er det kjedelig der spiller det ingen rolle, for man har jo betalt må vite! Anonymkode: 01f12...271 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 18. september 2024 #4229 Del Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har vært på reise med noen som utelukkende spiser medbrakt vann, nøtter, frukt og muslibarer på tur fordi de ikke vil bruke penger på mat. Det er ikke like enkelt i Norge, men andre steder i Europa kan du slippe unna med å for eksempel betale mindre for hotell om du ikke kjøper frokost, og da går disse utelukkende på nøtter og frukt for å betale så lite som mulig. Går aldri på restauranter eller noe. Om de betaler seg inn på en serverdighet MÅ de se og få med seg ALT, helt fra åpningstid til stengetid for de har jo betalt for det, så man kan ikke planlegge å se for eksempel to museer/gallerier på en og samme dag, for det rekker man jo ikke. Er det kjedelig der spiller det ingen rolle, for man har jo betalt må vite! Anonymkode: 01f12...271 Akkurat å bestille uten frokost gjør jeg, men det er mest fordet jeg ikke er sulten før i 12-13 tiden 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jostepop Skrevet 18. september 2024 #4230 Del Skrevet 18. september 2024 ex-sjefen til en venninne er så gjerrig at han får Onkel Skrue til å fremstå som spandabel! For eksempel under pandemien, når det var på det strengeste så hadde jo alle antibac-dispensere rundt omkring. Men det var så dyrt med antibac, så han blandet den ut med vann… 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 18. september 2024 #4231 Del Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hæ, kan de ikke få noe ut av turen fordi de har med egen mat? Anonymkode: e1b78...e0e Noe, ja, men når de bruker så mye energi på å ikke bruke penger, får jeg inntrykk av at de er mer opptatt av å betale minst mulig enn å nyte turen og oppleve nye og spennende ting. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4232 Del Skrevet 18. september 2024 Jostepop skrev (6 timer siden): ex-sjefen til en venninne er så gjerrig at han får Onkel Skrue til å fremstå som spandabel! For eksempel under pandemien, når det var på det strengeste så hadde jo alle antibac-dispensere rundt omkring. Men det var så dyrt med antibac, så han blandet den ut med vann… Ikke den skarpeste kniven i skuffen der, altså! 🤣 Kunne fort blitt et offer for Darwin, det… Anonymkode: 62d91...294 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4233 Del Skrevet 18. september 2024 Paneera skrev (8 timer siden): Har dere sett "extreme cheapskates" fra USA? De er i en helt egen klasse altså Hvor kan man se dette?😄 Anonymkode: 7693a...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 18. september 2024 #4234 Del Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor kan man se dette?😄 Anonymkode: 7693a...bb9 Discovery Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 18. september 2024 #4235 Del Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvor kan man se dette?😄 Anonymkode: 7693a...bb9 Det verste eksempelet var kanskje hun som hadde 50 millioner i formue, men spiste kattemat som pålegg for å spare 3 kroner 🤦♀️ 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 18. september 2024 #4236 Del Skrevet 18. september 2024 Paneera skrev (5 timer siden): Jeg var nylig i Frankrike og svidde av 6,5K på mat på 9 døgn. Vurderer neste tur, som blir over 4-5 uker, å ta med ting å spise for å spare på matbudsjettet. Ble altfor dyrt sist 😅 De har dagligvare butikker i Frankrike og. Hva med å kjøpe noe påsmurt og spise det til lunsj så spiser en middag ute på kafe/restaurant? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 18. september 2024 #4237 Del Skrevet 18. september 2024 Fru Uperfekt skrev (1 time siden): De har dagligvare butikker i Frankrike og. Hva med å kjøpe noe påsmurt og spise det til lunsj så spiser en middag ute på kafe/restaurant? Neste tur blir Afrika men godt tips ja hvis jeg skal til Frankrike igjen. Var så mye jeg ville smake da jeg var der at jeg endte med å spise på restaurant opptil 3 ganger om dager , helt koko 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4238 Del Skrevet 18. september 2024 Er noen år siden dette, i kontanttiden. Vi var 6 venninner som var ute å spiste pizza, blei enige om å bestille 3 stk store pizza og dele likt. Alle bestilte også en halvliter øl hver. Regningen var på 1010 kr, 5 stk av oss rundet opp og la 200 kroner på bordet. Da begynner venninne 6 å telle opp 10 kr å legge på, da får de jo akkurat det de skal ha presterte ho å avslutte med. Anonymkode: fd423...018 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 20. september 2024 #4239 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (På 29.5.2022 den 0.24): Vi har et vennepar vi til stadighet inviterer på middag, grilling osv. Hver bidige gang går de gjennom kjøleskapet før de drar for å få med seg restene av alt de kjøpte inn. De 3 cm med agurk som ble igjen, en kvart paprika, 2 dl av cola, en par skjeer med potetsalat og for guds skyld ikke glem det ene hamburgerbrødet som ble til overs. Dette er ikke fattige folk heller, bedriftseiere med god økonomi. Anonymkode: 33bd8...083 Ser det går igjen i de fleste historiene her at de rikeste er de mest gjerrige. Mye vil ha mer…? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #4240 Del Skrevet 20. september 2024 Paneera skrev (2 timer siden): Ser det går igjen i de fleste historiene her at de rikeste er de mest gjerrige. Mye vil ha mer…? Jeg gjør helt motsatt."Nei det må dere bare ha", hvorpå de ofte svarer med å pakke det inn og sende det med oss. Kommer an på å mye det ble igjen da Anonymkode: 720e7...ab8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå