Capazitet Skrevet 13. september #4201 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kva har det med saka å gjere at han var indisk? Eller nyutdanna? Eller lege? Anonymkode: e6ff4...677 Innlegget handlar ikkje om etnisitet. Gjerrigknarkar fins i alle land. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #4202 Del Skrevet 13. september Capazitet skrev (6 minutter siden): Innlegget handlar ikkje om etnisitet. Gjerrigknarkar fins i alle land. Er likevel litt gøy at nordmenn ALLTID må nevne etnisitet da. Idag skulle en på jobb fortelle om dagen sin. Jeg fikk bare med meg at han hun snakket med på møte var fra Iran eller Irak kanskje og når hun tok taxi hjem igjen var det en dame fra Thailand eller Filippinene som kjørte. Resten gikk meg hus forbi. #typisknorsk #avsporing Anonymkode: 113a2...644 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #4203 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er likevel litt gøy at nordmenn ALLTID må nevne etnisitet da. Idag skulle en på jobb fortelle om dagen sin. Jeg fikk bare med meg at han hun snakket med på møte var fra Iran eller Irak kanskje og når hun tok taxi hjem igjen var det en dame fra Thailand eller Filippinene som kjørte. Resten gikk meg hus forbi. #typisknorsk #avsporing Anonymkode: 113a2...644 Du verden...du ser verden gjennom rasismebriller. Må være slitsomt Anonymkode: 569a6...4f0 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #4204 Del Skrevet 13. september Gikk ut med en som regnet ut hva hvert egg og brødskive kostet så jeg kunne vippse han får frokosten jeg hadde spist. Han kunne heller ikke ta i mot ettpar osteskiver av en av de andre som bodde der får da måtte han gi tilbake senere. Ble furtete når jeg lagde pizza til de andre som bodde i felleskapet selvom jeg betalte selv og gjemte pizza så han kunne fryse. Varte ikke lenge med han nei😅 Anonymkode: e563d...9da 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilaff Skrevet 13. september #4205 Del Skrevet 13. september (endret) Vi var en ganske stor gjeng fra jobben ute og spiste tapas og drakk vin. Ingen spiste eller drakk påfallende mye eller lite, og vi var enige om å dele regningen til slutt. Da vi fikk regningen, og hadde funnet ut hva hver enkelt slulle betale, var det ei som sa at regnestykket ikke stemte for henne. Hun hadde summert seg til eksakt beløp for seg selv ned til prisen på for eksempel hver enkel kjøttbolle hun hadde spist og sin mengde vin. Beløpet hennes hadde til og med desimaler. Vi andre sa at sånn kunne hun jo ikke gjøre det, for vi var jo enige om dele regningen. Hun stod på sitt, og sa at hun ikke var så dum at hun betalte for andres mat og vin. Så da så. 😄 Endret 13. september av Pilaff 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #4206 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du verden...du ser verden gjennom rasismebriller. Må være slitsomt Anonymkode: 569a6...4f0 Det har ikke noe med rasisme og gjøre, med det blir som at jeg skal fortelle formen på alt i en historie om min dag. At bilen var veldig firkantet, postkassen med det runde lokket, skoene mine med trekantform. Det er forstyrrende midt i en fortelling om feks hva som skjedde på jobb. Jeg tenker ikke at de er rasistisk, jeg tenker de er litt korte. Dette gjøres nemlig kun i Norge. Jeg har ikke opplevd at dette er vanlig i andre land jeg har bodd i. Anonymkode: 113a2...644 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #4207 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvem mener du skal betale for maten du spiser på jobb? Anonymkode: 1ac60...f4d Arbeidsgiver i vårt tilfelle, evt brukerne om det er de som forventer det. Anonymkode: b18df...8f4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 14. september #4208 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvem mener du skal betale for maten du spiser på jobb? Anonymkode: 1ac60...f4d Hvis det er jobben hennes å spise en forhåndsbestemt middag sammen med brukerne, skal jobben betale for det. Hvis hun har en halvtime matpause hun kan benytte som hun vil, skal hun selv bekoste maten hun spiser da. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #4209 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er likevel litt gøy at nordmenn ALLTID må nevne etnisitet da. Idag skulle en på jobb fortelle om dagen sin. Jeg fikk bare med meg at han hun snakket med på møte var fra Iran eller Irak kanskje og når hun tok taxi hjem igjen var det en dame fra Thailand eller Filippinene som kjørte. Resten gikk meg hus forbi. #typisknorsk #avsporing Anonymkode: 113a2...644 Du henger deg kun opp i etnisitet..men den du siterte nevnte også «nyutdannet» og «lege». Så åpenbart bare en beskrivelse.. det er du som har hengt deg opp i etnisiteten. Anonymkode: d18f9...c20 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #4210 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette gjøres nemlig kun i Norge. Jeg har ikke opplevd at dette er vanlig i andre land jeg har bodd i. Da har du ikke bodd i Hellas eller Finland, Anonymkode: 326ff...512 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #4211 Del Skrevet 14. september En kollega som skryter av å kjøpe seg gamle og utgåtte bagetter til lunsj.... Dog har han nå sluttet med dette og funnet ut at han kan spise gratis i kantina ved å si at han ikke får appen som registrerer betalingen ikke funker. Anonymkode: 6a17e...f19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #4212 Del Skrevet 14. september Har ei venninne som nesten aldri laget middag. Hun spiste knekkebrød, men hvis noen lagde middag så skulle hun ha av den. Hun brukte også av alles velværeprodukter, men skrev lapper at man ikke måtte bruke hennes fordi de var DYRE! Hun kjøpte aldri nattmat ute, men skulle alltid ha en bit av alles kebab! En STOR bit! Samme hvis man hadde vært på et bakeri. Hvis hun var hjemme, så begynte folk å gå rett på rommet sitt og spise opp før hun så det 😅 Ellers, eksen. Husker vi skulle ha selskap. Jeg foreslo vi skulle spandere litt bobler på dem også. En flaske liksom. Da var det deitviktig at den var billig, og når han fant en billig en så sa han, den kan jeg betale for, og så finner du en ordentlig en til oss 🤣 Anonymkode: 9fb0b...142 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #4213 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kjenner en dame som ble med sin søster og søsterens ektemann på storbyferie litt på impuls, og hadde derfor ikke forhåndsbestilt hotell. Om kvelden da søster og ektemannen skulle gå og legge seg, skulle denne damen ha rom, men ble bestyrtet over prisene! Hun spurte da resepsjonisten om det ikke var sovesofa på rommet til søster og mannen? Jo, det var det, og de kunne re opp den for et tillegg på 300 kr. Gjett om damen var fornøyd, storbynatt for bare 300 kr! For det ramlet henne ikke inn at søster og mannen allerede hadde betalt nesten 2000. Anonymkode: 6f37d...9cb Wow, det hadde jeg satt ned foten for. Jeg hadde helt sikkert hatt planer om å ha sex med mannen min på storbyferie… ikke at søsteren min skulle sove på sofaen for 300kr! Anonymkode: 62d91...294 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #4214 Del Skrevet 14. september Min søster som tidligere i alle år tross lav inntekt hadde gitt rause og flotte gaver til alle i familien og plutselig var det stopp gitt. Sluttet med gaver og ble en gjerrigknark. Begrunnelse jo nå skulle hun spare til egen alderdom. Kvalmt å sette seg selv først. Anonymkode: 720e7...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 14. september #4215 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): En kollega som skryter av å kjøpe seg gamle og utgåtte bagetter til lunsj.... Dog har han nå sluttet med dette og funnet ut at han kan spise gratis i kantina ved å si at han ikke får appen som registrerer betalingen ikke funker. Anonymkode: 6a17e...f19 Jobber i et stort bygg med flere bedrifter og felles kantine (med fire varmretter, enorm salatbar, børd+en haug pålegg, dessert og kaker, grøt, frukt+grønnsaker, juice og smoothies etc. hver dag). Den fungerer sånn at man via en skjerm betaler 50kr og får en papirkvittering, så tar man det man vil ha og viser kvitteringen til en ansatt på vei ut. En kompisgjeng i etasjen min rullerer på å betale, så tar de kvitteringen (og mat) tilbake til avdelingen og sender den videre til nestemann, som så går ned og henter seg mat og kommer opp etc. På den måten har de "lurt" systemet og fem menn får seg lunch for 50 kr. Dette er menn i dyre dresser med ca. 1,4 mill i lønn. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moppeguri Skrevet 15. september #4216 Del Skrevet 15. september Min tante var på besøk hos min mor. Det er et stykke unna så hun måtte overnatte. Da hun kom hadde hun med seg en 12-paking med Pepsi max bokser. Det gikk noen av disse iløpet av dagen/kvelden. De ble ikke ryddet vekk før leggetid. Min mor sto tidlig opp neste dag og ryddet disse tomme boksene vekk sammen med resten av panten i huset. Da tante skulle reise igjen litt senere spurte hun om hvor de tomme boksene var blitt satt , for hun kunne jo ta de med seg hjem igjen for "det er jo pant på dem" 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #4217 Del Skrevet 16. september På en basar som koret holdt skulle hver og en ha med seg en liten premie som folk kunne vinne. Verdi 70 kroner. Vi fikk inn en del som var ødelagt eller utgått, gitt 😛 - en utgått sjokolade - hjemmestrikka klut (!) - slitt, brukt påskepynt med ødelagt lyspære - gammel sjampo som lakk Anonymkode: e6ff4...677 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #4218 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 time siden): På en basar som koret holdt skulle hver og en ha med seg en liten premie som folk kunne vinne. Verdi 70 kroner. Vi fikk inn en del som var ødelagt eller utgått, gitt 😛 - en utgått sjokolade - hjemmestrikka klut (!) - slitt, brukt påskepynt med ødelagt lyspære - gammel sjampo som lakk Anonymkode: e6ff4...677 Ok, de fleste eksemplene var ganske kjipe, men en god hjemmestrikka klut ville jeg blitt glad for jeg 😊 Anonymkode: c216a...031 21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #4219 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 15.05): Ok, de fleste eksemplene var ganske kjipe, men en god hjemmestrikka klut ville jeg blitt glad for jeg 😊 Anonymkode: c216a...031 Samme, en god hjemmestrikka klut er knall Anonymkode: ad917...a2b 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #4220 Del Skrevet 17. september Meg selv: Tatt dopapir fra jobb hele arbeidslivet, aldri kjøpt selv. Tabletter til oppvaskmaskinen også...samt andre småting. Penger spart! Jeg bidrar enormt mye for jobben ellers. Anonymkode: 4745e...e86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå